Ga naar inhoud


Nieuwe eigenaar wenst TV Vlaanderen in Tenerife.


JPDT

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Maar je hebt al aangegeven dat je nooit naar de moeilijk te ontvangen transponders kijkt.

 

Ik zou zelf adviseren een bepaalde reserve in te bouwen, ik heb in het verleden te vaak op de verkeerde plek bespaard waarna goedkoop duurkoop werd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het prijs verschil tussen een 90 cm schotel en een 120 cm schotel is ..... € 20,--

Je zult wel grotere verschillen kunnen vinden. Maar het prijsverschil is van deze orde grootte.

Het lijkt mij verkeerde zuinigheid als meerdere mensen een 120 cm schotel aanbevelen om dan een persé een 90 cm te willen nemen.

 

Willy

 

Natuurlijk als je een Triax gaat vergelijken met een VisioBigSat loopt het prijsverschil op.  Maart dat is appelen en peren vergelijken.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lezen is ook een vak, heb je dit gelezen?

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/333660-tv-vlaanderen-in-tenerife/?p=2169947

 

en daarna zegt Sprietje het volgende

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/333660-tv-vlaanderen-in-tenerife/?p=2171292

 

Voor die paar euro extra zou ik voor een 115 cm schotel gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goeie schotel (Cahors bijv.) met een sterke LNB van een meter lijkt mij ook wel afdoende daar?

Een LNB van een meter?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat mag hij daar ? Zijn zijn werken verzekerd ? Gaten boren, draad trekken, plaaster van de muur,etc.

Een offerte zal wel free zijn.

Die woont in een flat met andere bewoners en die huren mss. Ik mag in Spanje ook geen 2° schotel plaatsen. Tenzij je vluchteling of asielzoeker bent .

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, van SES Astra wordt je ook niet veel wijzer.

Vlak na de lancering van de Astra 3B satelliet, heeft SES Astra de footprint gepubliceerd, zie afbeelding 1.
Hier staat aangegeven dat je voor de Canarische Eilanden een schotel nodig hebt van 85cm.

Later kwam SES Astra met een andere footprint, zie afbeelding 3.
Hier staat aangegeven dat je een schotel nodig hebt van 120cm.

Weer wat later had je bij SES Astra de mogelijkheid om de footprint te bekijken via Google Earth. Daaruit bleek dat er op de Canarische Eilanden een nog scherpere hotspot aanwezig was, een deel van het gebied op de Canarische Eilanden waar je met een schotel van 105cm, zie afbeelding 2.

Tot de zomer van dit jaar is ongeveer een jaar lang weer een andere mogelijkheid geweest bij SES Astra om de footprints te bekijken, zie afbeelding 4. Hierbij was ook de schittering van de zon in de afbeelding te zien en slechts alleen de namen van de grote plaatsen in de footprint werden aangegeven. Hier zien we de hotspot op de Canarische Eilanden aangegeven waarbij je op elk eiland voldoende zou hebben aan een schotel van 90cm.

Helaas is ook deze manier van footprints bekijken bij SES Astra ook niet meer mogelijk en krijg je sinds deze zomer weer de footprint te zien van afbeelding 3.

Wat moet je daar nu van maken? Wat een ongelofelijke chaos is het bij SES. Wat moet je nu met al die desinformatie? Het gaat dus allemaal om footprints die van de officiele site van SES af komen. Voor de duidelijkheid nog even, als er een maat wordt opgegeven dan gaat het om de breedte-maat en niet om de hoogte-maat van de schotel omdat de effectieve maat van een offsetschotel de breedtemaat is.

Ervaring van de mensen ter plekke is belangrijk en daarom denk ik dat een schotel daar van 90cm breed en 100cm hoog prima volstaat.
De moeilijkst te ontvangen transponder die CanalDigitaal lange tijd gehad heeft, daar waar Nat. Geog. Channel Wild op zat met een foutcorrectie van slechts 5/6 bestaat niet meer. Die zenders zitten nu op een makkelijkere te ontvangen transponder. De moeilijkst te ontvangen transponder is nu fec.3/4 waar o.a. de zender History op zit.

 

Opmerking: helaas krijg ik de bijlages niet in de volgorde zoals ik ze wil. Daarom de nummering maar aangepast hoewel ze nu wat door elkaar staan.
 

post-60869-0-17708500-1482751091_thumb.jpg

post-60869-0-86581000-1482751136_thumb.jpg

post-60869-0-78940600-1482751166_thumb.jpg

post-60869-0-81857800-1482751172_thumb.png

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sat liefhebbers, in het zuiden van Tenerife heb je zeker geen grotere schotel nodig dan 90cm breed, laat dat vooral duidelijk zijn, wat ook alle SES Astra en andere footprints mogen proberen aan te tonen. Ik wil zelfs zeggen dat met een 70cm brede schotel en originele quad duo van TV VL mijn buurman nog nooit problemen heeft gehad en zelfs met een SAT801(die rommel decoders volgens de meesten onder jullie; sorry voor mijn uitdrukking) . .Die schotel stond er al meerdere jaren uit het SD tijdperk en bij het overschakelen naar de duo LNB dacht ik ook dat gaat nooit lukken. Besluit: een schotel van 90x100 met een GT-MDT43 is ideaal.


P.S. Enkele weken geleden heb ik ook de hardnekkigheid mogen ondervinden van een Spaanse installateur die niets anders wilden plaatsen dan eentje van 110cm en heb het onderspit moeten delven want anders ging hij naar huis.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is het beter om in Belgie of Nederland een satelliet-kastje en kaart mee te nemen.

 

Zelf woon ik in Spanje en zie de prijzen hier aan de Costa bijna 2 keer de prijs van Belgie.

Voor je internet zou je ook bv een dongle kunnen nemen met prepaid kaartje dan heb je 4G snel en niet te duur.

aangepast door rinspanje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Misschien kan je eens kijken in welke richting je huis kijkt. Heb je een tuin of groot balkon waarop de schotel kan/mag staan?

 

Ik heb al verschillende keren een schotel zelf geplaatst. Ik heb op Google Play Astra 3 satelliet finder op mijn smartphone geïnstalleerd. Zo kan je al kijken of de plaats die je zou kiezen, geschikt is en of de schotel de satelliet zou kunnen zien vanaf die plaats. App maakt gebruik van camera en gps van de smartphone. Zo heb je al een eerste idee.

aangepast door Orgeldandri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...