Ga naar inhoud


Nieuwe overeenkomst uitzendingen VRT via BVN


Sprietje

Aanbevolen berichten

Als iemand die nog in andere continenten woonde toen je alleen nog maar naar de kortegolf kon luisteren om iets van thuis mee te krijgen moet ik zeggen dat ik deze discussie nogal verwend vind aandoen. Buiten Europa moet je wel haast over een schotel beschikken om BVN te kunnen zien. Via diezelfde schotel zul je doorgaans ook specifieke nieuwszenders zoals CNN kunnen ontvangen, dus als het je om "last minute nieuws" gaat word je zo al bediend. En ja, als het echt zo vreselijk is om nieuws tot maximaal een dag later te ontvangen dan zul je naar ik aanneem wel zo ongeveer iedereen voor gek verklaren die nog een abonnement op een gedrukt exemplaar van een krant neemt want die lopen per definitie een half etmaal of meer achter. Wat mij betreft vind ik BVN een prachtige uitvinding. Alles wat van wezenlijk belang is zit erop en de meeste onzin is weggefilterd. Kan niet beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

NOS journaal, Een Vandaag, VRT Journaal en de dagelijkse NPO praatprogramma's. Vers van de pers. BVN zendt deze programma's al snel uit na uitzending op de nationale NPO zenders.

Sneller dan de Telegraaf drukt.

 

En als je internet hebt: nos.nl en nu.nl.. Plus de regionale zenders.

(En dan hebben we het nog niet over "de sociale media".)

 

(Misschien doet de tegenwoordige snelheid je haast terugverlangen naar de kortegolf met die half-uurlijkse Nederlandstalige uitzendingen afgesloten door weerman Pelleboer. 

In een wereld waarin alles gewoon nog zijn gangetje leek te gaan.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat, in de VS worden de programma's van de landelijke zenders tijd verschoven uitgezonden,

zo begint een show or whatever altijd op de tijd zoals het hoort te zijn.

 

BVN, op meerdere satellieten, zou dit ook ten dele kunnen doen, maar wie betaalt dat, niet die zielige zeurders die ver af van NL wonen, dus zou de in NL wonende belasting betaler daar voor moeten opdraaien, denk daar ook eens aan.

 

En Vlamingen mogen al helemaal blij zijn dat ze op BVN, Beste Van Nederland heette het voorheen, mogen meeliften.

De VRT met per zender geen volwaardige dagvulling en zonder teletekst, kan dit al helemaal niet betalen.

Zover ik weet betaalt de VRT maar € 2 miljoen per jaar, pin me niet hier op vast, en de rest wordt betaald door de NL belasting betaler.

 

Een goed en gezond 2017 gewenst.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

BVN, op meerdere satellieten, zou dit ook ten dele kunnen doen, maar wie betaalt dat, niet die zielige zeurders die ver af van NL wonen, dus zou de in NL wonende belasting betaler daar voor moeten opdraaien, denk daar ook eens aan.

 

En Vlamingen mogen al helemaal blij zijn dat ze op BVN, Beste Van Nederland heette het voorheen, mogen meeliften.

BVN heeft een taakstelling, gedefinieerd door de overheden van Vlaanderen en Nederland.

  • Voor wie is BVN bedoeld?
  • BVN is er voor mensen die een paar weken op vakantie gaan en op de hoogte willen blijven van de actuele ontwikkelingen in Nederland en België, of geen enkele aflevering van hun favoriete serie willen missen. Ook wie voor langere tijd naar het buitenland vertrekt kan via BVN het nieuws, de taal en cultuur van het moederland blijven volgen. Van de Caribische stranden tot de Australische bush, BVN brengt actualiteit en amusement tot in de verste uithoeken van de wereld!

  • Wat betekent BVN?
  • BVN staat voor 'het Beste van Vlaanderen en Nederland' en is daarmee de Nederlandstalige publieke tv-zender in het buitenland.

 

Het is een initiatief wat elk Nederlandstalig individu zou moeten toejuichen.

Het staat lijnrecht op de hedendaagse trend "weg met ons" waarbij doorlopend stukjes van onze cultuur worden gewist.

 

Emeki, jij als geen ander zou dat moeten waarderen, jij weet als geen ander dat internet geen alternatief is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je BVN in Azië wil kijken heb je niks aan de Astra satelliet.. Ik heb hier op Bali BVN gekeken in het hotel.. Weinig keus en zeker geen teletekst op tv.. Is in Indonesië totaal niet belangrijk.. Lees ik dan wel weer op mijn Phone.. Heb hier Nederlandse tv gekeken via een iptv.. En dat gaat perfect bij goed internet.. Zat 2 dagen in jakarta perfecte WiFi en dus gewoon tv kunnen kijken.. Maargoed dat is weer iets anders.. Als ik hier bvn kijk is het altijd oud nieuws..

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals voor de klagers over oud nieuws, wie gaat dat betalen, om per satelliet tijd verschoven uit te zenden.

 

Verder, ik kan zonder BVN en/of internet, kan de NL/Vlaamse TV hier 99% van de tijd perfect ontvangen.

Indien dat dit onmogelijk is, ben blij dat er zoiets als BVN is.

Stop zeuren over het nieuws, 80% is alleen maar ellende en dat hoef je echt niet meteen op TV te zien.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Telegraaf wordt in het buitenland plaatselijk gedrukt en ligt smorgens kakelvers in de kranten kiosk.

Het nieuws is dan wel een halve dag oud maar altijd nog nieuwer als dat je via BVN voorgeschoteld krijgt. (woordspeling)

Johan ,

 

Als je bv het VRT journaal om 19 h in belgie aan het kijken bent , en je zapt dan naar bvn , dan krijg je klakkeloos het zelfde nieuws te zien , alleen is het idd een paar minuten later dan,de orriginele uitzending .

Ik wil maar zeggen dat het nieuws van de VRT dan ook s,avonds al oud nieuws is . Het ligt dus niet aan bvn ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Chukky2, wanneer je de volgende ochtend afstemt op BVN zie je het nieuws van de vorige avond.

Elders op de wereld is het op dat moment middag en oogt dat nieuws nog meer belegen.

 

Maar daar hoor je de vaste kijkers in Azië niet over klagen, die kijken op internet voor hun nieuws.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij kopieert tekst van de BVN site.

Niet je eigen mening maar een reclame uiting van BVN.

 

Je slaat de plank volledig mis.

Nog los van het feit, dat je kennelijk niet eens op de hoogte bent van wat BVN uitzendt maar er wel een oordeel over hebt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar daar hoor je de vaste kijkers in Azië niet over klagen, die kijken op internet voor hun nieuws.

En dat is nou net waar BVN een gat vult en dat er voorlopig ook nog wel even zal blijven: gebrek aan, dan wel gebrekkig internet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...