Ga naar inhoud


Rebox 4000HD voorzien van Octagon Firmware


Kees0162

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Ben al een tijdje bezig om mijn Rebox 4000 HD ontvanger te voorzien van de Octagon firmware. Via dit forum ben ik al heel wat wijzer geworden, maar toch lukt het mij niet.

 

De Rebox voorzien van de nieuwe loader:: Rebox_4000_L254.IRD, 109.466 bytes  was geen probleem met de Channel+ methode.

 

Maar met de nieuwe firmware:  FAC.Octagon.SF1008HD.v1.11.70.2013Nov22.ird  lukt het niet.

 

Dit bestand op een USB stick gezet en met de channel+ methode geprobeerd te installeren, de ontvanger leest het bestand tot 100 en geeft dan de foutmelding ERR 0x10

 

Ik heb de Rebox teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar dat maakt geen verschil en geeft weer deze foutmelding.

 

Wat gaat er niet goed? Wie kan mij helpen?

 

Mijn dank zal groot zijn.

 

Groet, Kees

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zit in de Rebox en Octagon firmwares een ID code in; zodat je box weet welke firmware geflashed wordt en welke loader er op staat.

 

Indien je de Rebox loader hebt bijgewerkt, en nu een Octagon firmware wil gebruiken, dan gaat dit niet lukken omdat die beide ID's niet overeen komen.

Je zal dus op zoek moeten naar de 'Reseller ID changer'.

 

Je neemt dan de firmware van Octagon, en verandert in die firmware de code naar de Rebox id.

En dan zou het moeten lukken.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Blijft de vraag waarom je bij deze box zou willen overschakelen op octagon software.

De beperkte recources van deze box geven geen meerwaarde bij gebruik van octagon, en met de originele Rebox software heb je een stabiele ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie,

Het is toch wat ingewikkelder dan ik dacht maar ik ga verder op zoek hoe ik de ID kan veranderen.

Het moet niet zo nodig maar het is meer hobbymatig dat ik de Octagon firmware wil gebruiken.

Ik ga er mee aan de slag.

Nogmaals bedankt voor de reactie, 

Groet, Kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de ID changer op de PC gebruiken.

 

1. Start het programma

2. Klik op load en kies je IRD file die je wil aanpassen (dus, in jouw geval FAC.Octagon.SF1008HD.v1.11.70.2013Nov22.ird)

3. Bij Change To kies je de correcte Octagon ontvanger

4. Klik op save

 

Kopieer dan deze file op een USB stick; en voer de normale handelingen uit (via de channel up methode) om je box te flashen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3. Bij Change To kies je de correcte Octagon ontvanger

En dat is dus precies NIET de bedoeling, want dan verander je de Octagon reseller ID in het .ird-bestand in dezelfde Octagon reseller ID.

 

Je moet bij Change to dus kiezen voor de Rebox RE-4000 (als die er tenminste tussen staat). Als je de juiste loader hebt geflasht (die van dit forum hopelijk) is de huidige reseller ID van je ontvanger 20010300. Als het ID changer programma de mogelijkheid heeft de code rechtstreeks in te voeren heb je deze waarde nodig. In sommige gevallen zijn de eerste vier cijfers (2001) genoeg.

 

Ik sluit me overigens aan bij het antwoord van CeesV: wat denk je ermee op te schieten? De software is op de plugin-mogelijkheid en de andere vormgeving na precies hetzelfde.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie's.

Dat ik bij punt 3 voor de Rebox 4000 moest kiezen had ik wel begrepen en bij de eerste poging heb ik dat ook geprobeerd en met succes hij liep meteen helemaal door.

Bij het opstarten is het logo van Octagon zichtbaar voor de rest maakt het weinig verschil met de Rebox.

Maar het is louter uit uit hobby dat ik het wilde proberen.

Ik ben ook in het bezit van een VU+ en die geeft heel wat meer mogelijkheden, maar dat terzijde.

Nogmaals mijn dank aan jullie voor de hulp.

Groet, Kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het belangrijkste verschil met de Rebox FW is dat je op Octagon Oscam kan gebruiken.

MCAS is helaas niet meer verder doorontwikkeld geloof ik, was anders ook een goede softcam.

 

Maar, het is je dus gelukt.

Indien je in het CAS Menu gaat, moet je '1008' intypen. Je zal dan nog een control voor de interne lezers zien verschijnen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...