Ga naar inhoud


Slechte ontvangst, met name van de Astra3. Suggesties, tips?


Bushmaster
Ga naar oplossing Opgelost door a33,

Aanbevolen berichten

los van die oude VU+ DUO problematiek met de voeding elco's en spanning regulators even dit nog >

1

je hebt de schotel veel te laag aan het plat dak gemonteerd daar je opspattend water krijgt bij regen (eigenlijk dubbel zoveel) en thermal noise van het s'zomers hete dak

2

je signaalmeter in de VU+ is geen meetinstrument dus verschillende waarden per LNB is relatief normaal

3

per LNB kan er verschil zijn ook al is het merk en type gelijk daar er vochtige lucht in de LNB komt en kan condenseren (je had immers LNB's verwisseld)

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zal met de laagte wel meevallen denk ik. Als je een tegelvoet zou plaatsen hangt die niet veel hoger lijkt me. Zullen ze vast wel getest hebben bij de tegelvoetfirma's ;-)

 

Wat je kan doen is eventueel wat kunstgras neerleggen?.....

 

Ik vind het er netjes uitzien allemaal zo op dat dak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit niet gewoon het C848 condensatorprobleem van de VU DUO?

De verschijnselen lijken er erg op.

Zie (bijvoorbeeld): https://www.sat4all.com/forums/topic/337901-problemen-met-slechte-ontvangst-hd-opgelost/

 

 

Heb je al eens getest of je ontvangst met een andere ontvanger gewoon OK is?

 

 

Groet,

A33

Het eerste wat ook bij mij te binnen schoot.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

vandaag de C848 en ook de C819 (had op een ander forum gelezen dat de laatste ook wel eens voor soortgelijke problemen kan zorgen) vervangen door een nieuw exemplaar (1000 uF, 25V, 105 graden Celcius).

 

Probleem opgelost!!

 

De SNR gaat van rond de 70% voor NPO1 HD naar 88% (14.1dB). Ook de SNR van de andere satellieten is flink verbeterd: Astra 19.2E en Hotbird 13E > 85%, Astra 28.2E tot wel 93% (14.9dB)

 

Dank je wel voor de goede tips! :)  :)

  • Like 1

Triax TD88, 3x Inverto  IDLP-40TL+, 1x Inverto Dual Black Ultra, 2x Spaun SAR411F, VU+ Solo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik dat probleem ook, die is opgestuurd voor herstelling.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...