Ga naar inhoud


Griekenland, mooi vakantieland, zeker


Frans B
Ga naar oplossing Opgelost door Satdorus,

Aanbevolen berichten

Het is zover in griekenland! gemiddeld loon zo'n 450 tott 700 euro! Maar de brandstof prijzen als volgt:

euro95 : 1.59

diesel   : 1.35

lpg       : 0,95

 

dit is per liter. Zojn ze helemaal gek geworden ? Nee zegt met, instructies van brussel! Malakies, oftewel, nonsens. Plus de extra belasting op internet/telefoon aansluiting, koffee, tabak. Van de 10 euro beltegoed die ik vandaag deed kwam er maar 8,90 euro op mijn vodafone account!

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites


In Nederland worden prijzen toch ook niet aan lonen en salarissen aangepast?

 

Griekenland had zijn economie al veel eerder op orde moeten hebben. Eerst hand in eigen boezem steken.

 

Brussel valt in dit geval niets te verwijten. Behalve haar geduld en goedgevigheid met Griekenland.

 

(Maar die discussie hebben we hier al uitgebreid gevoerd in dit forum.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik, en de burger is daar de dupe van! Niet van : de grieken betalen geen belasting ! was het maar waar. Ik was van de zomer in belgie en de LPG was daar 35 ct/l ! hier was het toen 95 ! waarom zoveel verschil ? Alleen de olijfolie is lokaal nog te betalen : 3 euro per /l

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland worden prijzen toch ook niet aan lonen en salarissen aangepast?

 

Griekenland had zijn economie al veel eerder op orde moeten hebben. Eerst hand in eigen boezem steken.

 

Brussel valt in dit geval niets te verwijten. Behalve haar geduld en goedgevigheid met Griekenland.

 

(Maar die discussie hebben we hier al uitgebreid gevoerd in dit forum.)

inderdaad eerst sluisen daarna huilie huilie

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de burger dus de dupe ervan........daar komt het op neer.

land is al jaren faliet, maar nu de doodsklap

De burgers hebben decennia lang geprofiteerd van diverse voordelen.

Zoals het vroege pensioen, en goedkoop wonen.

Ik moet tot mijn 67 en 3 maanden in de bouw blijven werken, maar dat kan nog langer worden.

Dat zal in Griekenland niet aan de orde zijn, lopen ze met 60 jaar al te lamballen..

Ook hebben ze van ons veel geld gekregen, dat ze niet terug hoeven te betalen.

Dat krijg ik niet voor elkaar.

En de brandstof prijzen wijken niet veel af van hier in Nederland, dus niet zeuren daarover.

Het wordt eens tijd dat in dat land flink gekort wordt.

 

Ach en je kunt altijd nog je goede goedkope leven daar opgeven, en terug naar Nederland verhuizen. 

aangepast door pearlpeter
Link naar reactie
Delen op andere sites

De burgers hebben decennia lang geprofiteerd van diverse voordelen.

Zoals het vroege pensioen, en goedkoop wonen.

Ik moet tot mijn 67 en 3 maanden in de bouw blijven werken, maar dat kan nog langer worden.

Dat zal in Griekenland niet aan de orde zijn, lopen ze met 60 jaar al te lamballen..

Ook hebben ze van ons veel geld gekregen, dat ze niet terug hoeven te betalen.

Dat krijg ik niet voor elkaar.

En de brandstof prijzen wijken niet veel af van hier in Nederland, dus niet zeuren daarover.

Het wordt eens tijd dat in dat land flink gekort wordt.

 

Ach en je kunt altijd nog je goede goedkope leven daar opgeven, en terug naar Nederland verhuizen. 

Dan ben je toch echt alleen maar door de media geinformeerd, zoals de meesten!

Hier moeten wij ook echt tot 67 doorwerken, of met 40 jaar eruit! Brandstofprijzen zij hoger dan in vele EU landen, salarissen een stuk lager, gemiddeld 600 euro per maand. Tevens kunnen wij de reiskosten van woon-werk verkeer helemaal niet bij de belasting opgeven zodat je daar nog iets van terug kan krijgen. Maw de koopkracht is hier zeer laag. Dus zo'n goedkoop leven is het hier echt niet. Terug naar NL is echt geen optie, daar voel ik mij echt niet meer thuis.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit is allemaal het gevolg van decennialang Grieks wanbeleid plus een flink stuk eigengereidheid van de Grieken en de Griekse politiek.

Financiele steun van de EU was volgens hun redenatie een recht, de economie hervormen, terugbetalen en corruptie aanpakken vernederend. 

 

De ogenschijnlijke scheve verhoudingen in Griekenland zijn puur het gevolg van politieke onwil en onterechte trots.

 

Vergelijk de Griekse economie eens met bijv. de Poolse. Hoe kan het dat Polen zich vanuit een achterstandssituatie economisch zo heeft opgewerkt en Griekenland steeds slachtoffer speelt?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja overal is het huilen met de pet op de managers worden rijker tassen vullen zal daar wel niet anders zijn gegaan denk ik en nog  een en al corruptie .

Bekijk duitsland nu de topman van wv gaat met pensioen krijgt 3100 euri p/dag !

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat Polen massaal in het buitenland werken en die euro's in eigen land uitgeven.

Ik ken er genoeg die van hun NL loon een eigen huis daar laten zetten.

En dat is idd goed voor de economie daar.

 

De Grieken hadden ook zo flexibel kunnen zijn, maar kwamen per saldo amper in beweging maar vroegen de EU en met name Duitsland wel om de tekorten even aan te vullen zonder er enige tegenprestatie tegenover te stellen.

En maar klagen...

Elke aangeboden oplossing werd gezien als "vernederend". Zelf in beweging komen, ho maar. Het lag steeds aan de EU en de banken.

Polen hoor je niet.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak van het Griekse economische fiasco is wel bekend, wie ze daarbij geholpen heeft is ook bekend.

Een oplossing door leningen te vertrekken werkt contra productief.

"De" Griek komt steeds meer onderwater te staan.

Als je de pech hebt als Griek geboren te worden heb je al meteen een schuld die je met een werkzaam leven niet meer kan aflossen.

Het IMF heeft de oplossing maar de EU landen die in de EU de dienst uitmaken willen er nog niet aan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...