Ga naar inhoud


forum Android iptv "Leadcool" box


Troef

Aanbevolen berichten


Ik denk dat je even in het menu - instellingen moet kijken welke box het nu precies is?

Het zal ongetwijfeld een cheap chinees androidboxje wezen waar denk ik ook weinig support voor te vinden is.

Updaten is vaak niet mogelijk

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je hebt helemaal gelijk , het is een goedkope Chinese ....!
Het is de witte 900+ box. Met Android 4.4.
Op zich doet hij het wel goed ( het gaat mij om de nederlandse tv kanalen in qhdtv),maar doordat ik een variabele internetverbinding via Wimax heb bevriest het beeld weleens en initialiseert hij niet en moet ik naar een ander kanaal gaan om daarna terug te komen bij het kanaal dat ik aan het kijken was. Heel irritant. Verder zit één kanaal Veronica op een heel andere plek in de lijst, maar zie ik geen mogelijkheid om deze te verplaatsen.
Zo dit waren de belangrijkste " problemen" en misschien heeft iemand daar een oplossing voor.
Tenslotte heb jij een tip voor een GOEDE box ?????

Carpe Diem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar vraag je wat...een goede box ik heb een MiniX die draait al 3 jaar top helaas is de software build van de MiniX niet gebaseerd op de laatste Android versie.Hun hebben een eigen build.

 

Ik heb ook een cheap androidboxje erbij een mXq Pro 4K kostte 44,00 draait op android 5.1 op zich goed maar af en toe een hanger dan moet je hem even herstarten maar voor de rest doet die alles goed.

 

Ik zelf heb geen "abonnement" op een IPTV aanbieder dus kan je hier geen advies over geven.Ik stream vanaf mijn schotel en kabelontvanger naar mijn boxjes.En de addons die diverse Nederlandse kanalen doorgeven zijn niet te editten helaas.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je info.

Ja dan was de mijne wel heel goedkoop, € 29 incl. een abonnement voor 3 maanden  met alle NL tv zenders ( tv, sport en film ....!!!)

Jammer dat je geen oplossing hebt voor het weer automatisch verder gaan van het beeld na bevriezing. Want zogezegd al komt het misschien maar 2x op een avond voor toch heel irritant. Heb jij nou het zelfde euvel als je het hebt over " hij blijft weleens hangen" ?Overigens mijn QHDTV abonnement kost maar € 30 per JAAR !!!

Tenslotte : ik hoop dat er toch nog iemand is die het bevriezingsprobleem kan oplossen !

Carpe Diem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik begrijp ook wel dat als de download snelheid van mijn internetverbinding beneden een bepaald niveau daalt dat dan het beeld bevriest, maar....waarom loopt het niet door als even later de snelheid weer okay is ?????

Hoezo niet legaal ? Het komt van een officiële website en niet uit een obscure hoek ! Hoe zij dat doen weet ik natuurlijk ook niet.

Mijn vraag blijft kan iemand mij helpen ?

Carpe Diem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullende info :

Ik heb QHDTV ook op mijn Android 5.02 tablet geprobeerd en daar loopt het beeld na een paar seconden gewoon door ....????!!!

Kan het zijn dat het euvel in de IPTV box veroorzaakt wordt door het "oude" Android 4.4 besturingssysteem of te wel zou een nieuwe box met minimaal 5.02 kunnen helpen ???

Carpe Diem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullende info :

Ik heb QHDTV ook op mijn Android 5.02 tablet geprobeerd en daar loopt het beeld na een paar seconden gewoon door ....????!!!

Kan het zijn dat het euvel in de IPTV box veroorzaakt wordt door het "oude" Android 4.4 besturingssysteem of te wel zou een nieuwe box met minimaal 5.02 kunnen helpen ???

Met welke addon kijk jij IPTV op je androidbox?Of kijk je vanuit Kodi?

Is die Addon geschikt voor de wat oudere Android 4.4 bij de wat oudere boxen gebruiken ze vaak IUDTV in plaats van de QHDTV.

Ik neem aan dat jij hem vooraf geïnstalleerd toegezonden hebt gekregen?

Ja 30€ per jaar en geen degelijke support vanuit zo'n bockkiewockie land ik denk dat jij die freezes dan eigenlijk op de koop toe moet nemen.

aangepast door Debuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met QHDTV voorgeinstalleerd in de box.

Blijft vreemd ,dat met mijn tablet het probleem niet speelt, maar daarvoor heb ik op het internet een ( nieuwe ?) QHDTV apk opgehaald:

Kan dit een rol spelen ? of moet ik het maar accepteren zoals Debuurvrouw zegt ?

Carpe Diem

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Troef

 

LeadCool is gewoon erg onstabiel. Al heb je glasvezel dan draait het niet lekker.

Het is simpelweg niet een vervanger voor een doorsnee Nederlandse TV Provider.

Wel erg handig als je in het buitenland woont en geen schotel kan/mag plaatsen, dan neem je de freezes en de slechte beeldkwaliteit voor lief.

Wat andere posters ook al aangeven, het blijft raar te noemen dat het aanbieden van IPTV gewoon onbestraft kan in Nederland.

Zelfs webshops en facebook adds lopen er mee te koop voor een tientje per maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt niet aan de box maar aan de servers.

Deze zijn veelal overbelast en het IPTV staat nog redelijk in de kinderschoenen, er is simpelweg nog géén aanbod wat in de buurt komt van echte HD kwaliteit.

Maar als je dan een fatsoenlijke box zoekt, ga dan voor een OctaCore processor met 3gb intern geheugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Deze zijn veelal overbelast en het IPTV staat nog redelijk in de kinderschoenen, er is simpelweg nog géén aanbod wat in de buurt komt van echte HD kwaliteit.

 

Nou ik kan je zeggen dat ze er al wel zijn hoor de "grijze" aanbieders met Full HD en 4K content maar ook deze mensen vragen in mijn ogen "redelijk normale" bijdrages per maand..maar ja dat wil de doorsnee kijker niet die wil graag alles voor zo min mogelijk per maand of per jaar hebben en dan natuurlijk ook zonder storing.

Als je voor de zakkenvullers gaat dan zul je inderdaad een abonnement kunnen nemen voor 30€ per jaar..

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu snap ik het niet helemaal meer...... wie is nu de zakkenvuller ? hij die € 30 rekent of diegene die ik ook op het internet ben tegengekomen en die € 100 rekent ? Ik ga dan maar voor de € 30 aanbieder, want daar is niets vreemds aan vind ik.

Ook jouw kennelijke afkeuring van mijn handelwijze is mij niet duidelijk; snuffel jij nooit rond in The Pirate Bay, Popcorntime en in Nieuwsgroepen ? En bedenk ook : " hij die zonder zonde is werpe de eerst steen"........!

Ik denk dat we de discussie over wel of niet legaal zijn maar moeten stoppen, want het is maar net aan welke kant je staat, die van Stichting Brein of de tegenstanders.

Overigens wil ik je wel bedanken voor jouw meedenken / suggesties over mijn vragen en dat is echt gemeend.

Groeten  en een heel goed 2017

Troef

Carpe Diem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...