Ga naar inhoud


Noorwegen stopt als eerste land met FM-radio


Psychosammie

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Bij 3FM maakt dat inderdaad niet uit, een beetje ruis.

 

Maar bij Classic FM hoor je alleen maar ruis op de FM, ze zijn alleen te ontvangen op DAB.

 

In Duitsland hoef je niet om te schakelen of te zoeken wanneer je op DAB afgestamd bent, wanneer ik van Venlo naar Munster rijd, kan ik de Duitse zenders waar ik op afgestemd ben blijven ontvangen zonder opnieuw af te moeten stemmen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


maandag 9 januari 2017 | 19:30 CET | Nieuws

 

T-Mobile lanceert 'disruptive' Go Unlimited EU abonnement.

 

• T-Mobile Go Unlimited EU met ongelimiteerde internetbundel (35 euro per maand)

• T-Mobile Go Unlimited EU + VS met ongelimiteerde internetbundel (60 euro per maand)

 

Voor 35 euro per maand kunnen klanten met het T-Mobile Go Unlimited EU abonnement onbeperkt bellen, sms'en en mobiel internetten in Nederland en de Europese Unie. T-Mobile gooit per 16 januari haar totale aanbod aan proposities op de schop

 

 

 

 

In Scandinavië zijn diverse operators actief met databundels tot 100 GB. De Finse operator Elisa loopt hiermee voorop met een aanbod van onbeperkt mobiel internet. Net als Robin Mobile in Nederland doet, wordt ook in Finland gedifferentieerd op snelheid. Een vergelijkbaar abonnement met onbeperkt bellen, sms'en en mobiel internet kost bij de Finse provider Elisa 25 euro per maand. Dit is echter exclusief de mogelijkheid om onbeperkt te bellen, sms'en en internetten in de rest van Europa.

 

Even het nieuws volgen. Internet radio is de toekomst.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je de beperkingen gelezen, onder meer hoeveel dagen per jaar je in het buitenland mag zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarbij is 'Datavrije muziek' standaard onderdeel van het T-Mobile Go Up abonnement, waarmee dataverkeer dat wordt gegenereerd door streaming muziekdiensten niet uit de databundel gaat

 

.

 

Nederlandse consumenten en kleinzakelijke gebruikers (tot 20 werknemers) onbeperkt bellen, sms'en en internetten in Nederland en de rest van de Europese Unie.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn nieuwe abonnementen Cees jij kijkt nog bij de oude abonnementen. (denk ik)

T-Mobile noemt het disruptive abonnementen.

 

 

Disruptive is een nieuwe en ontwrichtende innovatie. Met een disruptive innovatie hebben nieuwkomers in een bepaalde markt de mogelijkheid om de strijd aan te gaan met gevestigde organisaties. Bij hele nieuwe en ontwrichtende innovaties zijn gevestigde organisaties veelal in het nadeel.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 3FM maakt dat inderdaad niet uit, een beetje ruis.

 

Maar bij Classic FM hoor je alleen maar ruis op de FM, ze zijn alleen te ontvangen op DAB.

 

In Duitsland hoef je niet om te schakelen of te zoeken wanneer je op DAB afgestamd bent, wanneer ik van Venlo naar Munster rijd, kan ik de Duitse zenders waar ik op afgestemd ben blijven ontvangen zonder opnieuw af te moeten stemmen.

 

Maar dat is op FM evenmin zo als je over een wat betere radio beschikt. Mijn Becker radio's hebben een dubbele FM tuner aan boord die voortdurend voor het sterkste signaal kiezen. Dat is ook bittere noodzaak op mijn locatie (Nijmegen) omdat we hier nota bene de NPO zenders uit minstens vier locaties ontvangen (Roermond, Markelo, Arnhem en Lopik plus nog Radio 4 uit Loon op Zand) maar geen enkele van die vier of vijf locaties in de hele stad goed ontvangbaar is. Als je dus niet zo'n Becker-type radio hebt maar een gewone dan zul je steeds weer wegvallend signaal hebben, ongeacht welke publieke zender je aanzet. Alleen de commerciëlen zijn hier "volle bak" aanwezig maar daar heb ik weinig of niets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even het nieuws volgen. Internet radio is de toekomst.

 

Eerlijk gezegd is dat volgens mij alleen waar in relatief vlakke landen. Ik weet uit ervaring dat je in landen zaols Roemenië, maar ook in de Alpen, zoveel heuvels en bergen hebt die het signaal blokkeren dat je op zijn best een stotterende ontvangst over houdt waar nauwelijks of niet naar te luisteren is. Juist daarom verbaast me de zet van die Noren zo enorm.

 

Nee, als je spreekt van "de toekomst", althans waar het gaan om kwaliteitsontvangsten, dan denk ik dat die uitsluitend gelegen kan zijn in systemen zoals het Amerikaanse Sirius of het voormalige Afristar. Digitale satelliet radio ontvangst via frekwenties in de L-Band (ik meen me iets van 1600 MHz te herinneren) die met een goede afgestemde sprietantenne op je auto overal ontvangbaar zijn dus zonder dat je een schotelantenne plus het daarbij benodigde uitrichten hoeft te doen. Voor radio in de auto absoluut de top, waar je je ook binnen Europa bevindt. Helaas hoor je daar hier nooit iemand over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAB+ en prullaria, die twee heb ik nog niet met elkaar gecombineerd.

 

Ik wel, kijk maar eens hoeveel DAB of DAB+  radio's er aangeboden worden met slechts één luidspreker aan boord zodat je er voor gewoon stereo ontvangen al iets aan moet gaan hangen. Het is echt ondermaats prutswerk vergeleken met een goede FM stereo installatie.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zie je de kaart met ontvangstgegevens:

 

http://radio.no/dekning/

 

Ja maar weet je, zo'n kaart laat eigenlijk juist de gebreken zien!  Stel je zit in je auto en rijdt van punt A naar punt B. Overal waar je dus op die kaarten niet volledig solide kleuren ziet moet je ervan uitgaan dat de ontvangst stotterend en onderbroken zal zijn. Dat is dus op ongelofelijk veel plekken in Noorwegen! Een goede krachtige middengolfzender zal vrijwel nergens onderbroken worden, hooguit in een tunnel als ze er geen signaalrail in gemonteerd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de overschakeling van analoge tv naar Digitenne, zowel in Nederland als in Duitsland waren er volgens de berichten ook nog veel mensen die geen digitale ontvanger hadden op het moment van uitschakelen.

 

De ervaring heeft geleerd, dat wanneer het beeld op zwart gaat iedereen alsnog binnen de kortste keren overschakelt.

Zo zal het ook met de overschakeling van DM naar DAB+ gaan.

 

Op dit moment zijn er tot zover ik weet voor auto's alleen FM/DAB+ ontvangers.

 

Enkel DAB+ ontvangers voor de auto zijn uitbreidingsets waar bestaande fm radio's of audio installaties als waargave gebruikt worden en de DAB+ tuner als voorzet ontvanger.

Mocht er op dag X geen FM uitzending meer zijn heeft het gros de volgende dag zo een kastje in de wagen.

 

DE SD uitzendingen van Canaldigitaal zijn ook uitgefaseerd, er waren maar enkele meldingen hier van mensen die pas nadat de laatste SD zender werd uitgeschakeld zich gingen afvragen zoe ze weer beeld konden krijgen.

 

Tja, we heten in een democratie te leven maar ik begrijp van de noodkreten van Radio paradijs in Utrecht dat onze lieve overheid hen gewoon de strot dichtknijpt via de middengolf door hen na 1 september niet langer op 1584 kHz meer te laten uitzenden. Of dat uitzenden duurder is dan in DAB blokken te zitten weet ik niet maar ik zou denken dat dan het ondernemers' risico is. Ze melden ook dat slechts een zeer gering aantal Nederlanders een DAB radio heeft dus dat ze er niet zoveel aan hebben dat ze in Amsterdam en Rotterdam nu via die DAB+ uitzenden. Ik vind het niet van schoonheid getuigen dat een overheid haar burgers zo onder dwang zet. In ons geval is het zo dat de autoradio met navigatie deel van onze display uitmaakt waar dus ook dingen opstaan als de snelheid die je rijdt en hoeveel benzine je nog hebt. Geen Buetooth en omzetten naar een FM frequentie werkt evenmin omdat er nergens onderweg tussen ons en Rotterdam een FM frequentie is die onbenut is. Dus wat je ook kiest, storing en onontvangbaarheid troef.

 

Zelf denk ik niet dat een overheid het morele recht heeft zulke toeren uit te halen om haar bevolking te manipuleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, als je spreekt van "de toekomst", althans waar het gaan om kwaliteitsontvangsten, dan denk ik dat die uitsluitend gelegen kan zijn in systemen zoals het Amerikaanse Sirius of het voormalige Afristar. Digitale satelliet radio ontvangst via frekwenties in de L-Band (ik meen me iets van 1600 MHz te herinneren) die met een goede afgestemde sprietantenne op je auto overal ontvangbaar zijn dus zonder dat je een schotelantenne plus het daarbij benodigde uitrichten hoeft te doen. Voor radio in de auto absoluut de top, waar je je ook binnen Europa bevindt. Helaas hoor je daar hier nooit iemand over!

Dit hangt af van waar een satelliet hangt t.o.v. de ontvanger.

Hoe hoger, hoe beter.

Dus hoe noordelijker of zuidelijker t.o.v. de evenaar, hoe moeilijker het is mobiele sat ontvangst te realiseren. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een echte democratie houdt rekening met minderheden, maar als de relatie tussen het belang en de relevantie zoekt raakt kan ik mij voorstellen dat het mooi geweest is. Kijkcijfers of, in dit geval luistercijfers worden altijd opgevoerd als argument voor bestaansrecht, ik heb er mijn bedenkingen bij, wie wordt er in dit geval bediend als luisteraar? Veel mensen hebben geen DAB+ radio, dat is toch een l*l argument, er zijn ook veel vegetariërs maar daar hebben de slachthuizen ook geen boodschap aan. Wat mij nog het meest opvalt is dat er hoofdzakelijk wordt gesproken over de kwaliteit en vernieuwingen van het distributie-systeem, luisteren jullie wel eens echt naar de radio, de technologie die nodig is om het aanbod bij ons in de huiskamer te brengen is superieur in vergelijking met het aanbod. Luister s'nacht eens naar de radio, in Hilversum zit een VMBOér die de telefoon op neemt, de beller maakt vervolgens het programma, wat je dan hoort.... JEZUS,  de hele Nederlandse publieke omroep kan in de kliko, Wat een ramp, waar aan ontleent de eerste de beste "radio-ondernemer" zich het idee dat iemand op zijn natte dromen zit te wachten??? 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit hangt af van waar een satelliet hangt t.o.v. de ontvanger.

Hoe hoger, hoe beter.

Dus hoe noordelijker of zuidelijker t.o.v. de evenaar, hoe moeilijker het is mobiele sat ontvangst te realiseren. 

 

Sorry maar ik denk niet dat we elkaar begrijpen. Ook op de L-Band hebben satellieten footprints net als op de C- of Ku Band. Ik heb destijds in de S-Band zenders van Arabsat ontvangen. Met de evenaar heeft dat op geen enkele manier iets te maken. Bovendien staan ALLE geostationaire satellieten op de evenaar gepositioneerd. De enige mij bekende satellieten met radio en tv programma's die daar een uitzondering op vormden waren de zogenaamde Molnya satellieten die bedoeld waren om het uiterste noorden van Siberië te bereiken. Die vormden een soort "punthoofd" ver boven de Noordpool en waren hier ook prima te ontvangen. Ik heb het enkele jaren gedaan. Ik spreek overigens van "satellieten" omdat het ging om een systeem waarbij de ene satelliet na vier uur de taak van de andere overnam zodat je die baan niet met je schotel hoefde te volgen, er kwam gewoon een volgende sat in beeld op dezelfde plek. Maar dat alles heeft NIETS met uitzendingen via L-Band te maken. Er zij overigens een aantal gewone communicatie satellieten met L-Band capaciteit boven Europa aanwezig. Ik weet alleen niet of en waarvoor die capaciteit gebruikt wordt. Maar als je weet hoe ontzettend veel radio programma's er op één gewone transponder passen dan weet je ook dat er maar heel weinig capaciteit voor nodig is om elk EU land pakweg 5 radiozenders op zo'n systeem te geven. Mits er uiteraard voldoende power per L-Band transponder op de sat aanwezig is, daarover weet ik helaas niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een echte democratie houdt rekening met minderheden, maar als de relatie tussen het belang en de relevantie zoekt raakt kan ik mij voorstellen dat het mooi geweest is. Kijkcijfers of, in dit geval luistercijfers worden altijd opgevoerd als argument voor bestaansrecht, ik heb er mijn bedenkingen bij, wie wordt er in dit geval bediend als luisteraar? Veel mensen hebben geen DAB+ radio, dat is toch een l*l argument, er zijn ook veel vegetariërs maar daar hebben de slachthuizen ook geen boodschap aan. Wat mij nog het meest opvalt is dat er hoofdzakelijk wordt gesproken over de kwaliteit en vernieuwingen van het distributie-systeem, luisteren jullie wel eens echt naar de radio, de technologie die nodig is om het aanbod bij ons in de huiskamer te brengen is superieur in vergelijking met het aanbod. Luister s'nacht eens naar de radio, in Hilversum zit een VMBOér die de telefoon op neemt, de beller maakt vervolgens het programma, wat je dan hoort.... JEZUS,  de hele Nederlandse publieke omroep kan in de kliko, Wat een ramp, waar aan ontleent de eerste de beste "radio-ondernemer" zich het idee dat iemand op zijn natte dromen zit te wachten??? 

 

Ja, dat is gemakkelijk praten. Maar feitelijk spreek je jezelf tegen door het enerzijds te hebben over luistercijfers en dan te willen gaan meten op momenten dat het leeuwendeel van Nederland op één oor ligt. Ik zou daarmee zeker niet de hele Nederlandse publieke omroep even veroordelen. Ik kan je verzekeren dat wanneer je in een land als de VS woont, zeker als dat op het platteland is, je na een mum van tijd natte dromen krijgt over diezelfde publieke omroep. Ik was voor ik daarheen verhuisde een fanaat waar het ging om het luisteren naar zeezenders enzovoorts, maar als je dan ergens in het Midden-Westen komt te verblijven en je krijgt daar alleen nog maar Radio Veronica's en Hilbilly Western muziek te horen met massieve hoeveelheden reclame en verder echt helemaal niets, geen serieus nieuws, geen klassieke muziek, kortom helemaal niets van ook maar enigerlei culturele waarde dan is je enthousiasme heel snel geblust. Tot mijn stomme verbazing bleken de meeste Amerikanen in de omgeving waar ik verbleef niet eens te weten wat klassieke muziek was. Nee, het kan altijd nog veel beter maar als je je media voor 100% aan de commercie overlaat dan weet je een ding heel zeker: je hebt er dan de democratie ook mee ingeleverd. Overigens, als je echt wat waardevollere programma's wlt beluisteren tijdens de nacht: WDR 5 zendt een groot deel van de nacht herhalingen uit van wat ze die dag aan informatieve programma's hebben uitgezonden. Enorm de moeite waard, kan het je echt aanbevelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De enige cultuur in Amerika op tv was te zien bij de PBS.

 

Deze week een nieuwe auto besteld, met DAB+

Over 2 weken wordt er nog een nieuwe wagen geconfigureerd, ook met DAB+

 

Al is het alleen maar omdat sommige klassieke zenders alleen via DAB te ontvangen zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...