Ga naar inhoud


Noorwegen stopt als eerste land met FM-radio


Psychosammie

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Dit zijn nieuwe abonnementen Cees jij kijkt nog bij de oude abonnementen. (denk ik)

T-Mobile noemt het disruptive abonnementen.

Ik ben nog even op zoek geweest van hoe onbeperkt die abonnementen nu echt zijn.

 

Go Unlimited Hoe onbeperkt wil je 't hebben?

Why limit de dingen die je leuk vindt? Why limit wat je deelt, ziet, hoort, haalt? Why limit waar je gamet, streamt, luistert? Bij ons krijg je Unlimited internet, bellen en sms’en in Nederland. Wanneer je maar wil & waar je ook bent. Vaak op reis? Je kunt met Go Unlimited EU zelfs 60 dagen per jaar onbeperkt internetten in de hele EU, IJsland én Noorwegen.

 

en....

 

 

Hoe worden de 60 roamingdagen vastgesteld? Wat telt als een dag?

Iedere dag dat jouw simkaart data gebruikt op een buitenlands netwerk, tellen we als een roamingdag. Het maakt niet uit hoeveel data je gebruikt of hoe lang.

Ben je door je 60 dagen heen? Daarna kun je nog steeds 10 GB per maand blijven gebruiken in de EU.

 

 

Ik kan nergens in Europa een abonnement vinden wat onbeperkt voor Europa geldig is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van een goede mp3 speler? Radio is op heden al overbodig, en mag morgen verdwijnen. Puur milieu vervuiling, al die radio stations!

Of mischien radio maria?

 

Ja, stel je voor dat je de hersens zou hebben om onderweg of thuis op de hoogte te willen blijven van het nieuws of van andere actuele informatie en ontwikkelingen waardoor je je kennis een beetje kunt verrijken. Dat moet je toch niet willen? Naar de stembus gaan we tenslotte alleen maar omdat we er een soort Voice of Holland - wedstrijd van hebben gemaakt. En dan maar klagen over de politiek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoe worden de 60 roamingdagen vastgesteld? Wat telt als een dag?

Iedere dag dat jouw simkaart data gebruikt op een buitenlands netwerk, tellen we als een roamingdag. Het maakt niet uit hoeveel data je gebruikt of hoe lang.

Ben je door je 60 dagen heen? Daarna kun je nog steeds 10 GB per maand blijven gebruiken in de EU.

 

 

Ik kan nergens in Europa een abonnement vinden wat onbeperkt voor Europa geldig is.

 

Linke soep voor mensen die te dicht bij de grens wonen. In Millingen a/d Rijn bijvoorbeeld moet je echt moeite doen om ervoor te zorgen dat je niet onbedoeld op een Duits netwerk terecht komt. Groesbeen idem dito. En zo zullen er ongetwijfeld veel meer plaatsen in Nederland zijn waar dit gebeurt. Pech voor iedereen die er niet op verdacht is of niet voldoende kennis in huis heeft om dat uit te sluiten. Hoezo Europese UNIE....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal een abonnement moeten nemen bij een 4G provider.

Maar i.p.v. een DAB tuner zal je dan een internet radio in je wagen moeten bouwen.

 

Verder ga je voorbij aan een veiligheids aspect.

In een tunnel heb je tunnelradio, die je waarschuwt en instructies geeft bij calamiteiten in de tunnel.

Er wordt ingebroken op elke zender die je in de tunnel ontvangt.

 

Dat gaat niet werken met je internet ontvanger.

 

Nee, en als er ooit vanwege de klimaatverandering de zeespiegel zo oploopt dat een halve provincie onderloopt dan kun je die mooie DAB+ radio ook wel vergeten. Dan werkt - als je tenminste nog een generator of sterke batterijen hebt, juist alleen een internet radio nog om iets van de buitenwereld te kunnen horen. Zo hebben alle nieuwe ontwikkelingen zo hun nadelen. Tegen diepe lange tunnels is niets opgewassen, maar ervaring leert dat de wat kortere vaak nog prima de landelijke middengolfzenders door bleven geven. Maar ja, dat mag niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik dit soort conclusies trek, wil ik eerst t.z.t. wel van ceesv horen wat hij heeft gekregen voor dat geld.

 

Je hebt altijd A kwaliteit en C-kwaliteit.

De bekende vraag: Wilt u goed of wilt u goedkoop.

 

Dat klopt maar dan moet je wel een referentiekader hebben. Ik hoopte dat te vinden door de aanschaf van die dure Pure radio (en had het in feite al door mijn ervaringen met mijn Technisat Multyradio). De Technisat was stukken beter maar ik weet niet of ik hiermee appels met peren vergelijk. Immers, DAB is iets anders dan DAB+ dus dat beter zijn van dat Technisat apparaat kan theoretisch ook betekenen dat de DAB techniek beter was voor zwakkere ontvangsten dan de DAB+ techniek. Daar heb ik echt geen flauw idee van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen diepe lange tunnels is niets opgewassen, maar ervaring leert dat de wat kortere vaak nog prima de landelijke middengolfzenders door bleven geven. Maar ja, dat mag niet meer...

Die AM ontvangst in kortere tunnels valt zwaar tegen. Niet idealiseren!

De FM ontvangst in tunnels kan prima geregeld worden. In Duitsland nauwelijks uitval en 1 landelijke of regionale FM zender wordt altijd binnen de tunnel gerepeat voor noodsituaties. Waarom zou dat niet kunnen met DAB+?

 

Dat klopt maar dan moet je wel een referentiekader hebben. Ik hoopte dat te vinden door de aanschaf van die dure Pure radio (en had het in feite al door mijn ervaringen met mijn Technisat Multyradio). De Technisat was stukken beter maar ik weet niet of ik hiermee appels met peren vergelijk. Immers, DAB is iets anders dan DAB+ dus dat beter zijn van dat Technisat apparaat kan theoretisch ook betekenen dat de DAB techniek beter was voor zwakkere ontvangsten dan de DAB+ techniek. Daar heb ik echt geen flauw idee van.

Ik weet niet of de verschillen in uitzendtechnieken DAB en DAB+ relevant zijn voor de sterkte van het signaal.

In ieder geval constateer ik zelf, dat een gevoelige ontvanger met een gevoelige (actieve) antenne een zeer groot storingsvrij bereik kunnen geven bij mijn DAB+ ontvanger. Verder dan FM.

 

Ik trek uit jouw verhaal hierboven daarom toch de conclusie, dat Technisat betere DAB+ ontvangers maakt dan Pure.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, stel je voor dat je de hersens zou hebben om onderweg of thuis op de hoogte te willen blijven van het nieuws of van andere actuele informatie en ontwikkelingen waardoor je je kennis een beetje kunt verrijken. Dat moet je toch niet willen? Naar de stembus gaan we tenslotte alleen maar omdat we er een soort Voice of Holland - wedstrijd van hebben gemaakt. En dan maar klagen over de politiek!

Er zijn genoeg middelen, om op verplaatsing en thuis van nieuws te voorzien. Thuis heb je tv, en anders is het ( mobiel) internet er ook om nieuws te horen te zien, en te lezen.

Ik luister zelden nieuws, kijk soms wel eens nieuws, maar hoe objectief is het allemaal nog.

Top offic: het beste nieuws vond ik destijds de nieuwsfeeds via satelliet waar er niet geknipt was.

In nederland weet ik de zenders van dab+ niet, maar als in belgie enkel de nu huidige op dab+ komt, dan hang ik er geen eurocent aan, voor dab+ ontvangst. De belgische radio is sucks!

Als ik dan eens meega met bepaalden, dan gebruiken 85% een mp3 stick of cd. Moet toch zijn, dat ze hun gading niet meer vinden op de vlaamse radio.

Ik vraag me zelfs af, hoeveel winkels in vlaanderen ik zou moeten doen eer ik een dab+ radio zou vinden?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Propagatie in tunnel is te vergelijken met propagatie in golfpijpen,

 

De afmeting van de golfpijp moet kleiner zijn als 1/2 golflente om zich voort te kunnen planten.

 

Ongeacht wat je van DAB mag vinden, de geluidskwaliteit is superieur aan die van FM en AM.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn genoeg middelen, om op verplaatsing en thuis van nieuws te voorzien. Thuis heb je tv, en anders is het ( mobiel) internet er ook om nieuws te horen te zien, en te lezen.

Ik luister zelden nieuws, kijk soms wel eens nieuws, maar hoe objectief is het allemaal nog.

Top offic: het beste nieuws vond ik destijds de nieuwsfeeds via satelliet waar er niet geknipt was.

In nederland weet ik de zenders van dab+ niet, maar als in belgie enkel de nu huidige op dab+ komt, dan hang ik er geen eurocent aan, voor dab+ ontvangst. De belgische radio is sucks!

Als ik dan eens meega met bepaalden, dan gebruiken 85% een mp3 stick of cd. Moet toch zijn, dat ze hun gading niet meer vinden op de vlaamse radio.

Ik vraag me zelfs af, hoeveel winkels in vlaanderen ik zou moeten doen eer ik een dab+ radio zou vinden?

Er is een markt voor ,en daar vind je ze wel,als je de link snapt ;)

Er zijn al veel grote winkels dat ze aanbieden in belgie,maar weinig mensen die het kennen.

Vraag eens in een straat aan 10 mensen wat DAB is,zullen maar 1 of 2 het kennen in belgie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval constateer ik zelf, dat een gevoelige ontvanger met een gevoelige (actieve) antenne een zeer groot storingsvrij bereik kunnen geven bij mijn DAB+ ontvanger. Verder dan FM.

 

Ik trek uit jouw verhaal hierboven daarom toch de conclusie, dat Technisat betere DAB+ ontvangers maakt dan Pure.

Ik was laatst in CZ (Kvilda) en had mijn Pure draagbare radio bij...  Op mijn lokatie bleef de DAB+ volledig stil... geen enkele zender te ontvangen, en ik zat best hoog, ca 1100 meter boven de zeespiegel... dus niet in een dal of zo.

Via de FM kreeg ik uiteraard een massa CZ zenders, maar ook zenders uit Duitsland en Oostenrijk... Het jaar ervoor zat ik aan de Duitse kant van de grens, in Bayern, en daar had ik wel ontvangst van een aantal Duitse DAB+ zenders.  Mijn conclusie is dus dat de FM nog steeds de betere optie is, als je overal iets wil ontvangen...  Het is leuk om DAB+ te hebben op die Pure...  uiteraard... een betere geluidskwaliteit merkte ik overigens niet, maar wat wil je hebben als je een draagbare plastic radio gebruikt met 1 luidsprekertje erin...  dan maakt het echt niets uit.

In grote stedelijke gebieden zal e.e.a. uiteraard beter uitgebouwd zijn... maar dat was in de FM tijd ook zo... en in die "randgebieden" heb je nog steeds niet echt veel aan DAB.

Wat ik me afvraag, is of DAB nu echt 'goedkoper' is dan FM?  ik ga er vanuit dat je meer zenders nodig hebt dan bij FM, gezien de gebruikte frequentie, dus dat moet je ook meerekenen...  want het prijskaartje is toch het enige waarom de DAB-druk zo hoog is in een aantal landen, denk ik... anders kan het de regering toch niet schelen hoe de bevolking naar de radio luister (zou ik denken).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijskaartje is voor de regering geen issue. Ze willen de FM frequenties hebben.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En de energie kosten bij DAB+ zijn veel lager.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...