Ga naar inhoud


code oranje


Leeuwarder78

Aanbevolen berichten


Ik ben een bangerd als ik op sneeuw rijdt. Ben blij dat er een voorganger traag rijd , de pushers blijven dan weg .

En de postbodes hier hebben antislipzolen van't werk. Ijsvrij zou je stoep moeten zijn. In de wet staat ook dat je zelf voorzichtig moet zijn.

 

post-55742-0-91542100-1483911750.jpg

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er sneeuw ligt ben ik ook voorzichtig en als ik in z'n 2 gas geef en de wielen gaan spinnen dan kijk ik ook wel uit.

Maar er lag juist helemaal geen sneeuw meer, het was droog, geen ijzel niets en dan toch 50 op een 100km weg gaan rijden en tegen een viaduct op terug laten zakken naar 40.

 

En wat ik zeg, ik heb daar geen probleem mee, maar wees dan wel zo galant om anderen die wel sneller durven/kunnen voorbij te laten door even over een parkeerplaats oid. te rijden ipv. 35km lang stug je eigen snelheid aan te houden en lak te hebben aan andere weggebruikers.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er sneeuw ligt ben ik ook voorzichtig en als ik in z'n 2 gas geef en de wielen gaan spinnen dan kijk ik ook wel uit.

Maar er lag juist helemaal geen sneeuw meer, het was droog, geen ijzel niets en dan toch 50 op een 100km weg gaan rijden en tegen een viaduct op terug laten zakken naar 40.

 

En wat ik zeg, ik heb daar geen probleem mee, maar wees dan wel zo galant om anderen die wel sneller durven/kunnen voorbij te laten door even over een parkeerplaats oid. te rijden ipv. 35km lang stug je eigen snelheid aan te houden en lak te hebben aan andere weggebruikers.

 

suc6

 

Gerrit

En wat stond er op de matrixborden?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat stond er op de matrixborden?

Niets want die hangen daar niet.

 

Ik moet zeggen dat ze dat in Duitsland vaak veel beter hebben geregeld door gebruik te maken van 3 baans wegen, dan heb je telkens een paar km om vrachtwagens en andere langzamere weggebruikers veilig in te halen.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En code oranje heette gewoon beperkte dijkbewaking in rayon Appelscha door de dijkwachter.

Haha dijken bij Appelscha Cees? Eerder duinbewaking  met die kaleduinen daar

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets want die hangen daar niet.

 

Klopt, die hangen er niet bij de N36... Verdomde inhaalverbod daar. Als je niet mag inhalen kan het prima (geen tegenliggers) en

als je vervolgens braaf wacht op moment dat je wel mag inhalen dan kan het niet meer.

Trouwens 50 km / u is nog snel hoor, ik heb er al eens met 30 km/u achter gehangen. De sneeuw begon net te vallen (!)

Ik heb er ook al eens gereden toen niet aangekondigde ijzel mij een paar kilometer met 2 bandjes door de berm dwong.

 

Maar het is een gevaarlijke weg: gebeuren te vaak ongelukken en naar mijn idee doordat ze nog net voor de vrachtauto willen invoegen of het gas losdraaien om er nog een in te willen halen terwijl het eigenlijk niet kan.

Maar anyways, het is een pokke weg. Rijden veel te vaak sufferds variabel tussen 70~80 en dat zorgt bij velen voor frustratie en ondoordachte acties.

 

Beste is dat ze daar inhaalstroken maken zoals op N50 richting Kampen en die betonwand op de middenscheiding mogen ze wat mij betreft op de N36 ook wel optrekken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal kijkt men alleen maar naar degene die aan het inhalen was en wordt die bestempeld als onverantwoorde wegpiraat.

Echter maar al te vaak wordt dit gedrag juist veroorzaakt door een slome duikelaar die de rest aan het ophouden is door nog onder de 80 te gaan rijden terwijl je 100 mag.

 

Maar ik vraag me af waarom die beton wanden.

Ga bij Enschede de grens over via de N35 die in Duitsland de B54 wordt en kijk hoe het daar is, niets betonwanden of dure camerasystemen maar gewoon elke rijstrook een meter breder.

Ruimte genoeg om langzame weggebruikers in te halen maar ook alle ruimte voor mensen die liever wat langzamer rijden zonder bumperklevers/knipperaars/toeteraars achter zich te krijgen.

Maar ook de wetenschap dat je je niet hoeft te haasten en gevaarlijke caperiolen uit hoeft te halen om nog net die vrachtwagen in te halen want een paar km verder is jouw kant ook weer voor een paar km 2 baans uitgevoerd en heb je weer alle ruimte om alsnog in te halen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal kijkt men alleen maar naar degene die aan het inhalen was en wordt die bestempeld als onverantwoorde wegpiraat.

Echter maar al te vaak wordt dit gedrag juist veroorzaakt door een slome duikelaar die de rest aan het ophouden is door nog onder de 80 te gaan rijden terwijl je 100 mag.

 

suc6

 

Gerrit

Heb je ooit wel eens achter een Fiat panda gereden (hing nog een gastank onder ook) die niet harder dan 70 km/pu ging?

Neem dan van mij aan dat je dan als humanist weldegelijk leert om katholiek te vloeken en dat de menorah in de synagoge van het plankje naar beneden dondert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De B54 richting Gronau die aansluit op de N35 ken ik uiteraard ook :)

Ik denk er ook regelmatig aan als het op de N36 weer loopt te trutten.

 

Op de N35 bij Enschede trouwens paar maand terug frontale aanrijding omdat iemand met mobieltje in de weer was.

Zo'n beetje 500 meter voor mij :eek:

Met zo'n betonwand blijven ze waarschijnlijk wel op de eigen weghelft!

 

Uiteraard wel onhandig als er vrachwaggel panne heeft, dan kan je er niet langs en moet je wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...