Ga naar inhoud


code oranje


Leeuwarder78

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wel met een foto staven!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Alles is hier al weer wit van de sneeuw.

Zo te zien ligt er ongeveer 1,5 cm en het sneeuwt nog steeds.

 

Ben blij dat ik vandaag naar het westen ben geweest en niet morgenvroeg nog een keer die kant op moet want het zal morgen wel weer filerijden worden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom?

In die gemeenten waar enige sneeuw is gevallen komt het al vrij snel voor dat wegen met een geringe steigingspercentage voor korte tijd worden afgesloten en terecht.

In de gemeente Gelderland en m.n. bij de Posbank gebeurt dit ook vrij snel dat er één of meerdere wegen worden afgesloten.

Er zijn namelijk van de idioten die dan zo nodig met zomerbanden daar omhoog moeten rijden met het gevolg dat zij dan halverwege stranden en sterker nog, weer achteruit naar beneden glijden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

<<In die gemeenten waar enige sneeuw is gevallen komt het al vrij snel voor dat wegen met een geringe steigingspercentage voor korte tijd worden afgesloten en terecht.>>

Is toch helemaal van de gekke (wat doe je dan met op enafritten van viaducten ed?), geen zout strooien (wordt de sneeuwblubber allen nog maar gladder va) de schuiver erover en zand strooien.(en goeie winterbandjes verplichten)

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... met de laatste zin raak je het gevoelige punt.

 

Er zijn immers genoeg (idioten) die menen dat winterbanden voor hen geen verschil uitmaken en zij gemakkelijk met zomerbanden kunnen blijven rijden.

Dat zij daarmee anderen in gevaar brengen of op zijn minst hinder veroorzaken gaat bij hen niet in. :angry:

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik was gisteren even naar Frankrijk met een klein gezelschap in een andere wagen.

Onder die wagen zaten all-season banden, en door de wegcondities , sneeuwval, kwamen we op het onderwerp banden.

 

De eigenaar vertelde dat hij niet tevreden was over die all-season banden, en dat hij die zou laten vervangen voor echte zomer en winterbanden.

 

Pas wanneer je ermee gereden hebt weet je wat goede winterbanden voor je doen.

 

Kies je ervoor je wagen op zomerbanden te laten rijden, moet je daaruit ook de consequentie trekken, en bij winterse omstandigheden je wagen gewoon laten staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... met de laatste zin raak je het gevoelige punt.

 

Er zijn immers genoeg (idioten) die menen dat winterbanden voor hen geen verschil uitmaken en zij gemakkelijk met zomerbanden kunnen blijven rijden.

Dat zij daarmee anderen in gevaar brengen of op zijn minst hinder veroorzaken gaat bij hen niet in. :angry:

 

Oops, dan ben ik een idioot. :sick:  :sick:  :sick:  :sick:  :grin:

 

Ik, op mijn zomerbanden pas mij aan. Zoals

iedereen dat hoort te doen bij ongewone

weggesteldheid. Ook met winterbanden!!

 

Er zijn mensen met winterbanden

die denken alles aan te kunnen...

(zeg maar nonchalant worden)

Ik hoor het ze vaak zat zeggen;

"ik heb winterbanden, mij gebeurd niets"....

 

Wat is nu gevaarlijker?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Con, wat in ieder geval gevaarlijk is, is om bij winterse omstandigheden met zomerbanden te gaan rijden.

Het woord zegt het al, zomerbanden zijn voor zomerse omstandigheden, winterbanden voor winterse omstandigheden.

 

Je zegt dat je je aanpast aan het weer met de zomerbanden onder je wagen.

 

Hoe rijdt jij dan een gladde helling op oprit op, wanneer je wielen slippen?

Wanneer jij blijft steken staat iedereen achter je stil.

 

Het enige goede besluit is om met zomerbanden niet op de weg te gaan onder winterse omstandigheden.

Je bent daartoe wettelijk verplicht!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoelde ik o.a. met aanpassen aan de omstandigheden.

Niet daar gaan rijden waar een risico is of je een risico kan lopen.

(niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen)

 

Ook bv bij mist, dan ga ik niet meer door het veld. Op de snelwegen is

dan veelal wél goed zicht. Zo niet, dan rij ik niet.

 

Ik ben van mening dat je je enerzijds aanmoet passen aan

de omstandigheden maar anderzijds VOORAL moet kijken

naar je medeweggebruiker en daarop anticiperen, zeker voor

achteropkomend verkeer. Maar kijk ook eens 5 remlichten vooruit)

Daar zie je vaak capriolen die van invloed kunnen zijn op jou.

Ook daar wijk ik voor uit bv naar de vluchtstrook.

 

Ook aquaplaning is zoiets. Het is zeker niet alleen de winter

die een rol speelt met betrekking tot je anticiperend beleid.

 

Daarnaast, met winterbanden houdt een helling ook een

keertje op. Als je dat niet juist inschat en onderkent ben jij

(en wellicht een ander) ook een keer de Sjaak.

 

Resumé, wat je ook onder je auto hebt zitten, je moet altijd

de grenzen kennen maar vooral respecteren (lees: navolgen).

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom?

Omdat ik aan het verbouwen ben en met sneeuw wat eerst half gesmolten is en daarna weer is vast gevroren kan ik niet verder omdat het nu spekglad is op het dak

Maar ook omdat ik nog een 6 tal camera projecten uit moet voeren en dan mag je 1 keer raden waar dit keer de camera's gemonteerd moeten worden.

Gaat het dan om 1 camera dan is dat nog wel te doen maar de gehele dag buiten met vorst metalen camera's op moeten hangen dat is bepaald geen pretje. Daarnaast geldt bij ons de regel dat als er sneeuw oid. ligt waardoor het glad kan zijn dan wordt er buiten geen ladderwerk uitgevoerd.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...