Ga naar inhoud


Formuler F1: Beide SAT tuners dood?


armin

Aanbevolen berichten

Oorzaken elimineren door uitsluiten van oorzaken.

 

@Armin, dit is de enige manier om de oorzaak op te sporen. (Je geduld wordt daarbij soms aardig op de proef gesteld.)

 

Wat ik uit bovenstaande haal is:

1) dat je de buitenbekabeling - met name de kabels tussen switch en lnb's die naar de woonkamer gaan - nog niet hebt gecheckt. Daar kan vocht een boosdoener zijn. Met name doordat de boel een tijdje uit heeft gestaan wegens vakantie.

 

2) Je gebruikt quad-lnb's voor 2 aansluitingen in huis? Zijn die andere 2 aansluitingen dan gewoon vrij? Zo ja, heb je die goed afgeschermd tegen vocht?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er worden 3 aansluitingen gebruikt. 2 voor de ontvanger in de woonkamer en de derde is voor de slaapkamer. De 4e is ook volledig aangesloten en uitbedraad tot in de meterkast. 

 

Ik ben nu zover dat ik op 1 tuner signaal heb. Als ik de kabels omwissel dan werkt de andere tuner. Het ligt dus niet aan de tuners. Het is wel vreemd dat ik op beide tuners geen beeld heb als 1 van de kabels niet aangesloten is. Dit zou niets uit mogen maken.

Ik denk dat het aan 1 van de 2 switches ligt. Ik ben nu helaas niet in de mogelijkheid om e.e.a. om te zetten bij de schotel dus moet ik dat later doen. Dan kan ik nog wat testjes doen met de 4e switch. We kunnen nu in ieder geval TV kijken. 

Formuler F1, 2x SAT, 1x Cable, OpenPLI 4, SiteCom NAS 4TB

Mutant HD1200, OpenPLI 4
Wave Frontier T90, 8x Smart Quad LNB, 2x SatConn 10/1 Switch, 2x Maximum 4/1 Switch
0,1W, 13.0E, 16.0E, 19,2E, 23.5E, 28.2E, 39.0E en 42.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het over een kapotte switch hebt, kan het dus ook een kapotte switch in een van de  lnb's zijn die de boel verstiert.

Het is niet anders: testen en uitsluiten is de enige manier.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...