Ga naar inhoud


Samsung vernieuwt televisies met QLED


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Samsung gaat dit jaar nieuwe modellen televisies met de QLED-beeldtechniek op de markt brengen. Het Koreaanse bedrijf maakte dit op de CES 2017-beurs in het Amerikaanse Las Vegas bekend.

Samsung stelt dat zijn QLED-modellen de eerste televisies in de wereld met honderd procent kleurvolume zijn.  Dit moet er volgens de fabrikant voor gaan zorgen dat bezitters een ongekende kijkervaring in de huiskamer krijgen.  Samsung zegt dat het een wereldprimeur heeft omdat geen enkel ander merk televisies heeft weten te maken waarin de helderheid en kleuren zo optimaal samengaan. Naast technische perfectie vallen de nieuwe Samsung QLED-televisies ook op door het fraaie design. Verder heeft Samsung de mogelijkheden van de nieuwe televisiemodellen van 2017 met een eigen streamingtechniek uitgebreid, waardoor deze volledig hybride gebruikt kan worden.
 
Quantum Dot
QLED moet niet met OLED worden verward. Samsung maakt bij QLED gebruik van LED-beeldschermen waarbij de Quantum Dot-techniek wordt toegepast. De afgelopen twee jaar gebruikte Samsung Quantum Dot al in de SUHD-modellen.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Geen nieuwe techniek, maar een uitbreiding van de modellen met Quantum Dot-techniek.

 

Ik wacht wel op een mooie grote 85" OLED TV voor een betaalbare prijs.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De marketing afdeling van Samsung staat bekend om hun "scherpe (aggrasieve)" benadering naar hun concollga's. Er zijn al op youtube verschillende fimpjes te zien van QLED vs OLED van de CES beurs. Samsung laat uiteraard zien dat hun QLED mooier kleuren geeft vergeleken met een LG OLED scherm. De vraag is, of dit wel objectief is. Even wachten op een goede onafhankelijk test op internet/youtube. Immers Panasonic en Sony zijn ook overgestapt naar OLED, zal wel een reden voor zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben ook benieuwd naar die bron, het grootste OLED in de winkel is op dit moment 77".

 

De OLED schermen beginnen bij 55",  maar de meeste schermen zijn 65" of groter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voorlopig is er dus bij Samsung niets nieuws onder de zon.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Tegenvallende verkopen voor oled-televisies LG'

 

''Volgens de bronnen focust het bedrijf zich op het produceren van ultra hd-schermen van 55 inch. Eerder aangekondigde modellen met grotere schermen van 65 en 77 inch zouden te duur zijn om te produceren''

                     

 

http://www.nu.nl/gadgets/4035565/tegenvallende-verkopen-oled-televisies-lg.html

 

Het bericht van nu.nl is gedateerd 22 april 2015. Ik zie bij de grote bekende elektronica ketens voldoende OLED modellen 55 tot 77 inch op voorraad. Helaas blijft een OLED tv voor de meeste door snee consument een prijzige investering. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De 88" LED of Oled schermen ontlopen elkaar niet zoveel in pris.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samshit gebruikt panelen van LG.

https://www.homecinemamagazine.nl/2017/01/samsung-gaat-mogelijk-tv-panelen-lg-display-kopen/

 

Het bericht is al een beetje gedateerd, maar inmiddels een feit.

Samsung is nooit in staat geweest goede producten te maken en haalt haar onderdelen bij de concurrent en pronken met andermans veren.

..ach ja..en de domme consument die samzooi maar geweldig vinden.. :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De eerste kleurentv in 1967 kostte ongeveer Hfl. 3.000,-

Gecorrigeerd voor de inflatie zou dit nu ongeveer € 6.800,-- zijn.

 

Alleen hadden we in 1967 schermen welke ongeveer 61 cm in diameter waren.

 

Een 88" (223 cm diameter) UHD ontvanger is in vergelijking dus duidelijk goedkoper als de eerste kleurentv in 1967.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vorige week bij een zaak in Vroomshoop welke per ongeluk zo ongeveer de gehele voorraad Oled met ambilight van Philips had gekocht.

Hij had ze midden in de winkel staan met een bord erop "alleen hier te koop"

Er stond alleen geen prijs bij, maar ach, hij was toch te groot voor mijn kamerlaat staan dat ik die doos in de auto kon krijgen.  :whistle:

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat maakt het uit ze kosten maar 19.999 euro, maar voor dat bedragje bezorgen ze hem nog wel bij je thuis. :D

 

Als ik jou was zou ik hem dan ook meteen laten monteren. Recentelijk hoorde ik van iemand die een ongelukje bij de montage van een Samsung flatscreen aan zijn muur had en daarbij het scherm ietwat beschadigde. Hij is nogal ervaren op dat gebied en wilde dus een vervangend beeldscherm bestellen om het in zijn toestel te vervangen. Maar tot zijn verbijstering bleek dat als onderdeel per definitie niet leverbaar en kreeg hij doodleuk te horen dat hij maar een andere Samsung tv moest gaan kopen! Ook de service dienst kon er niet aan komen, bewust beleid van Samsung. Je kunt je misschien voorstellen dat hij uiteindelijk wel gedwongen was een andere complete Tv te kopen, maar ook dat dat voor geen goud opnieuw een Samsung werd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...