Ga naar inhoud


Hoe zon grote schotel voor Eutelsat 3B en Eutelsat 16A


egbertjan

Aanbevolen berichten

quote:

 

Op 7e kan ik geen zenders vinden op deze 2 frequenties 11262 H 27500 5/6 11304 H 29700 2/3 Opera HD is dat wel mogelijk op mijn maxmimum e85.

 

Deze transponder heeft hier een zwak bereik:

 

http://www.lyngsat-maps.com/footprints/Eutelsat-7B-Europe-B.html

Is er voor mijn geval dan toch een mogelijkheid om deze toch te ontvangen?

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn er mensen die met een 85 cm of 90 cm schotel een goed signaal hebben op 3e en ook alles zenders binnen krijgen?

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste egbertjan

Heb jij de lnb-houders wel juist gemonteerd, zie afbeelding, d.w.z., de streepjes voor de schuin instelling van de lnb's aan de zijde van de hoofdreflector?

Wat een chaos met de lnb-instellingen.
Ze staan niet consequent op de juiste schuin-instelling afhankelijk van de positie op de rail en de ene lnb staat heel ver naar voren, de andere weer heel ver naar achteren.

Welke afstelling heb je gebruikt, de eerste van bericht 30 die ik gegeven heb?

 

Een mooi dak trouwens om op te werken.
 

post-60869-0-78316700-1485641448_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En ook niet onbelangrijk, zijn het allemaal lnb houders voor een T90?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle houders zijn voor een t90. Dat ik wel bekeken.

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de lnb houders de goede kant op gemonteerd. Ik heb nu ook al beeld op 16 graden en hij vind alle zenders op die satelliet. Ik had mijn ontvanger fout ingesteld voor die satelliet. De reden dat de ene lnb verder naar voren staat dan de andere komt, omdat ik dan gek genoeg dan meer signaal heb op de satellieten. Ik moet alleen nog signaal op 4w zien te krijgen.

aangepast door egbertjan

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de skew van de schotel precies goed staan?
Je stelt eerst de skew van de schotel op nul. Dat doe je door een waterpas over de twee draagarmen van de hulpreflector te plaatsen.
Nu kun je zien wat de eventuele afwijking is van de skew-schaalverdeling omdat bijv. de mast niet zuiver verticaal staat.
Stel dat dat 0,5 of 1 graad is, dan kan je daar rekening mee houden met de skew-instelling die uit de berekening komt, zie bijv. http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=&user_satlo_east=28.35&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=-4.0&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=53.088&lo=6.659&country_code=nl
die op 93,49 graden moet staan en dat kun je gerust afronden op 93,5 graden.

De houders zijn niet symmetrisch, zie bijlage en daarom is het belangrijk dat ze goed gemonteerd worden.

Vooral bij lnb's met een lange nek zoals de Inverto, moet je als uitgangspunt nemen dat de kop 5-6mm vrij staat van de lnb-klem.
Hierbij is het belangrijk dat je de schuinte van de lnb goed instelt. Staat de houder op -10 graden, dan moet de lnb eerst op -10 graden schuin worden ingesteld anders kijkt de lnb niet juist op de hulpreflector en dus ook niet goed op de hoofdreflector.

Bedenk evenwel dat het heel belangrijk is dat je de schotel heel erg goed uitricht op de satelliet waarvan de lnb het dichtste in het midden staat. Wijkt hier de elevatie van de schotel iets af, dan staan alle overige lnb's ook niet op de juiste hoogte en die fout is nergens meer te corrigeren.

Ook de azimuth (draairichting) van de schotel is heel belangrijk. Staat die ook niet helemaal goed afgesteld op de lnb die het dichtste in het midden staat, dan wijken alle overige geplaatste lnb's ook af.
 

post-60869-0-87835600-1485703964.png

post-60869-0-00909500-1485704843.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook nog bezig geweest om op mijn 2e maximum 42e te vinden. dat is me helaas niet gelukt. Ik heb de LNB percies in het midden zitten en ban het hele spectrum aan de oost kant bijlangs geweest maar helaas geen signaal gekregen? Wat doe ik fout. Ik op mijn wavefrontier ook de 4w niet binnen is die satelliet wel mogelijke in Nederland met een wavefrontier?

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Türksat moet toch echt een eitje zijn om die te ontvangen.
Als ik zo naar de transponderspecificaties kijk, dan moet de zender Kanal 32 op 11650V, DVB-S, SR 13.600, fec 2/3 heel sterk binnen komen.

Maar ja, als je geen idee hebt in welke richting die satelliet staat, dan is het moeilijk zoeken.
Stel eerst de elevatie eens goed in voor de 42e, dat moet 21,3 graden zijn.
Stel dan de skew van de lnb in op -23 graden, zie bijgevoegde hoek.

Gebruik dat www.dishpointer.com om de richting van de schotel te bepalen.
Toets je adres in plaats, straat, huisnummer, klik 42e aan en zoom nu zover mogelijk in. Verplaats het ballonnetje nu naar de plaats waar je schotel staat.
Nu geeft de groene lijn precies de richting aan. Let hierbij op kenmerken in de omgeving als huizen, schoorstenen, dakkapellen enz. om precies de richting te bepalen. Het moet dat toch al gek gaan als je de Türksat niet kunt vinden.

Je kunt de schotel ook nog met de zon uitrichten met de plakbandmethode alleen wordt er niet zoveel zon verwacht dacht ik maar als je geluk hebt? Morgen staat de zon om 9:56 precies in de richting van de 42e.
 

post-60869-0-92806100-1485936804.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is één van de schotels draaibaar maken niet wat voor je?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is één van de schotels draaibaar maken niet wat voor je?

 

Ik wil graag snel van satellieten kunnen wisselen en niet seconden moeten wachten de tot de schotel van 5w naar 28e gaat bijvoorbeeld.

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag snel van satellieten kunnen wisselen en niet seconden moeten wachten de tot de schotel van 5w naar 28e gaat bijvoorbeeld.

 

Snap ik, en daar gebruik je dan de T90 en de andere E85 voor, ik heb ook een vaste schotel maar een draaibare voor de rest. Ik heb geen ervaring met een DiSEqC (1.2) of USUALS motor achter een DiSEqC-switch, maar ik heb de draaibare schotel als extra LNB op mijn DiSEqC-switch aangesloten samen met de vaste LNB's en satellieten die je al op je vaste LNB's hebt definieer je dan ook daarop en niet op de draaibare. Het kan dus allebei en niet in plaats van.

Op dat dak van jou vast een prachtig uitzicht op een flink deel van de Clark Belt, dus nog veel te ontdekken buiten je vaste satellieten.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...