Ga naar inhoud


BREIN in actie tegen illegaal kijken: 231 websitess uit de lucht


Sprietje

Aanbevolen berichten


Het ware mooi, dat bedrijven als bvb telenet, proximus,orange,tvv,cd,ziggo enz, zelf legale iptv streams zou aanbieden op zo'n ip boxjes.

Laat ze zelf enkele honderden kanalen verdelen, ieder land, dan kan je legaal ip zien. Of een europese aanbieder, die van elk europees land interesante zenders laat zien op een bvb mag box. En zonder restricties over de landgrenzen, of buiten europa.

Ware het niet mooi, dat ik de zenders van bvb proximus op een internet aansluiting van orange zou kunnen zien, of omgekeerd.

Of bvb cd die haar zenders via een mag aanbied, dan kan ik onmiddelijk legaal en gemakkkelijk hun zenders zien.

De dag dat sky De kan ik belgie, dan ga ik meteen zo'n abonnement aangaan. Nu dwingt men zwart/grijs gebied te gaan, en in belgie en nederland bied niemand zo'n programma's aan!

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is kort.

Veel gebruikers in het buitenland zijn overigens nog niet op de hoogte.

Afgelopen december heb ik nog regelmatig tijd gespendeerd aan zendelingen werk op dit gebied.

Je hebt ook nog altijd een Nederlands bank nummer nodig, dus waarom zou je dan buiten Nederland verkondigen dat je een abonnement kunt nemen. Dus gewoon blijven kijken via dat adres van Vrienden of familie. Doet ik ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weet je dat zeker?

Dit wordt er in Frankrijk gesteld:

 

Via de gecertificeerde dealers kan nu ook een abonnement op een buitenlands adres geregistreerd worden en bovendien kan dit ook via een bankrekeningnummer in het buitenland worden betaald.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar we dwalen af, terug naar Brein en hun strijd tegen illegale zaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je dat zeker?

Dit wordt er in Frankrijk gesteld:

 

Via de gecertificeerde dealers kan nu ook een abonnement op een buitenlands adres geregistreerd worden en bovendien kan dit ook via een bankrekeningnummer in het buitenland worden betaald.

Ik betaal via een belgische rekening.

Maar ze kondigen aan 231 websites te hebben gesloten. Er zijn nml 2 . Nl sites die het aanbieden en zelfs netjes btw vraagt. Merkwaardig dat die bekende dan niet gesloten zijn.

Ik denk eerder bangmakerij van brein, en dat de echte die hards zeggen: nou trek me dan maar voor de rechter.

Met de vraag of dat dan gebeurd.

Maar streamen is volgens mij in belgie een grijs gebied qua legaliteit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook nog altijd een Nederlands bank nummer nodig, dus waarom zou je dan buiten Nederland verkondigen dat je een abonnement kunt nemen. Dus gewoon blijven kijken via dat adres van Vrienden of familie. Doet ik ook.

Nog even hier op,terugkomen om geen misverstanden te hebben onder de leden !

Wij Belgen kunnen zonder probleem,canaldigitaal Abbonneren hoor .

Helemaal geen Nederlandse bankrekening nodig .

De satboeren hier in Belgie hebben zelfs de canaldigitaal vlag buiten hangen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook geen enkele zinnige reden te bedenken om dat ooit gestelde territorialiteitsbeginsel te rechtvaardigen. Als je als omroep keurig kunt aantonen dat je naast de inwoners van je eigen land middels geregistreerde abonnees bij verdelers ook nog een x-aantal mensen buiten je land hebt wonen die van de distributie van bijvoorbeeld een film mee kunnen genieten dat zou dat hooguit betekenen dat je er een waarschijnlijk verwaarloosbaar bedrag aan extra rechten over zou moeten betalen. Ik gebruik het woord "verwaarloosbaar" omdat je op een bevolking van 17 miljoen mensen spreekt van een paar promille naar ik aanneem. Om die reden had die waanzin van het "niet in het buitenland wonend je mogen abonneren op de aanbieder van je land van oorsprong of keuze" nooit zelfs ook maar bedacht mogen worden. Temeer niet omdat we er ons steeds op beroepen dat de EU één gebied is met vrij verkeer van goederen en diensten. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij hebben veel landen die mogelijkheid (satellietontvangst) voor hun staatsburgers die in het buitenland verblijven.

Zwitserland en Oostenrijk bieden kaarten aan voor burgers welke in het buitenland wonen.

De Nederlander kan een abonnement nemen op Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben veel landen die mogelijkheid (satellietontvangst) voor hun staatsburgers die in het buitenland verblijven.

Zwitserland en Oostenrijk bieden kaarten aan voor burgers welke in het buitenland wonen.

De Nederlander kan een abonnement nemen op Canaldigitaal.

 

Je zegt het al, "satellietontvangst". Ik heb nieuws voor je: er zijn tig-duizend Nederlanders die buiten het bereik van de Astra satellieten wonen. Of die geen plaats of toestemming hebben om een schoteltje te plaatsen. En misschien tellen die voor jou niet mee, maar zelf zullen ze het als absurd ervaren dat ze wel de signalen van de Nederlandse media via internet kunnen ontvangen maar een onzinnige blokkade hen tegen houdt ervan te kunnen genieten. Als ik in hun plaats was en moest kiezen tussen het "immorele" van zo'n kastje onder het motto "Gesetz ist Gesetz" of te denken "stik maar, ik wil er best voor betalen om het te zien maar als jullie me dat willens en wetens onmogelijk maken dan is dat jullie probleem, niet het mijne" dan wist ik wel wat ik koos. Overigens zal zo'n probleem niet zo dik uitgemeten worden omdat je tenslotte het gebruik van VPN waarin je je basisland als uitgangspunt kiest alleen al om privacyredenen zo verbreid is dat het feit dat je door een Nederlands IP nummer te kiezen tevens naar de publiekrechtelijke netten via internet kunt kijken en luisteren allang niet meer een zaak van eerste orde is. Maar ook daar: eerst kwam het bespioneren van mensen en daarna pas grepen mensen naar een middel om je ertegen te beschermen, en niet andersom!

aangepast door T90user
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Oostenrijker kan een ORF kaart aanvragen zonder extra abonnement kosten.

Ik weet het niet 100% zeker maar ik dacht dat dat alleen kon als je aantoont dat je een kijk- en luistergeld c.q. belastingbetaler in Oostenrijk bent. Niet dus iemand met een Oostenrijkse pas die bijvoorbeeld door huwelijk of baan elders in Europa woont. Maar ik kan me vergissen, meen dat ooit eens opgevangen te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet 100% zeker maar ik dacht dat dat alleen kon als je aantoont dat je een kijk- en luistergeld c.q. belastingbetaler in Oostenrijk bent. Niet dus iemand met een Oostenrijkse pas die bijvoorbeeld door huwelijk of baan elders in Europa woont. Maar ik kan me vergissen, meen dat ooit eens opgevangen te hebben.

Klopt:

http://digital.orf.at/show_content2.php?s2id=891

"Voraussetzung für die Bestellung einer ORF DIGITAL-SAT-Karte ist eine gültige Rundfunkmeldung bei der Gebühren Info Service GmbH"

Dus je moet kijk en luistergeld betalen en deze mededelen bij de officiele ORF smartcard. Zonder dit nummer kan je geen kaart aanvragen

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er door de Oostenrijker betaald moet worden voor de ORF is niet meer dan logies. Voor niets gaat de zon op.

De Nederlandse belasting plichtige betaald net als de Oostenrijker ook voor de publieke omroep maar heeft daarnaast nog een abonnement nodig.

 

De vergelijking die Cees maakte in bericht #85 gaat wat dat betreft niet op.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...