Ga naar inhoud


Instellingen DM 800 HS SE voor diseqc switch 8/1


RvdG

Aanbevolen berichten


Heb inmiddels weer ontvangst op de astra s,

 

Maar dus slechts zeer beperkt op 19E.

 

Wat heb je totnutoe nog meer veranderd in je project?

 

Ben mijn schotel 4/1 aan het ombouwen naar twee schotels (triax 88) met EMP-Centauri S8/1PCP-W2 DiSEqC switch voor 8 satellieten.

 

Want je zou zeggen dat als je de schotel met 19-23-28E onveranderd hebt gelaten, dat daar dan niks mis mee kon gaan.

Heb je 19E ook al geprobeerd zonder diseqc switch ertussen?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou bij deze dan mijn 'project'. Ik had een schotel met astra 1 2 3 en hotbird, werkte altijd goed. Had nog een schotel in schuur staan, ik dacht zet ik erbij voor ontvangst van wat andere satellieten. De pijp was te kort heb een langere moeten plaatsen zodat beide schotels erop konden. Daardoor heb ik eerst alles af moeten monteren daarna er weer op.

Sindsdien heb ik een beetje 19.2 met de zenders die ik heb op goede sterkte 14-15db. Maar als ik er een meter tussenhang om af te stellen geeft ie niet meer aan dan ontvangst van 65% en kwaliteit van 67%. Heb inmiddels al van alles geprobeerd om dit omhoog te krijgen, maar lukt gewoon niet. Schotel(s) staan in juiste stand en hoek etc. Heb met bovenste schotel ook geprobeerd om meer waarde te krijgen op 19.2 af te stellen, zelfde verhaal. Zicht op satellieten is ook goed, geen obstakels. Snap er inmiddels niks meer van. Ook blind scan gaf niet de gewenste verbetering.

post-104545-0-67727200-1484573848_thumb.jpg

post-104545-0-39075400-1484573851_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RvdG

Zijn beide schotels even groot? Zijn het beide Triax 88 van 85cm breed en 95cm hoog? Het lijkt of de onderste groter is maar dat kan heel goed gezichtsbedrog zijn omdat die dichterbij is genomen.
Welke lnb's heb je daar op zitten?
De rail staat in ieder geval niet schuin genoeg. Die staat 6 graden schuin en op de manier zoals die gemonteerd is kan die niet schuiner. Het gat in het midden van de rail moet in de onderste groef zitten en dan moet je hem 10,6 graden schuin zetten.
Ook de afstanden van de lnb's kloppen niet.

Het kan ook niet kloppen dat de ene lnb zover mogelijk naar achteren staat en de andere zover mogelijk naar voren.

Er is dus nog heel veel te verbeteren.

Het lijkt er op dat je de regenkapjes ook niet omlaag getrokken hebt.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

 

beide schotels zijn Triax 88, even groot dus. Bovenste doet nog geen dienst, had hem wel geprobeerd op de 19.2 met hetzelfde resultaat als de onderste en dat snap ik nou niet helemaal. Dat de rail niet schuin genoeg staat weet ik evenals die regenkapjes enzo, omdat ik nog helemaal gefocust ben op de 19.2 die wil ik eerst helemaal goed hebben en dan de rest. Ga morgen weer een poging ondernemen. Klopt het dat de hartmaten van de lnb 's als volgt moeten zijn: 13.0 - 87mm - 19.2 - 58 mm - 23.5 - 63mm - 28.2. Dit heeft dan betrekking op Bunschoten-Spakenburg, waar ik woon.

Hartelijke groet, René.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satencom, Sprietje, a33.

 

Heb vandaag schotel en lnb 's zuiver afgesteld en daarna nog steeds een halve 19.2 en alleen 28.2 op de Dreambox. Heb er toen maar een SAB aangehangen en toen had ik uitstekende ontvangst op Astra 1, 2, 3 en 13.0. Dus de problemen zitten in mijn Dreambox 800 HD SE. 't zal ongetwijfeld met een of andere instelling te maken hebben, welke geen idee. Heb hem zo ingesteld zoals Satencom heeft aangegeven. Hebben jullie misschien enig idee?

Groet, René.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afstanden tussen de lnb's moeten als volgt zijn in Bunschoten:
tussen de Astra 19,2 en Hotbird is 78mm
tussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 is 54mm
tussen de Astra 23,5 en Astra 28,35 is 60mm
d.w.z aan de voorzijde van de lnb gemeten van kuiltje tot kuiltje in de kap.
Ik weet niet welke lnb's je precies gebruikt en wat de diameter van de kop is maar laat ik er van uit gaan dat de kop 59mm is.
Dan zie je dat je de afstand van 54mm niet kunt halen.
Je moet de schotel daarom ook niet uitrichten op de Astra 19,2 maar op de Astra 23,5. De kop van de 19,2 komt er dan 5mm naast te staan.
Er van uitgaande dat je de koppen niet dichter dan 59mm van elkaar kunt plaatsen worden de afstanden:
tussen de Astra 19,2 en Hotbird is 73mm
tussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 is 59mm
tussen de Astra 23,5 en Astra 28,35 is 60mm

Ook moet je de rail eerst omdraaien zodat het gat in de onderste groef komt te zitten anders klopt de elevatie van de schotel niet meer als je dat later alsnog doet.

De skew van de lnb's moeten als volgt worden ingesteld:
Hotbird 13 op 6 graden
Astra 19,2 op 3 graden
Astra 23,5 op 6 graden
Astra 28,35 op 9 graden
d.w.z met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt t.o.v. verticaal, dus niet t.o.v. de rail.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Sprietje,

 

inmiddels schotel goed uitgericht en astra 28.2, 23.5, 19.2 en hb 13.0 goede tot zeer goede ontvangst 13-17db, hartelijk dank voor je medewerking en je moeite.

Heb nog wel een vraagje; ontvangen doe ik nu met een 'reserve'-kastje van SAB want mijn dreambox geeft nog steeds dezelfde problemen zoals in deze discussie wordt geopperd. Ondanks de door jullie aangedragen instellingen is er geen verbetering. De 28.2 krijg ik alle zenders. Op de 19.2 een paar zenders en de 23.5 en 13.0 laat niks zien. Aan de schotel kan het niet liggen die is inmiddels optimaal omdat ik gewoon alle zenders wel kan zien via het SAB kastje. Heb inmiddels al van alles geprobeerd aan de instellingen, maar schiet er niks mee op. Wie???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel vaker over problemen gelezen met de DM800 en diseqc, maar het bleef altijd onduidelijk wat nou echt de oorzaak was.

 

Je kan nog proberen of sequence repeat helpt (op 1 of 2 zetten), en of increased voltage (JA) nog iets zou doen. Maar het blijft wat trial and error gedoe en giswerk, ik ben bang dat er wellicht niet echt een oplossing is. Soms werken bepaalde onderdelen gewoon niet goed samen; helaas.....

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het inmiddels ook al gelezen dat bepaalde diseqc's niet altijd matchen met dreambox. Ook op dit forum kwam ik het probleem al tegen in een andere topic met mogelijke oplossingen. En inderdaad, ik ben ook al aan het 'spelen' met de instellingen om tot een mogelijke oplossing te komen. Maar het blijft gissen denk ik en hopen op een beetje geluk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...