Ga naar inhoud


Harddisk pc zichtbaar maken op mijn Vu solo 4k


stevie-v

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik de harddisk van mijn pc zichtbaar maken op mijn Vu solo 4k zodat ik films die op de harddisk van mijn pc af kan spelen op mijn Vu solo 4k?

Als ik naar netwerkbrowser ga op mijn Vu solo 4k zie ik mijn pc er wel tussen staan.

Druk ik erop vraagt hij van wil je een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven voor deze host druk ik op nee dan gebeurt er verder ook niks.

Hoe pak ik dit precies aan heeft iemand een stappenplan?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ga op je ontvanger kijken in '/etc/samba' en bewerk daar 'smb.conf'.

Mogelijk moet je de workgroup naam aanpassen naar 'WORKGROUP'.

 

Na aanpassen, box even opnieuw opstarten...

 

Meer zoekresultaten via deze link

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn pc in verkenner zie ik mijn Vu solo 4k wel zichtbaar ook zie ik op mijn Vu solo 4k mijn pc staan in het netwerk.

Druk ik erop vraagt hij van wil je een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven voor deze host druk ik op nee dan gebeurt er verder ook niks.

Hoe pak ik het vanaf daar aan ik wil de harddisk van mijn pc kunnen bereiken op de Vu solo 4k om media die op de harddisk staan van mijn pc af te spelen op mijn Vu solo 4k.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waarom geef je geen usernaam en wachtwoord?

je weet dat in de smb.conf een guestuser is (bij VTI is dat root)

en voor de authenticatie onder samba willen we die dus invoeren.

 

p.s. als onder windows de berichten / meldingen uitgeschakeld staan gebeurd niks en niks wordt gemeld aan jou als gebruiker

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik dan dezelfde login en pass gebruiken als dat ik verbinding maak met mijn box via de ftp?

Op mijn pc moet ik dan een folder delen neem ik?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Login en wachtwoord zijn standaard root die kan ik dus veranderen in smb.config?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil mijn pc kunnen benaderen op de Vu.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd ik heb een map gedeeld en mijn username welke ik gebruik onder Windows ingevuld ook het paswoord wat ik gebruik onder Windows.

Druk ik nou op het logo van mijn pc op de Vu solo 4k krijg ik de melding press oké to collapse this host verder gebeurt er niks?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vu hebt ik restart ik moet eens bekijken of er iets in de firewall aangepast moet worden.

Eens kijken waar ik dat gedeelte kan vinden in de firewall op mijn pc?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de networkgroup was vroeger verbinding maken mogelijk

tegenwoordig is dat strikter geregeld bij windows het ip van de VU+ toevoegen in uw pC firewall is meestal het snelst t.o.v. andere uitzonderingsregels aanmaken

 

kijk ook eens onder geavanceerd delen, wat u daar ingesteld heeft

post-30989-0-21506700-1484476928_thumb.png

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...