Ga naar inhoud


Welke receiver gebruiken jullie voor de kabel.


funcard66

Aanbevolen berichten

De Vu solo V2 se is hier geschikt voor en de Zgemma h2h is hier niet geschikt voor.

De Vu solo se V2 is wel geschikt omdat hij twee kabeltuners aan boord heeft dus twee dvb-c/t tuners.

Dus een tuner om op te nemen en een tuner om tijdens de opname gewoon kabel tv te kunnen kijken.

De Zgemma h2h heeft 1 kabeltuner aan boord en 1 satelliettuner aan boord dus 1x DVB-S2 tuner (satelliet) en 1x DVB-C/T tuner.

 

Ook het opnemen via de usb-poort van de Vu solo se V2 is mogelijk.

Bedankt voor je heldere uitleg! Is de VU Solo V2 een beetje de beste prijs/kwaliteit verhouding voor dit type receivers?

 

Xsarius Fusion is er ook in twin tuner kabel versie.

word o.a. door mijn eigen webshop aangeboden maar ik mag geen reclame maken

Prijs is bijna zelfde als de VU Solo, hoe vergelijken deze 2 met elkaar?

 

Zgemma H2H superontvanger voor een superprijs

Maar met deze Zgemma kan ik niet opnemen/kijken tegelijk toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Zgemma h2h is inderdaad niet geschikt als je wil kijken en opnemen tegelijk.

Ik bezit een Vu solo se V2 en een Vu solo 4k en ik ben echt super tevreden over deze ontvangers.

En 180 euro valt toch wel mee voor een Vu solo se V2?

Daarbij heeft de Xsarius Fusion standaard 1 satellietuner aan boord dus wil je een een kabeltuner erbij laten zetten een dubbele C tuner denk ik dat je ongeveer hetzelfde geld kwijt bent.

 

Ook is het mogelijk VTI te draaien op een VU box deze bied ci+ ondersteuning mocht dat in de toekomst nodig zijn.

 

De Xsarius Fusion HD SE is uitgerust met één van de meest moderne chipsets. De Broadcom 7362 beschikt over 512MB DDR3 RAM geheugen en 256MB NAND Flash geheugen. Uw opdrachten worden hierdoor zeer snel uitgevoerd.

 

De Vu solo V2 heeft - 512 MB Flash en 1GB DDR3 DRAM

 

 

Keuze moet dus niet moeilijk zijn denk ik.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben allesbehalve een expert op dit gebied, maar heb de indruk dat mijn Xtrend ET9500 (en dus ook alle andere apparaten van de ET9x00 familie) toch wel heel redelijke prestaties leveren en dus aardig aan jouw wensen tegemoet zal komen terwijl die toestellen heel regelmatig voor bedragen tussen de 40 en 80 euro tweedehands aangeboden worden.

 

Ik heb ten tijde van een probleem met die 9500 wel eens onderzocht welke voordelen een ET10000 zou opleveren, was wat verblind door de snellere processor waarvan ik van anderen hoorde dat deze niet zoveel merkbaar verschil zou maken. Maar wat de negatieve doorslag gaf was de wetenschap dat de ET8000 en 10000 geen blindscan aan boord hebben, een feature dat ik met grote regelmaat gebruik.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook in de markt voor een nieuwe receiver voor de kabel omdat mijn Horizonbox niet in staat is Linux te draaien. Zie echter door de bomen het bos niet meer. Voor mij is het in ieder geval belangrijk dat ik ook kan opnemen (en gelijktijdig TV kan kijken naar ander kanaal) en mijn keuze zou het liefst een beetje toekomstvast moeten zijn.

 

Momenteel heb ik de volgende drie opties (op prijs gerangschikt);

 

1) Mutant HD51 4K, is leverbaar met 2 x DVB-C/T2 tuner en heeft de mogelijkheid een intern harddisk te plaatsen

2) VU+ Uno 4K, 2 x DVB-C FBC tuner, lijkt me kwalitatief misschien beter dan de Mutant maar kan alleen maar een externe harddisk aan gehangen worden

3) VU+ Duo2 HD met 2 keer DVB-C tuner, is de duurste optie en heeft geen 4K (nu niet noodzakelijk in de toekomst waarschijnlijk wel), kan wel een interne harddisk in geplaatst worden, maar lijkt me wel een model dat al een aantal jaren op de markt is. Wellicht zijn de eerste twee modellen dus (wat) sneller in gebruik?

 

Iemand die me hierin kan adviseren? Als er andere modellen zijn die jullie aanbevelen dan hoor ik dit natuurlijk ook graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

2) VU+ Uno 4K, 2 x DVB-C FBC tuner, lijkt me kwalitatief misschien beter dan de Mutant maar kan alleen maar een externe harddisk aan gehangen worden.

 

De DVB-S2 uitvoering is wel in dual te krijgen, alleen de de DVB-C uitvoering als enkel DVB-C

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

a.u.b. wel opletten met wat er bedoeld wordt betreffende "uitzending gemist"

 

het interactieve deel van ziggo bibliotheek, filmtheek, zenders terug oproepen, uitzending nogmaals zien is niet mogelijk

 

de horizonbox van ziggo is de enige receiver die toegang heeft tot interactieve TV van ziggo.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh,

misschien niet helemaal juist daar de gecertificeerde smartTV nog niet bij me opgekomen was...

Dank voor de aanvulling Sjaak(k).

 

maar op welk eender enigma2 kist gaat interactief in ieder geval niet!

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor jullie advies!

Denk dat ik het dan hou bij mijn horizon met mijn zgemma ernaast, aangezien ik veel gebruik maak van terug gaan in de tv gids op de horizon om programma's terug te kijken.

Het idee ontstond bij mij om rond te kijken voor een nieuwe receiver omdat ik de horizon maar een lomp, traag en lawaaierig ding vind + de zgemma is ook niet de snelste met zappen en 1 tuner is het grootste nadeel ervan. Maar dat ik geen gebruik kan maken van teruggaan in de tv gids op een evt andere receiver is voor mij grootste reden om het hier bij te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de horizonbox van ziggo is de enige receiver die toegang heeft tot interactieve TV van ziggo.

 

Mijn Humax 5200 en 5300 werken anders prima met de interactieve zaken van Ziggo.

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...