Ga naar inhoud


Stroomstoring Amsterdam


Gast catw

Aanbevolen berichten

Dat is dan ook de reden dat schepen en campers met een automaat uitgerust worden.

Een automaat vergeet niet.

 

Om nog even op het onderwerp terug te komen als het mag. ;)

De 2385 Amsterdamse parkeerpalen werkten zonder uitzondering tijdens de stroom storing.

Bijkomend voordeel was wel dat er nog een klein beetje verlichting op straat was.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daarom dus ook aangesloten op de schuur die via een kabel loopt die ik om kan zetten.

Ik heb dus de keuze uit stroom uit het lichtnet die direct de kabel in gaat richting schuur of omzetten (waardoor de kabel losgekoppeld wordt van het lichtnet)en dan komt de spanning juist uit de schuur via een 10A zekering op een 4 voudig stopcontact zodat er verengsnoeren uitgerold kunnen worden om apparatuur geheel los van het lichtnet aan te sluiten.

Ik ben immers niet van plan om ook de rest van de buurt van spanning te voorzien :) (als mijn generator dat al zou redden)

 

suc6

 

Gerrit

  • Like 2

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2385 Amsterdamse parkeerpalen werkten zonder uitzondering tijdens de stroom storing.

Bijkomend voordeel was wel dat er nog een klein beetje verlichting op straat was.

Blijkbaar hebben die dan een geheel afzonderlijke aansluiting (of zijn allemaal voorzien van een spanningsback-up, maar is dat dan niet een vrij kostbare oplossing? Ik neem tenminste niet aan dat ze alleen op een Poe aansluiting draaien.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die dingen zullen wel allemaal een accu backup hebben.

 

Hebben ze ook niet allemaal een data verbinding i.v.m. de kenteken registratie.

Moet je in Amsterdam je kenteken niet ingeven voor het voertuig waarvoor je parkeer belasting betaalt?

Handhaving rijdt rond met wagens met kenteken scanners om overtredingen te vervolgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan rode diesel gebruiken, alleen zou ik niet weten waar je die nog kan kopen, of je moet over de grens inkopen.

 

Het tariefverschil tussen rode diesel en gewone diesel (in 2012 ongeveer 17 cent per liter) werd met ingang van 1 januari 2013 weggenomen doordat de accijns van rode diesel op het niveau van de “gewone” diesel werd gebracht.

Inderdaad, nu je het zegt is die pomp allang weg.

Wist ik niet van die accijns, die landbouwvoertuigen rijden toch volop op de openbare weg zonder motorrijtuigenbelasting te betalen

Weer wat geleerd.

 

 

Dat is dan ook de reden dat schepen en campers met een automaat uitgerust worden.

Een automaat vergeet niet.

 

Om nog even op het onderwerp terug te komen als het mag. ;)

De 2385 Amsterdamse parkeerpalen werkten zonder uitzondering tijdens de stroom storing.

Bijkomend voordeel was wel dat er nog een klein beetje verlichting op straat was.

 

Je moet als gemeente prioriteiten stellen. Straatverlichting kost geld, parkeerautomaten leveren bakken met geld op.

En als de treinen niet rijden komen er nog meer met de auto: Kassa!

 

 

Die dingen zullen wel allemaal een accu backup hebben.

 

Hebben ze ook niet allemaal een data verbinding i.v.m. de kenteken registratie.

Moet je in Amsterdam je kenteken niet ingeven voor het voertuig waarvoor je parkeer belasting betaalt?

Handhaving rijdt rond met wagens met kenteken scanners om overtredingen te vervolgen.

 

Dat klopt allemaal.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet als gemeente prioriteiten stellen. Straatverlichting kost geld, parkeerautomaten leveren bakken met geld op.

Dinsdag 2 uurtjes geparkeerd in A'dam nabij het Vondelpark en kon meteen 8 euro aftikken.

Mijn voordeel is dat ik het dan direct doorbereken naar de eindgebruiker maar moet je het zelf betalen :(

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de stroomstoring is er dus van alles mis, openbaar vervoer ligt plat en nog meer problemen daar dus uiteraard nieuws op de radio.

Maar ver van mijn bed en ik heb koffie gezet, alleen een dik probleem ik kan de krant niet lezen die servers daar hebben maar een kleine noodvoorziening want ze werken niet naar buiten toe.

 

Ook mijn Homewizard kan geen verbinding maken naar de server toe, krijg alleen maar "geen homewizard verbinding", (dus ook dat gaat via de servers daar) gelukkig werkt in huis alles nog wel en heb ik een afstandsbediening voor de meeste schakelaars.

over 9 maanden zijn er weer enkele baby's geboren.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

over 9 maanden zijn er weer enkele baby's geboren.

Zal wel meevallen, de meesten hadden nog de pest in dat ze in het weekend niets mochten en dat er "stomtoevallig" veel mensen met hoofdpijn klachten waren.

Daarnaast zijn er op dinsdag ochtend erg veel personen die de stres van het werk op deze dag erger ervaren dan op de maandag en er tegenop zien om te laat te komen ook al is er geen prikklok aanwezig.

Verder was het tussen vier uur en acht uur zodat er erg veel wekkers, zonder batterij bachup, niet op de juiste tijd hun wekprogramma afdraaiden.

Als er dan nog personen zijn die dan problemen hebben door de stroomstoring en naar bed gaan zullen dat in de meeste gevallen  mensen (kunnen) zijn die uit de nachtdienst komen, en die hadden dan weer problemen met naar huis gaan.

Vandaar dat je die kans op een geboortegolf, door de stroomstoring,  kan inschatten op 0,0001% wat te verwaarlozen is.

post-51681-0-92604300-1485085512.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Moderator

Dat is dan ook de reden dat schepen en campers met een automaat uitgerust worden.

Een automaat vergeet niet.

 

Om nog even op het onderwerp terug te komen als het mag. ;)

De 2385 Amsterdamse parkeerpalen werkten zonder uitzondering tijdens de stroom storing.

Bijkomend voordeel was wel dat er nog een klein beetje verlichting op straat was.

 

 

Blijkbaar hebben die dan een geheel afzonderlijke aansluiting (of zijn allemaal voorzien van een spanningsback-up, maar is dat dan niet een vrij kostbare oplossing? Ik neem tenminste niet aan dat ze alleen op een Poe aansluiting draaien.

 

suc6

 

Gerrit

 

 

Die dingen zullen wel allemaal een accu backup hebben.

 

Hebben ze ook niet allemaal een data verbinding i.v.m. de kenteken registratie.

Moet je in Amsterdam je kenteken niet ingeven voor het voertuig waarvoor je parkeer belasting betaalt?

Handhaving rijdt rond met wagens met kenteken scanners om overtredingen te vervolgen.

 

Wat maakt de parkeerautomaten zo bijzonder dat ze kunnen weerstaan wat andere apparatuur velt? Het verlossende antwoord komt van de woordvoerder van de Utrechtse wethouder Lot van Hooijdonk:  'de parkeerautomaten zijn voorzien van een accu die bij een storing minimaal 12 uur stroom blijft geven'.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was dan in Utrecht. Ik begreep dat de Amsterdamse automaten vanuit Muiden stroom kregen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dat geval hebben Amsterdamse parkeermeters een back-up-batterij voor 24 uur. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...