Ga naar inhoud


Storing bij CD.


Emekli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Emekli schreef op 19 Jan 2017 - 16:47: Emekli schreef op 19 Jan 2017 - 16:47:

Ja ook ik kan een foutje maken.

Maar het gaat er om dat ik dus al jaaaaren een schotel heb.

 

Ja nou en? Dus als je al jaren een schotel hebt moet je er perse verstand van hebben volgens jou. Oke dan is des te dommer dat je het niet weet. :D

 

Maar even serieus, als je goed leest begrijp je ook waarom het niet kan. Er zit geen ontvanger in een satelliet alleen een omzetter. Signaal op freq X wordt omgezet naar freq Y en terug gestraald naar de aarde.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch denk ik dat het geen algemene storing was, maar een die afhankelijk is van componenten of omstandigheden aan de ontvangstkant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch even leuk als historie:

De Astra 1A werd op 11 december 1988 gelanceerd en kwam op 7 januari 1989 op de 19,2e positie.
Filmnet begon op 1 februari 1989 als eerste met uitzenden.
RTL-Véronique begon op 2 oktober 1989 met uitzenden via de zogenaamde U-bocht constructie waarbij het signaal in Luxemburg werd opgestraald naar de satelliet dat in de downlink diende als doorgiftesignaal voor de Nederlandse kabelnetten, maar ook mensen met een satellietinstallatie konden het signaal oppikken.
De Astra 1A is eind 2001 naar de 5,2oost positie verhuisd en draait sinds december 2004 in de kerkhofbaan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch denk ik dat het geen algemene storing was, maar een die afhankelijk is van componenten of omstandigheden aan de ontvangstkant.

 

Dat zou zo maar kunnen maar hij zit wel richting de rand van de footprint dus als er een probleem was met de sterkte van het signaal merkt hij dat sneller dan ons.  Maar goed speculatie.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien heeft de satelliet een beetje gewiebeld.

Dat zou zijn storing nog kunnen verklaren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou zo maar kunnen maar hij zit wel richting de rand van de footprint dus als er een probleem was met de sterkte van het signaal merkt hij dat sneller dan ons.  Maar goed speculatie.

Rand van de footprint?, ik zit in het gebied waar 150 cm. schotel wordt geadviseerd en dit deel rijkt tot ver in Irak.

Zolang ik Astra 3 kijk en dat is al ruim zes jaar, heb ik nog nooit storingen gehad.

Nou ja, bij storm en zware regen, af en toe geen beeld maar, dan valt hier ook de stroom uit.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of  misschien is zijn kaart wel geupdate naar I4G

Ik weet heel veel over hoe een schotel te plaatsen, maar wat is I4G?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was net te snel, kwam het draadje net tegen.

Dus de beveiliging zou weer opgeschroefd zijn.

 

Eigenlijk vind ik het belachelijk, middels OScam kan ik 3 programma's opnemen en een bekijken, waarom niet alles kunnen opnemen?.

De tuners heb ik en voor het geen ik (achteraf) wil zien heb ik toch betaald.

Soms neem ik wel 6 dingen gelijker tijd op van ARD/ZDF en dan kan kijk nog steeds naar een ander programma.

 

Geldwolven zijn het: CD/TVV en alle anderen.

Moeten we straks verder met een koekblik van CD, dan kunnen ze het schudden, want dan vliegt het abo er uit.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eigenlijk vind ik het belachelijk, middels OScam kan ik 3 programma's opnemen en een bekijken, waarom niet alles kunnen opnemen?.

 

Had te maken met lieden, die op die manier de hele straat van signaal voorzagen.

 

De beperkingen treffen natuurlijk de goedwillende, betalende klant van Canaldigitaal.

 

Feit is, dat na het inschakelen van deze beperking bij Canaldigitaal de 2e en 3e kaarten niet aan te slepen waren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Geldwolven zijn het: CD/TVV en alle anderen.

Moeten we straks verder met een koekblik van CD, dan kunnen ze het schudden, want dan vliegt het abo er uit.

 

Daarvoor doen ze dat je meerdere kaarten moet hebben voor het geld

aangepast door 1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had te maken met lieden, die op die manier de hele straat van signaal voorzagen.

 

De beperkingen treffen natuurlijk de goedwillende, betalende klant van Canaldigitaal.

 

Feit is, dat na het inschakelen van deze beperking bij Canaldigitaal de 2e en 3e kaarten niet aan te slepen waren.

Tsja, en door wie werden die 2e en 3e kaarten gekocht?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...