Ga naar inhoud


schotel plat op balkon


rosalba11nl

Aanbevolen berichten

Ik ga er van uit Drs.IJzerbout dat je openingshoek bedoeld en geen invalshoek.
Tja, ik zal het je maar vertellen maar je hebt een schotel nodig van 7 meter diameter bij een frequentie van 14GHz om een openingshoek van 0,2° te hebben. Ik wist niet dat jullie reportagewagens zulke grote schotels hadden.
Voor sprookjes moet je op een ander forum zijn.
En hebben die lui dan geen app op hun mobiel zodat ze precies kunnen zien waar de satelliet zich bevindt?

Zelfs deze enorme reportagewagen heeft geen schotel van 7 meter. Klik even op de afbeelding.
 

post-60869-0-78921000-1488802788_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jazeker..we zoeken uitsluitend naar het beacon.

Dan gaat er niks fout.

Het zal niet de eerste keer zijn dat we op de verkeerde satelliet zitten.

En een satelliet provider geeft je meestal de opposite pol om te testen en je te zien bij laag vermogen.

 

Onze mensen hebben daar routine in en vinden de gewenste satelliet in een handomdraai.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zon stond gisteren 1,5° hoger aan de hemel dan de satelliet. De schaduw komt dus lager dan wat in werkelijkheid de juiste schaduw zou zijn. Voor de Astra 23,5 was het tijdstip in Rotterdam 11:30uur. Om 12:00 en 12:30uur een foto nemen is dus veel te laat. Dit heeft geen zin omdat de zon dan al veel hoger is gekomen en de schaduw ook niet meer op de juiste plaats valt.

 

 

 

Ah bedankt, maar dan is er waarschijnlijk geen schaduw meer, als ik een theoretische half uur terug denk van de 2 fotos met een half uur ertussen (plus ~10min eerder toen ik keek was het nog kleiner). Dan zit ik nu in ieder geval ongeveer goed kwa balustrade. Moet ik evt bij de volgende sunoutage het laatste puntje zetten.

 

Dan zal ik nu wat meer met de hoek moeten spelen om die stomme kbs. euronews HD, Hispan HD en een paar andere te krijgen. Toch raar dat in de gewone opstelling je heel snel de kbs wel krijg. Maar goed zodra ik weer wat tijd heb ga ik verder spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er van uit Drs.IJzerbout dat je openingshoek bedoeld en geen invalshoek.

Tja, ik zal het je maar vertellen maar je hebt een schotel nodig van 7 meter diameter bij een frequentie van 14GHz om een openingshoek van 0,2° te hebben. Ik wist niet dat jullie reportagewagens zulke grote schotels hadden.

Voor sprookjes moet je op een ander forum zijn.

En hebben die lui dan geen app op hun mobiel zodat ze precies kunnen zien waar de satelliet zich bevindt?

 

Zelfs deze enorme reportagewagen heeft geen schotel van 7 meter. Klik even op de afbeelding.

 

 

Ehh...Sprietje...ik wil hier niet teveel van het onderwerp afwijken maar moet je toch weer even met beide benen op de warme Spaanse bodem zetten. En je moet echt ophouden in het denken in Triax termologie. Dat blik heeft geen enkele vorm van nauwkeurigheid. Maar daar hebben we het al vaker over gehad

 

Onze oplinkwagens hebben high precision schotels van 1,5 - 2,3 mtr afhankelijk van de toepassing.

Dat zijn uitsluitend zogenaamde dual optic systemen. Gregorian schotels. Daarmee wordt beam re-shaping toegepast. De efficientie stijgt hierdoor enorm en de openingshoek wordt veel kleiner. En als ander voordeel is de cross-polarisation onderdrukking veel beter tot nagenoeg perfect: 1%. Dit zijn alles parameter die je moet hebben om een Eutelsat/Intelsat certificatie te krijgen.

Komt nog bij dat de uplink frequentie niet alleen bij 14 Ghz ligt maar bij Ka band is dat 26.5 – 40 GHz. Ook door deze hogere frequenties wordt de aperature van een schotel veel kleiner.

Ka band passen we tegenwoordig meer en meer toe in verband met IP streams.

0,2° aperature is dan niet utopisch bij 3dB grenswaarden waar wij mee moeten rekenen.

 

Zo, nu weer terug naar het balkon.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt goed, aan het kleine beetje schaduw wat er evt nog is moet het niet liggen. Dan kan ik het in okt nog iets verbeteren. Jij geeft altijd goede bruikbare info voor de gewone man sprietje. lees nl al lang mee.  :-)

 

De hoek of de richting zal wel iets af zijn voor die paar hotbird zenders, en dat instellen gaat wat lastiger met deze opstelling. Merendeel 19 en 13 komt zeer goed door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs deze enorme reportagewagen heeft geen schotel van 7 meter. Klik even op de afbeelding.

De mooiste uplink die ik ooit in het echt heb gezien.

Heb er een paar jaar gelden nog ingezeten in Las Vegas.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vrijdag weer uren geklojoot (schotel hoger en lager geschoven (~3 cm hoger beland), lnb draaien en schuiven op de rail, schotel heen een weer draaien op de balk, schotel links en rechts verschuiven), maar het is gelukt om euronews HD terug te krijgen, bijna hispan hd, maar nul komma niks voor kbs HD. Beste wat ik daar kon vinden is een signaal sterkte van 70% maar 0% kwaliteit.

 

Denk dat het beste is wat ik kan krijgen tot okt om te zien wat er misschien toch nog een probleem kan zijn, tenzij ik mijn kabels (koka 799) door t9 moet vervangen? dat daar storing op loopt op sommige zenders over de hotbird (geen probleem op de 19 zover ik weet). Misschien is er in de buurt een upschaling geweest voor g4 begin dit jaar, of misschien door stoorzenders van de grote bouwplaats vlakbij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

en heeft zichzelf hersteld door de warmte, denk ik.

 

Dat lijkt me stug.

Wat volgens mij wel kan, is dat door temperatuursverschillen de fysieke instellingen BUITEN een beetje werken (klemmen en schroeven).

Maar een misvormde schotel die weer uit zijn deuk(en) springt: onmogelijk.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De local oscillator van de lnb door de lagere temperaturen weer gaan lopen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...