Ga naar inhoud


Firefox en Chrome vreten je SSD op


winwiz

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik denk zelf dat de temperatuur de bepalende factor is.

 

Een hogere temperatuur betekent een korter leven.

Ik moet dit dus nu aanvullen met een hogere opslag temperatuur verkort het leven van de data informatie.

En tot mijn verrassing is een hogere bedrijfstemperatuur beter voor het behoud van de opgeslagen data.

 

Verrassend!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal grappig doen hier.. maar dit is een serieus probleem. 12 GB per dag valt misschien mee, overigens kan het veel meer zijn maar bedenk even, dit is maar 1 applicatie, stel dat je 5 van dit soort applicaties hebt.

 

En ik kan er over mee praten, ik heb iets meer dan een jaar geleden een Samsung  512 GB gekocht en die heeft nu al 68 TBW op de teller, hij dient als systeemschijf voor mijn server, staan een paar VM's op en dat gaat blijkbaar hard en newsleecher blijft maar downloads via de systeemschijf laten lopen ongeacht de dataschijf (HDD) dus tikt allemaal hard aan. Ik moet eerst zien dat dit de 4-5 jaar haalt. 

 

Kortom slecht geschreven applicaties kunnen een hoop verzieken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel offtopic.... 

 

Newsleecher kun je prima instellen dat hij alles via andere schijven laat lopen. Zoals ik het heb ingesteld:

 

1. Install op C

 

2. een schijf wordt gebruikt als cache schijf voor de headers in bepaalde groepen (dit kan via een ini bestandje in je install map)

3. een andere snelle mechanische schijf waar de downloads tijdelijk komen te staan  (dit zijn heel veel schrijf akties)

4. nog een andere minder snelle schijf waar de download op worden uitgepakt

 

3 en 4 zijn puur voor snelheid. Uitpakken van schijf naar schijf gaat veel sneller dan op de schijf zelf.  Schijven 2 en 4 kun je combineren.

 

Als je dit allemaal op een SSD uitvoert gaat dat inderdaad in de TB lopen in korte termijn

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...