Ga naar inhoud


Waar vind ik of mijn Seca 3 is ge-updated door CD?.


Emekli

Aanbevolen berichten

De vraag zegt het al, ik heb gekeken bij Oscam Webinterface, maar daar is wel heel veel te vinden.

Waar precies moet ik kijken, als het daar al staat en wat zijn de gevolgen van deze update?.

 

Dit alleen uit interesse, zo'n update kan je toch niet tegenhouden, ofwel?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vraag is wat jij onder updates verstaat en ja je kunt diverse updates blokkeren. Alleen op een bepaald moment kan dit betekenen dat jou kaart geen beeld meer geeft.

 

Er zijn 3 soorten emm's  (Electronic Management Messages) die worden uitgezonden 

 

-globale emm's, dit zijn firmware updates voor alle kaarten en in essentie niet nodig om de kaart te laten werken. 

-shared emm's, dit zijn de bekende om de 2 maand verlengingen, die zijn dus absoluut vereist

-unique emm's, specifiek aan deze kaart gerichte opdrachten om te activeren, heractiveren, uitzetten, pbm (pakket) wijzigen, etc.

 

Ok even een voorbeeld. Stel je kaart loopt tot 1 April, dat ziet er zo uit:

 

admin 0100 000000  0000000000000000  00000000 1970-01-01 2017-04-02 MANAGMENT
PBM   0100 00006A DD00000000000000 00000000 1970-01-01 2017-04-01 CANALDIGITAAL

 

Het pakket op deze kaart is een vol abonnement, dat kun je zien aan de PBM (Package BitMap) die begint met DDxxxxxxxxxxxxx. 

 

Stel dat jij vandaag canaldigitaal belt om het abonnement om te zetten naar een basispakket. Dan sturen zij een unique emm die de PBM wijzigt naar C08xxxxxxxxxxx, als jij echter die unique emm's geblokkeerd hebt en die de kaart niet bereikt zal jou kaart tot en met 31 Maart het volle pakket behouden.

 

Echter als je de shared emm's doorlaat zul je zien dat degene voor de PBM niet kan worden weggeschreven op de kaart (emm error) omdat de kaart zegt, die verlenging is niet voor het pakket wat ik hier intern heb. Kortom de datum van de PBM zal nooit boven de 1 April uit komen totdat jij tegen die tijd besluit de unique emm's weer toe te laten. Anders heb je geheel geen beeld meer.

 

Verder en daar doel jij mogelijk op.  Heb je de kaartfirmware of kaartsoftware versie, die staat onder ROM:   DNASP400 Revisie I4A.. dat is oude versie die al jaren hetzelfde was.  Nu is dat recent veranderd in Revisie I4G. Als je deze update wil tegenhouden moet je de globale emm's dus blokkeren.

 

Overigens bovenstaande informatie is uiteraard alleen voor "educatieve" doeleinden. Je kunt er niet gratis mee kijken.

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gratis kijken is niet de bedoeling.

 

Bedankt in ieder geval voor de duidelijke uitleg.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je live log kan je zien dat er EMM's binnenkomen en of ze naar je kaart worden geschreven.

Ga in de webinterface van OScam naar Live Log en klik onderaan op Show Settings.

Klik dan bij 'Switch Debug from 0 to' op 64.

Je zal dan in het log de EMM's voorbij komen, deze regels beginnen met (emm).

Of je EMM dan naar de kaart geschreven wordt, ziet er zo uit:

(reader) Canal_Digitaal [seca] EMM: reader auprovid = 00006A matching with emm provid = 00006A -> SEND!

En nog wat regels.

 

Mits alles goed geprogrammeerd staat voor het ontvangen van EMM natuurlijk.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het bekend wat er exact verandert in Revisie I4G ?

Misschien noodzakelijke tussenstap voor de overschakeling van Seca naar Nagra (1817 voor CD, 1818 voor TVV en 1819 voor TéléSAT) zoals bij Canalsat Frankrijk ?

 

Ik heb TVV kaart en Télésat kaart maar heb voorlopig in Oscam nog geen globale EMMs zien voorbijkomen. Ik laat enkel unique en shared EMMs door.

aangepast door masterw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het bekend wat er exact verandert in Revisie I4G ?

Misschien noodzakelijke tussenstap voor de overschakeling van Seca naar Nagra (1817 voor CD, 1818 voor TVV en 1819 voor TéléSAT) zoals bij Canalsat Frankrijk ?

 

Ik heb TVV kaart en Télésat kaart maar heb voorlopig in Oscam nog geen globale EMMs zien voorbijkomen. Ik laat enkel unique en shared EMMs door.

 

'Kun je ons vertellen wat er bij CSAT Frankrijk is gebeurd?  Mijn gok is ook dat ze die route gaan volgen. Nano 01 was immers ook eerder bij CSAT en daarna pas bij CDS.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij CSAT Frankrijk zijn enkele maanden geleden de Seca kaarten omgeschakeld naar Nagra.

Voorheen was het seca 0100:003311, 0100:003315 & 0100:003317, en nu 1811:003311, 1811:003315 & 1811:003317

Na deze verandering is de seca codering ook verwijderd van de ecmpids van de kanalen.

 

Ik vermoed dat we in de toekomst bij CD, TVV en Télésat hetzelfde mogen verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zou licentie en operationele kosten besparen door de SECA codering uit te schakelen en over te gaan op alleen Nagra codering.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat we in de toekomst bij CD, TVV en Télésat hetzelfde mogen verwachten.

Zou zomaar kunnen. Voorheen was dit niet mogelijk ivm de oude DVB-S/MPEG2 boxjes. Nu die allemaal nutteloos zijn geworden, is er geen reden meer om Seca 0100 in leven te houden.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou licentie en operationele kosten besparen door de SECA codering uit te schakelen en over te gaan op alleen Nagra codering.

 

Nou dan denk ik niet. Ze gebruiken nu getunneld seca en in feite is het al nagra. Een upgrade zorgt er eerder voor dat ze meer gaan betalen want waarschijnlijk willen ze nu meer functionaliteit.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De werkelijkheid zal wel ergens in het midden liggen.

 

Misschien krijgen we ooit nog eens de kans op eens een excursie bij Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze enkel nagra gebruiken, zijn ze dan nog bruikbaar op oscam? Of gaan ze ook een box en rsa key gebruiken per kaart?

Gaat een csat kaart nog op oscam?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor draait nog wel ook met sids

 

 

Nou ik denk dat we dit even moeten afwachten. Het gehele doel zal zijn dat de kaart niet zomaar te lezen valt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de kaart niet meer met oscam te lezen valt, dan denk ik de ze bij cd tvv en telesat een grotere brievenbus zullen mogen zetten, zodat de postbode alle aangetekende zendingen kwijt zal kunnen van enigma gebruikers die hun abbo opzeggen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...