Ga naar inhoud


Oscam vraagt 2 verschillende anderen zelfde ding?


Aanbevolen berichten

Nee het gaat over de loadbalancer, je wil dat zo min mogelijk aanvragen naar de lijnen/servers gaan voor dat die een keuze maakt.

 

Maar waarom niet gewoon CCcam installeren ? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is wel een beetje typisch voor dit forum.

 

Waarom blijven sommige mensen toch steeds afgeven op nieuwe ontwikkelingen en blijven ze vasthouden aan het oude waarvan ze weten dat het achterhaald is?

 

CCcam = Dood & geschiedenis

OScam = Levend en ja, heel veel mogelijkheden en dat vraagt iets van de gebruiker, wil je dit niet, koop een geamputeerde CD bak.

aangepast door DeltaFM
  • Like 1

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, Cccam doet het prima hoor, 1 van de voordelen van Cccam is dat alles op de plek waar je dingen neer moet zetten keurig uitgelegd wordt.

Bij oscam is het gewoon proberen, proberen.....

Leuk als je aan 1 of 2 ontvangers met 1 soort besturing werkt, ga anders eerst maar 's oscam op 4 of 5 verschillende besturingen proberen, dan klets je wel anders.

DAT is het zwakke punt van oscam.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik uiteindelijk terug ga naar VTi, als ik er ooit achter kom waarom die ondanks dat alles er voor aanstaat geen EMM door laat.

 

Heb nu op VTA een EXACTE PLI skin, da's gaaf, denk niet dat ik die op VTi vind, PLI kan niet omdat die de zaak laat crashen bij zappen tussen sat en usb Digitenne dat gecodeerd is.

Bij mij is met koppelen van client met server via cccam-protocol ook nooit gelukt om EMM's door te krijgen. Zodra je dat bijv. met cs378x protocol doet gaat het wel.

 

Heb nog nooit een crash gehad bij overschakelen tussen sat en Digitenne. Zou je eens nader moeten onderzoeken.

Configuratie voor de reader voor je Digitennekaart oké?

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar, de oscam op pli is net anders, atv werkte ook niet met de pli config bestanden.

 

digitenne is via een usb dingetje, dat crashed bij de meeste besturingen bij zappen tussen schotel en digitennen (gekodeerde signalen)

 

VTi kan het wel, nu ATV ook gelukt

Nou ik gebruik nog steeds oude Pli cfg bestanden en die werken op alle images OpenMips - OpenAtv.

Let alleen goed op in welke map jij ze moet plaatsen dit verschilt namelijk per image.

 

Ik installeer altijd vanuit de feed (als mogelijk) de Oscam en vervang dan de cfg's met mijn goed werkende nog nooit problemen mee gehad is al met al ook geen 5 min werk dan.

 

En updaten van de kaart(en) doe ik altijd maar vanaf 1 ontvanger.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet de oscam op de standaard manier op een besturing:

 

Pli cfg op VIX werkt, maar dan MET dat crash probleem tussen Sat en Digitenne. Als ik VIX handmatig invul ging het meen ik WEL goed.

Pli cfg op VTi werkt, maar doet VTi om andere redenen af en toe crashen. Als ik het handmatig invul crashed het niet.

Pli cfg  opVTA werkt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oscam heeft een aantal configuratie bestanden.  oscam.conf,  oscam.server, oscam.users en diverse andere. Deze bestanden horen op alle 3 de images hetzelfde te werken. Wat wel kan is dat de oscam versies die bij de images geïnstalleerd worden niet gelijk zijn.   Ook kan het dat bij sommige images de oscam bestanden op een andere plek komen te staan.

 

Mijn vermoeden is dat je niet de juiste rechten geeft bij het plaatsen van deze bestanden.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, met die rechten is het niet hoor.

Probleem zit in de verschillende versies van oscam, daar zeurt het.

Die verschillende plekjes vind je nog wel....

 

En ik snap nog steeds niet hoe je helemaal zelf een oscam er op zet, blijf afhankelijk van de oscam versie die de besturingen aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de binary gewoon overschrijven met een nieuwe versie.   Staat meestal in /var/bin or usr/bin.  daarna chmod 755 geven.

 

Hier downloaden en wel de juiste architectuur nemen uitpakken en mogelijk hernoemen:

 

http://download.oscam.cc/index.php?PHPSESSID=o7ec99l1944lt7cl1amj4bevk1&direction=0&order=mod&directory=1.20_TRUNK

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jij toch wat andere problemen hebt. FTA zenders zijn ongecodeerd, daar heb je oscam niet voor nodig.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...