Ga naar inhoud


Radio Caroline North dit weekend op AM 1368 khz en online


astro iris

Aanbevolen berichten


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vooral hier in onze gewesten en overdag zal het online luisteren zijn, de AM is vooral bedoeld voor Oost Ierland, Zuid Schotland en West UK. Misschien dat 's avonds er alhier soms wel eens een sterk signaal doorkomt en dat is altijd leuk meegenomen als je onderweg bent met de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heette dat vroeger niet "Radio Caroline North" of zoiets? Ik herinner me hoe het me in de piratentijd nooit lukte om die Radio Caroline versie te horen die vanuit de Ierse Zee actief was, alleen de gewone die vanuit de Noordzee uitzond. Of dat nu anders is? Misschien wel want er is natuurlijk heel veel concurrentie van de middengolf verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heette dat vroeger niet "Radio Caroline North" of zoiets? Ik herinner me hoe het me in de piratentijd nooit lukte om die Radio Caroline versie te horen die vanuit de Ierse Zee actief was, alleen de gewone die vanuit de Noordzee uitzond. Of dat nu anders is? Misschien wel want er is natuurlijk heel veel concurrentie van de middengolf verdwenen.

Als je ManX op de 1368Khz kunt ontvangen, dan zul je tijdens dit weekend ook Radio Caroline North kunnen ontvangen. De kans voor ontvangst is het grootst aan de kust in Vlaanderen en de ZW kust van Nederland, indien niet dan online via deze linkhttp://www.manxradio.com/radioplayer/fm/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook eens geprobeerd op een draagbare radio , .... veeeel ruis + wat gewouwel !!

Enkel Gold London 1548 , die is nog iets of wat deftig te horen (!!) ; maar ....

het gaat hier over Caroline , dus , bijna NADA-signaal !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanaf het begin al fan van Caroline en ook van Big L, laatste bestaat niet meer, maar heeft nog een tijdje uitgezonden via de mast in de Trintelhaven, halverwege de dijk tussen Lelystad en Enkhuizen.

Deze zender had overigens niks te maken met de Britse Big L.

 

Sinds Caroline een "Album Format" heeft, vind ik deze nog beter.

 

Ik zet soms de Samsung UHD TV aan en via Smart TV ga ik dan naar de browser, je krijgt er dan ook een programma overzicht bij en een kleine historie over de jaren van Caroline.

 

Maar meestal luister ik via  de tablet.

 

Ik ben ook geïnteresseerd in de moderne muziek, alleen rap gaat er bij mij echt niet in.

 

Ook luister ik veel naar Pinguin Radio  de opvolger van Kink FM.

 

Alle andere (voor mij) brol, van o.a. 538, kan mij gestolen worden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf vind ik de muziek keuze van Caroline wat tegenvallen op Internet Radio. Big L op de middengolf uit de Flevopolder vond ik beduidend aangenamer om naar te luisteren. Maar op Internet ga ik doorgaans al snel naar Veronica 192 van de Stichting Norderney met echte originele banden uit die tijd. Al was het maar om het feit dat voor mij in die tijd ook Nederlandse groepen als The Motions, Golden Earring, Q'65 enzovoorts enzovoorts een grote rol speelden en daar heeft Caroline natuurlijk geen boodschap aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Heette dat vroeger niet "Radio Caroline North" of zoiets? Ik herinner me hoe het me in de piratentijd nooit lukte om die Radio Caroline versie te horen die vanuit de Ierse Zee actief was, alleen de gewone die vanuit de Noordzee uitzond. Of dat nu anders is? Misschien wel want er is natuurlijk heel veel concurrentie van de middengolf verdwenen.

 

Caroline North lag voor de kust van het eiland Man en zond uit met 10 kW.

Caroline South lag voor de kust van Frinton/Essex en zond ooit uit met 50 kW.

 

Beide zenders gaven aan op 259 meter AM uit te zenden, maar die golflengte was een marketing tool. Ze zaten naast elkaar.

Na zonsondergang kon je beide wel ontvangen.

 

Ach, wat een gouden AM tijd was dat!

 

Komend augustus is de Marine Offences Act alweer 50 jaar oud.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heette dat vroeger niet "Radio Caroline North" of zoiets? Ik herinner me hoe het me in de piratentijd nooit lukte om die Radio Caroline versie te horen die vanuit de Ierse Zee actief was, alleen de gewone die vanuit de Noordzee uitzond. Of dat nu anders is? Misschien wel want er is natuurlijk heel veel concurrentie van de middengolf verdwenen.

In de avonduren komt hij hier regelmatig goed door, nu niet spectaculair maar gelukkig is er nog on line en aangesloten op mijn stereo klinkt hij hier keihard uit de boxen. De programmatie van Caroline op Manx is niet dezelfde als de regulaire uitzendingen.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Vroeger zelf nog op een piraten zender gedraaid , was nog met platen . Een kraak minder of meer speelde geen rol. VT4 is ook begonnen in de UK om in Vlaanderen tv te zenden. En zit nu toch hier . En dan heb je de verhalen om zendmasten extra illegaal meer power te geven om anderen weg te drukken en zo meer reklameinkomsten te bemachtigen.

538 vond ik mooi via de AM, de mooie oude middengolf-klank en nieuwste hits. Hilversum 3 ,ik denk dat ze te oud geworden zijn of ander beleid. dat ging nog juist via FM, stereo uit.

 

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...