Ga naar inhoud


Konig fta20 vraag


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

Ik heb een dvb-t2 ontvanger op het oog,de konig fta 20,is deze een ontvanger dat toekomstgericht nog paar jaar mee kan?????is geen smartcard en ci module optie op,dus de fta zenders enkel.

Alvast dank voor de reactie

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke zenders (land) wil je er mee gaan ontvangen?

 

De ontvanger ondersteund dus de inmiddels in Duitsland in gebruik genomen HEVC H.265 standaard.

 

http://www.konigelectronic.com/nl_nl/televisie/dvb-t-terrestisch/550613634

 

Als de NPO/VRT/RTBF deze standaard ook gaat gebruiken, en daar is nog niks over bekend, en je weet zeker dat je geen gecodeerde zenders hoeft te zien, dan is deze ontvanger toekomstzeker.

 

En dan is nog de vraag of deze ontvanger downwards compatibel is met de huidige DVB-T en ander vormen van DVB-T(2). Kan de ontvanger overweg met MPEG4, zoals ze bijv. in Frankrijk gebruiken?

 

Zijn toch belangrijke vragen die je wellicht even richting fabrikant/verkoper kan vragen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reactie,heb ondertussen een mail gestuurd naar de fabrikant er van en als ik reactie krijg zal ik dit hier komen melden wat het resultaat is van de vraag,

de bedoeling zou zijn om Nederland,Belgie en Frankrijk daarmee te ontvangen,

ik weet door een vriend van mij dat de FTA10 heeft dat het geen probleem is om deze allemaal te ontvangen op zijn toestel (MPEG4 ondersteuning enkel zag ik op de site) en heb het zien spelen op zijn tv via deze ontvanger en speelde perfect voor de FTA zenders.

met het oog op de toekomst en de info dat de duitse in de uitzendnorm van de FTA20 uitzenden binnen dit en enkele maanden zou dit een leuk toestel zijn moest het beide normen ondersteunen en dus toekomst gericht een perfect toestel zijn voor wat het maar kost (rond de 60 euro).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

kreeg vandaag dit niet veel zegende antwoord:

 

Customer Support, Jan 30, 17:03 CET:

HArtelijk dank voor uw vraag over de DVB-T2 FTA20.

Deze decoder kan in al deze landen gebruikt worden.

Mocht u nog verdere vragen hebben horen we het graag.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik eigenlijk ook wel maar als je de ontvanger aanschaft zou ik hem direct testen (ev. bij de vriend als je zelf nog geen goede antenne hebt) en dat je hem terug kan sturen als het toch niet zou werken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja,was dit al van plan hem eens van te spreken dinsdagavond,eens besteld is die op max 2 a 3 werkdagen geleverd hier,

ben benieuwd,zou leuk ontvangertje kunnen worden met de toekomstige zenders in deze uitzendnorm,nu de nederlandse nog in die uitzendnorm dat vrij te zien zijn (regionale,enz) en de Franse nog eens erbij.

de antenne die ik heb zou moeten werken,alleen deed die het niet op de Gigablue voor nederland,wel voor de vrt zenders,maar dat is een andere discussie waar ik nog geen oplossing voor weet.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn NPO en VRT gelijk qua techniek.

Maar ik lees wel meer dat NPO moeilijk te ontvangen is buiten de landsgrenzen.

Waar staat die antenne en die van je vriend?

En hij heeft wel NPO, VRT én Frankrijk?

En welke antenne('s) is (zijn) dat? En hoe hoog staat de antenne?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antenne en versterker staan in mn onderschrift van konig ook,

Mijne staat op 25 meter hoogte,bij die vriend op een 15 a 20 meter hoogte en wonen 1 km van elkaar,niet heel ver van elkaar,

Van onze woonplaats hebben we heel goeie ontvangst van de nederlanders (DAB+ en DVB-T) alleen krijg ik geen beeld op de nederlanders omdat ik denk dat de tuner van de gigablue iets aan mankeert omdat ik de antenne voor de vrt zie staan via mijn raam,

Staat heel erg dicht bij mij en ontvang die maar op 30% sterkte dus mankeert iets aan die tuner denk ik,daarom dat ik naar een externe uitkijk voor daar beeld uit te krijgen.

In de dreambox zit er ook een dvb-t tuner maar die word niet meer herkend sinds ik eens problemen heb gehad met die box.

Ofwel zit de tuner niet diep genoeg in de sleuf.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen de ontvanger 2 dagen in huis en moet zeggen,de franse zenders komen goed binnen mits wat zoeken met de antenne,

De nederlandse nog niet gevonden voorlopig,zal ook nog zoeken worden,maar de franse zijn zeer goed en de rtbf en vrt,die laatste is geen raar feit daar de mast voor vrt heel erg dicht bij mij staat en dus beide balken op 100% staan.

Leuk toestel met mediaplayer in ook met 4K beeld optie voor media.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd in de buurt van egem en gent ;)

En ja antenne staat verticaal opgesteld voor de nederlandse want de dab+ zenders uit nederland komen sterk binnen met dezelfde antenne.

Alsook de antenne kabel verstoken van band zodat ik de tv band kan scannen.

Denk dat het beetje manueel zoeken zal zijn voor de nederlanders,

De franse waren ook zoeken,zat eerst in de verkeerde richting te zoeken tot ik een raakpunt kreeg van mijn maat.

Zal eens verder zoeken als het weer wat beter is,dit weekend misschien,punt is dat we er bijna zijn en dan eens nadenken om 2 antennes te gebruiken voor franse en nl.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland zal je niet kunnen nemen.  De zender is veel, veel te zwak.  Doodjammer, vind ik ook

Ik hoor dat ze zelfs in zeeland zelf moeite hebben met de ontvangst aldaar

Mijn maat dat niet zo ver van mij woont heeft dezelfde antenne als ik en kan de nederlanders ook perfect ontvangen en die zit veel lager dan ik met de antenne,dus normaal moet ik ze ook kunnen ontvangen mits wat fine tunnen en zoeken.

De ontvanger kan ook kanaal handmatig instellen en zo de zender sterkte laten zien op tv zodat je ziet of je antenne goed staat afgesteld.

Dus denk wel dat moet gaan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...