Ga naar inhoud


Konig fta20 vraag


digitaal kijker

Aanbevolen berichten


Het afstellen gaat natuurlijk flink wat sneller met een antennerotor :grin:

Hahahahaha gaat idd sneller,moet dan niet in de regen staan zoeken,

Maar de franse waren ook geen probleem,maar die hebben dan ook 80 Kw

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog zo een lange antenne liggen op zolder waarmee je vroeger nl1 en 2 mee nam op kanaal 29, 32. Omgeving Roeselare

Zou dit daar ook mee kunnen lukken op Goes?

Mag ik die gewoon parallel zetten op de andere antenne?  Ik heb wel zo een bakje van Johanson ook van vroeger, maar aansluiten op k29-32 heeft geen zin denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen verschil tussen een UHF band 4/5 antenne en een DVB-T antenne maar dan moet je de antenne wel 90° kunnen draaien wegens de verticale polarisatie van NL en BE.

Antennes kunnen niet zomaar parallel gezet worden want dan krijg je een misaanpassing, vroeger had je daar antenne couplers voor met 2 band 4/5 ingangen maar ik vrees dat die ondertussen moeilijk te vinden zijn. Het beste resultaat met de meeste winst is natuurlijk een grote antenne met low-noise versterker en een rotor, bij speciale condities kan je dan zelfs Duitse en/of Engelse zenders ontvangen.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NPO zendt via Goes uit op kanaal 54. Dat ligt nogal een eind van k29-32 af. Wellicht heeft richten op Roosendaal meer zin dan. Daar zit de NPO op kanaal 30.

Hangt allemaal af van waar je locatie is natuurlijk.

Koppelfilters zijn nog steeds te koop,

Lees ook hier eens: https://www.sat4all.com/forums/topic/287321-koppelen-van-meer-antennes/

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppelfilters zijn nog steeds te koop,

Inderdaad, ik zie dat Johansson nog een dubbele UHF-koppelfilter heeft die hiervoor bruikbaar is.

Met een insertion loss van 4,5dB voor deze filter had je vroeger wat meer ruis in het beeld maar bij zwakke DVB-T zenders kan dat natuurlijk het verschil maken tussen alles of niets...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...