Ga naar inhoud


Onbruikbare Ziggo smartcards nog massaal aangeboden


Sprietje

Aanbevolen berichten

Maar wat gaat Ziggo doen als je een kaart hebt, en die geregistreerd is bij Ziggo, defect raakt ?

Dan krijg je een nieuwe van hetzelfde type:

 

"Dit is de actuele informatie over het smartcardbeleid:

- Je behoudt als klant je huidige situatie, met een maximum van 5 digitale tv producten. Dit kunnen 5 smartcards zijn, maar bijvoorbeeld ook 3 smartcards + Horizon Mediabox + Extra Mediabox of CI+.

- Zelf aangeschafte, inactieve of smartcards bij een andere gebruiker geregistreerd staan worden niet meer geactiveerd.

- Na activatie van de nieuwe mediabox (bijvoorbeeld de Horizon Mediabox) krijg je kortstondig een E16 melding te zien op de eigen aangeschafte decoder/smartcard, deze melding verdwijnt na enkele minuten.

- Als je smartcard defect/gestolen is, dan gaan wij deze uiteraard vervangen.

- Wanneer een smartcard onterecht is beëindigd, zullen we dit natuurlijk gewoon voor je herstellen.

Wat wordt er gedaan met smartcards die in de winkel worden gekocht?

- We activeren tot nader order geen nieuw aangekochte smartcards. * "    

 

*Zoals bekend kan zijn kunnen dealers die nog kaarten op voorraad hebben deze in de maand februari voor een klant registreren.             

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Waar lees je dat die kaart van hetzelfde type is?

 

Ik zie nergens het woord Irdeto staan.?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je "mag" een module of een Horizonbox huren en daarbij "krijg je een bijbehorende (gepairde) "gratis" smartcard ", aldus een zelfbewuste Helpdeskmedewerkster.

Dat is het zwamverhaal om van de verplichting een reeds aangeschafte nieuwe smartcard te moeten activeren, af te komen.

Gedwongen winkelnering van huurapparatuur met een kletsverhaal over een gratis smartcard.

 

UPC ten voeten uit.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Ziggo is duidelijk het oude UPC geworden. Tijd dat ze op de vingers worden getikt door de mediawaakhond die daarvoor in het leven is geroepen.

 

Gelukkig is dat veel te kort door de bocht. Ik heb een aantal jaren geleden mijn UPC/Chello abonnement moeten opzeggen omdat ik niet alleen vier analoge tv zenders waaronder CNN en Net5 niet zonder een berg sneeuw kon krijgen (medewerkers van UPC gaven toe dat het bedrijf de kosten te hoog vond om dat voor onze wijk in orde te brengen) maar ook omdat ongeveer 25% van het digitale aanbod blokstoringen vertoonde. Dan kun je gewoon niet meer verder als abonnee.

 

Nu Ziggo geprobeerd met als voorwaarde dat ik niets verplicht was als dat niet opgelost was, maar alles is pico bello in orde. Wat wel erg merkwaardig is is hun keuze van doorgiften. Met hun gewone mediabox kan ik uiteraard het hele aanbod bekijken, via mijn ET 9500 met kabel tuner een wat onbegrijpelijke selectie van zenders. Bijvoorbeeld Duitsland 1 en 2 wel, Duitsland 3 niet. En nu ik het nog even nacheck zie ik ineens dat er nu niets via de kabel naar de sat ontvanger doorkomt. Of er zopas weer iets is veranderd? Een Ziggo kaart heb ik in elk geval niet, niet in de mediabox (waar trouwens nog UPC op staat met bijbehorend logo) en evenmin in de sat ontvanger. Maar ziende dat er 0% signaalsterkte vermeld staat zal er wel iets anders aan de hand zijn. In grote lijnen ben ik overigens erg tevreden met het Ziggo aanbod, ook qua zenders en qua internet snelheid. Dat kon ik niet van UPC zeggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En nu ik het nog even nacheck zie ik ineens dat er nu niets via de kabel naar de sat ontvanger doorkomt. Of er zopas weer iets is veranderd?

 

Gisteren rond een uur of 5 had ik ook alleen maar NPO1, 2, en 3, dus klantenservice nagevraagd en die gaven aan dat er werkzaamheden in mijn regio waren geweest en de medewerker vroeg naar de laatste 3 cijfers van mijn smartcard welke hij gelijk weer zou activeren.

Na klein kwartiertje had ik alle zenders weer.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb begin November nog een kaart aangeschaft, toen nog getracht om via de website te activeren wat niet lukte, mede omdat er problemen waren bij Ziggo, uiteindelijk maar eens gebeld op 19 november, de kaart zou toen geactiveerd worden. in de tussen liggende tijd naar de Sd kanalen gekeken ( op de slaapkamer, kleine Tv) begin Februari maar weer eens gebeld dat de kaart nog niet werkte op de HD kanalen....  tja je raad het al, in November was het al niet meer mogelijk om losse kaarten te activeren alleen melden ze dat toen niet. Met geen mogelijkheid is Ziggo bereid om alsnog mijn kaart te activeren, en ze kunnen precies zijn wanneer ik vorig jaar gebeld heb .... voor 2 euro per maand kan je een nieuwe CI+ met kaart huren.

 

Hoe bedoel je bureaucratie ! 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Niet eerder geregistreerde kaarten kunnen nog een paar dagen via een ziggo-dealer geregistreerd worden.

 

Dan zou dat ook via onderstaande moeten kunnen ?

 

Ziggo en Vodafone werken nu samen, dus kun je met al je vragen bij zowel Ziggo- als Vodafone winkels terecht

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...