Ga naar inhoud


Ziggo bied mediabox aan voor wijzigingen


RoyvH

Aanbevolen berichten

Beste mede form leden,

 

Ik kreeg vandaag een mailtje van ziggo met de volgende melding:

Ik heb de test gedaan op kanaal 800 maar ik krijg geen logo te zien maar rechtstreeks signaal op de tv dan wel wat houd dit in is dit het einde van de eigen hardware keuzen?

 

Bovenop de grasspriet bij het winnende doelpunt. De glitters kunnen tellen op de galajurken van tv-sterren. Vanaf woensdag 1 maart kijk je meer zenders uit je Extra Zenderpakket alleen nog in haarscherpe HD-kwaliteit. Hiervoor heb je wel een geschikte mediabox nodig.

Nieuwe mediabox nodig?
Met een te oude mediabox kun je vanaf bovenstaande datum bepaalde zenders uit je Extra Zenderpakket niet meer kijken. Daarom vervangen we hem graag door een nieuwe mediabox. Deze krijg je in bruikleen. De installatie? Die doe je eenvoudig zelf, maar heb je hulp nodig dan helpen we je natuurlijk. Gratis.

Doe snel de check
Doe de check. Heb je een mediabox in huis die te oud is? Laat het ons binnen 2 weken na ontvangst van deze e‑mail weten. Dan zorgen wij op tijd voor vervanging.
 

chk_o.png Zap naar kanaal 800. chk_o.png Zie je een oranje scherm met ons Ziggo logo? Fijn. De mediabox is geschikt, je blijft ongestoord naar alle zenders kijken. Je hoeft niets meer te doen. chk_o.png Zie je niets op kanaal 800? Dan heb je een nieuwe mediabox nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar kan ik die zender precies vinden op mijn Vu solo 4k betreft het hier een HD zender of niet?

Persoonlijk denk ik dat ze testen of je mediabox HD geschikt is, niet meer en niet minder.

 

1 Maart word de zender Viceland HD toegevoegd enkel in HD daar heeft het misschien iets mee te maken.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb zelf een DM8000 HD met OpenATV 5.3 er op met kabel scan doe ik een scan met de originele kanalen lijst dan staat 

deze zender op kanaal 800 ook bij mijn tv in de slaapkamer zit een originele CI+ module met kaart van ziggo (niet het huur module maar oude ziggo Irdeto) op deze tv laat het logo van ziggo zich zien maar op de dreambox niet hier zit de kaart met irdeto in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het er mee te maken kunnen hebben dat ze bepaalde zenders alleen nog HD gaan uitzenden ipv dubbel in HD en SD.. ?    Heb je een premium zenderpakket ?

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook wat raar is dat de dreambox aan geedt dat deze kanaal FTA is maar ik krijg grijs beeld geen zwart maar grijs de kleur van het achter grond van ziggo als deze zender niet meer bestaat er is dus degelijk wel signaal maar iets vreems

 

die zender die je hoort te zien is dat een SD of HD zender?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal zo eens testen hier of het werkt dan moet ik even een kabelscan doen.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke premium zenders heb je?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi 

ik heb de volgende pakketten 

TV standaard (uiteraard), Film1 in combinatie met Ziggo Sport, Fox sport en tv extra

 

het vreems is als het ligt aan die nieuwe zender Viceland HD waarom staat er in de mail dit dan

"Vanaf woensdag 1 maart kijk je meer zenders uit je Extra Zenderpakket alleen nog in haarscherpe HD-kwaliteit. Hiervoor heb je wel een geschikte mediabox nodig."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat er misschien 1 maart enkele SD zenders verdwijnen dus alleen maar in HD te zien zijn en het zenders betreft uit het extra zenderpakket?

Daarom staat er ook bij "alleen nog maar" lijkt mij.

 

Lijkt mij dat ze testen of je ontvanger HD geschikt is misschien maakt zender 800 gebruik van de mpeg4 codec die nodig is HD zenders te kunnen bekijken?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke zender dit is op mijn Vu solo 4k dus welke transponder dit is?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net even getest op mijn Humax krijg ik wel beeld op zender 800 op mijn Vu solo 4k niet dus is toch vreemd.

Ook beeld op mijn Horizon box dus wat dat precies in gaat houden dat weet ik niet.

Een Humax heeft ook geen CI slot maar toch beeld.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...