Ga naar inhoud


moteck gebruiken om schotel af te stellen


evideo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ten eerste welke ontvanger heb je 

waar is jou woonplaats 

welke schotel enz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is dat in het geheel niet van belang.

veel sucses dan maar

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mogelijk om een moteck SG 2100 A te gebruiken om een schotel af te stellen en daarna in de instelling van de ontvanger de DISEqC 1.2 uit te zetten.

Blijft de motor dan op de ingestelde positive staan?

 

De motor blijft dan inderdaad op die positie staan, totdat hij een nieuwe motor-opdracht krijgt.

Dus als je ervoor zorgt dat diseqc 1.2 en USALS uitstaan, is dat inderdaad het geval.

 

Maar waarom zou je dat willen? Het goed instellen van een gemotoriseerde schotel is namelijk een stuk bewerkelijker dan het instellen van een schotel zonder motor.

 

Groet,

A33

 

Edit: Je kunt dan ook de kabel van de motor loshalen en direct aan de LNB koppelen (zonder spanning op de kabel, zodat er niet per ongeluk sluiting kan plaatsvinden!).

Dan krijgt de motor zeker geen commando meer! :)

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is het mogelijk om een moteck SG 2100 A te gebruiken om een schotel af te stellen en daarna in de instelling van de ontvanger de DISEqC 1.2 uit te zetten.

Blijft de motor dan op de ingestelde positive staan?

 

 

ten eerste welke ontvanger heb je 

waar is jou woonplaats 

welke schotel enz

 

 

volgens mij is dat in het geheel niet van belang.

 

Het is ontvanger afhankelijk of je de diseqc wel of niet kunt uitzetten.

Ik ken ontvangers, waar wanneer je diseqc 1.2 uitzet automatisch je zenderlijst wist.

 

Het is aan jou om wel of geen informatie te geven, maar bedenk dat wanneer je informatie weglaat, het antwoord onvolledig kan zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken ontvangers, waar wanneer je diseqc 1.2 uitzet automatisch je zenderlijst wist.

 

Ha, dat wist ik niet. Interessant!

Maar...  de motor blijft dan wel gewoon op de laatste positie staan, neem ik aan. :cool:

 

Evengoed blijf ik nieuwsgierig, waarom TS dit zou willen.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vorig jaar bezig geweest om de schotel nauwkeuriger af te stellen en ik vind dat een geode.

Nu ben ik op zoek naar een manier om dat gemakkelijker te doen.

Maar met een motor verander je volgens mij ook niet alle instellingen zoals:

helling van de schotel en de skew van de lnb.

Dus zoek ik nog verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een draaibare schotel zal je "gedoe" om een schotel beter af te stellen alleen nog moeilijker te maken.

 

Er is een oplossing om een schotel optimaal uit te richten, het luistert naar da naam Spectrum Analiser, en is doorgaans ingebouwd in een satelliet meter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat kost dat?

Ik bedoel eigenelijk de mechanisch kant, schroeven los en dan draaien en via een satfinder of iets dergelijks het signaal op maximaal instellen dat werkt niet, vind ik.

Als je dat nu via de tv scherm op een maximaal signaalnivo kan instellen zou het veel gemakkelijker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me nog niet geheel duidelijk wat je bedoeld.
Bedoel je dat het instellen van een schotel eigenlijk best primitief is zoals de draairichting instellen (Azimuth) en de elevatie waarbij tijdens het vastdraaien je toch altijd weer wat minder ontvangst hebt dat wat je maximaal gevonden had?
Tja er zijn schotels die daar een schitterende voorziening voor hebben waarbij je met schroefspillen zowel de elevatie als Azimuth heel fijn in kan stellen, zie de bijlages. Dat maakt het optimaal afstellen van een schotel kinderspel.
 

post-60869-0-32868600-1486036780.jpg

post-60869-0-97979300-1486036820.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat bedoel ik het instellen van een schotel eigenlijk best primitief is zoals de draairichting instellen (Azimuth) en de elevatie waarbij tijdens het vastdraaien je toch altijd weer wat minder ontvangst hebt dat wat je maximaal gevonden had.

Dit is nog veel schroefwerk voor een paar instellingen, maar het is al een veel betere benadering.

Van welk merk is dit en waar kun je ditkopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze mooie instelling zit in Amerika op bepaalde Direc-schotels. Je kunt deze unit zelfs los kopen in Amerika maar het past natuurlijk niet zomaar op elke schotel.
Deze schotel mastbevestiging is te koop om de standaard mastbevestinging van de Direc-schotel te vervangen door deze mooie instelbare mastbevestiging.
Als je die op een ander merk schotel wilt monteren, dan zul je wel het een en ander uit moeten zoeken waar je de bevestigingsgaten in de schotel moet boren om er voor te zorgen dat de elevatieschaal op de unit overeen komt met de elevatie die de schotel werkelijk heeft.

Als je echt een goede knutselaar bent, dan zou dat wel moeten lukken.
Toets eens het volgende in op Google afbeeldingen:
"Satellite-Dish-Back-Assembly-azimuth-elevation-skew-Directv"
Dan zie je heel veel van deze prachtige brackets te koop. Als je goed kijkt zijn het zeker niet allemaal dezelfde. Tja, de kwijl loopt bijna uit m'n mond als ik al deze mooie brackets zie.
Ik zie brackets waarbij je de schotel met 4 bouten, 3 bouten en het lijkt er zelfs op met 2 bouten aan de schotel moet bevestigen maar dat laatste kan ik me haast niet voorstellen. Dan moet er haast wel een ronde montageschijf achter op de schotel zitten en dat werkt doorgaans alleen bij primefocus schotels.
Maar ja, als de elevatieschaalverdeling niet helemaal overeen komt met de werkelijkheid na de montage, dan kun je heel gemakkelijk de afwijking uitzoeken en daar dan in het vervolg rekening mee houden.
Een probleem is nog wel dat de lnb-arm meestal aan de mastbevestiging zit en als je die gaat verwijderen om daar die mooie instelbare bracket op te monteren, hoe maak je dan de lnb-arm weer vast.

Al met al nog niet zo eenvoudig.
Ook zul je moeten zorgen dat je een mast van de juiste dikte hebt want de mast moet net als bij een Wavefrontier in de mastklem geschoven worden waarna deze vastgezet kan worden.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, als je zo'n schotel hebt, dan is die mooie instelbare bracket heel makkelijk te monteren.
Je verwijdert de mastklem en bevestigd een vierkante plaat op de lnb-arm zo ongeveer op dezelfde plaats. Dan heb je voldoende mogelijkheden om bijna elke bracket die je op vernoemde Google zoekfunctie ziet te monteren.

Dit is de SAB Satellite Dish Y97 LG

post-60869-0-81275600-1486048182_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt op iedere schotel met draaipunten op de mast en op de schotel, dus voor positie en hoek vrij simpel, met schroefinstellingen, dit realiseren.

voor die draaipunten bestaat eigenlijk niks ook in die links die je zojuist hebt gestuurd niet.

Ik denk dat ik toch zelf het wiel uit moet vinden, kom hier nog op terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...