Ga naar inhoud


moteck gebruiken om schotel af te stellen


evideo

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ontvangers zijn geen meetinstrumenten, de aanwijzing die je te zien krijgt is relatief.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ontvangers zijn geen meetinstrumenten, de aanwijzing die je te zien krijgt is relatief.

 

@ceesv: Daar gaat het me niet om.

 

Als @evideo op de ene ontvanger stabiel 81% kwaliteit krijgt op 19E, en op een andere ontvanger tussen de 20% en 99%, dan is die enorm wisselende kwaliteit in de ene ontvanger wel erg vreemd ten opzichte van de stabiele kwaliteit van de andere ontvanger.

Een nader onderzoekje waard, waardoor dat zou kunnen komen.

 

Tenzij natuurlijk ook bij 20% kwaliteit de ontvangst gewoon nog goed is. Dan is er geen probleem, behalve dat de ontvanger een waarde aangeeft waar je een beetje van schrikt...

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

TS heeft nog niet geantwoordt op de vraag of zijn meetwaarden zicch vertalen in beeldfouten of beelduitval.

 

Een defecte kabel kan ook frequentie afhankelijke problemen geven.

Hij spreekt over een tv met dubbele tuner, maar er gaat slechts 1 kabel naar zijn tv, of hij daar een splitter tussen heeft zitten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dubbele tuner is een dubbele DVB-S2 tuner !!!

Ja de 2 coax (20 mtr) kabels lopen direct van de lnb naar je TV.

De kabel van de Lenco is 10 meter en loopt ook rechtstreeks.

 

Ik heb op beide toestellen GEEN beeldfouten of uitval behalve als het erg regend, dit gebeurd ongeveer 8-10 x per jaar

 

Op de Samsung TV is de signaalsterkte 100 en  op de Lenco TV 80 ,

de kwaliteit van het signaal is bij  de Samsung 30-100 afhankelijk van de zender

en voor de Lenco 67-78 op alle zenders.

 

Ik ga deze aansluitingen wisselen en meld me weer met de resultaten,

ik denk dat zoals hier werd opgemerkt dat misschien wel in LNB zit.

aangepast door evideo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb 2 adviezen.

 

Draai de skew van de LNB optimaal, d.w.z. op minimale ber.

 

Maak je geen zorgen over wat een signaal meter van een tv aanwijst wanneer het beeld in orde is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is BER?
In bericht 17 gaf je aan Bitfout, signaalsterkte en signaalkwaliteit.
BER is Bit Error Rate (Bitfoutratio).
Het gaat dus om die bitfouten. Die moet zo laag mogelijk zijn, liefst nul.

Maar goed, dit is allemaal leuk maar bij een duo-lnb zitten de koppen aan elkaar vast. Je kunt wel willen dat de BER van de Astra 23,5-signalen allemaal nul zijn, als de duo-lnb dan in een stand staat dat de kop van de Astra 19,2 de signalen niet goed meer opvangt omdat de kop te hoog of te laag staat, dan heb je er weer een ander probleem bij. Je zult dus waarschijnlijk een beetje moeten schipperen.
De duo-lnb 12 graden schuin zetten heb ik berekend voor jou locatie en dan ontvang je de Astra 19,2 ook optimaal.

Uiteraard moet de kop van de Astra 23,5 in de klem staan omdat die satelliet het zwakste is.

Wat betreft die dubbele tuner, ik heb toch echt op de site van Samsung gekeken en daar stond 2 DVB-T tuners maar ja, bij Samsung is het toch vaak een ratjetoe met modellen en gegevens die er bij horen.

Zou je van de dubbele satellietaansluiting eens een foto van willen maken want ik gebruik die foto's regelmatig op dit forum. Ik heb er wel een met een terrestrial/kabel aansluiting en 1 satelliet aansluiting maar nog niet met terrestrial/kabel en 2 satellietaansluitingen. Zie de bijlage wat ik bedoel.
 

post-60869-0-33102400-1486135971.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel hartelijk bedankt voor deze foto. Ik sla hem op in mijn archief. En de foto is ook nog eens mooi scherp en groot.

Ik ben hem op internet nog nergens tegen gekomen.

 

Je komt het ook niet vaak tegen dan een TV een dubbele satelliettuner heeft, soms bij de hele dure modellen en ik wist niet dat Samsung ook TV's had met een dubbele satelliettuner.

 

Dan heb je waarschijnlijk ook de mogelijkheid van picture in picture als je naar de satelliet kijkt?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op beide toestellen GEEN beeldfouten of uitval behalve als het erg regend, dit gebeurd ongeveer 8-10 x per jaar

 

Dan geldt waarschijnlijk wat ik eerder scheef:

 

Tenzij natuurlijk ook bij 20% kwaliteit de ontvangst gewoon nog goed is. Dan is er geen probleem, behalve dat de ontvanger een waarde aangeeft waar je een beetje van schrikt...

 

Maar dan natuurlijk wel de duo-LNB monteren met schuinstand 12 graden, en eventueel nog wat experimenteren met hoe ver je de LNB naar voren of achteren schuift voor de ontvangst van 19oost.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...