Ga naar inhoud


Zijn er al DVB-S2X ontvangers?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Is er iemand die dat DVB-S2X eens kan testen op al die genoemde tuners?

En ook multistream en T2/MI?

Tot nu toe alleen nog maar specificaties gezien en niet dat het ook echt werkt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Inmiddels al veel meer tuners met DVB-S2X:

List of receivers current or upcoming with DVB-S2X / multistream capability

  • Octagon SF4008 with S2X tuner
  • Gigablue all models (except gb7325) with the GIGA DVB-S2 NIM SP2246T (since driver update feb 2017)
  • Mutant HD51 with optional S2X tuner (Available 06/2017)
  • AX51 with optional S2X tuner (Available 06/2017)
  • Gigablue all models with optional S2X tuner (In stock Q4 2017)
  • Vu Uno 4k SE (In stock Q4 2017) Vu Uno 4k SE (In stock Q4 2017)
  • Upgrade Vu Ultimo 4k should be possible but not yet confirmed when the Uno 4k se is available.
  • Zgemma H5 Plus models
  • Zgemma H7S Model
  • Spycat 4K models (delivery date unknown)
  • From August 2017 also DM900 / DM7080 / DM820 with optional tuner



    Wat voor mij belangrijk is, naast de ondersteuning van DVB-S2X én Multistream (ook Gold en Combo) én T2-MI én PLS is (en dan zeker de eerste twee):
    - Blindscan op satelliet
    En dan wel één die ook alles vindt.
    - Gevoeligheid
    Zijn er verschillen in tuners bij de ontvangst van zwakke signalen? Of maakt de tuner dan niet uit en zit dit puur in de grootte van de schotel en de gevoeligheid van de LNB?
    - Ondersteuning hbbTV.
    - Een goed werkende transcodering.
    - Ondersteuning van uiteenlopende DVB USB-tuners.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex1970 vraagt:
- Gevoeligheid
Zijn er verschillen in tuners bij de ontvangst bij zwakke signalen? Of maakt de tuner dan niet uit en zit dit puur in de grootte van de schotel en de gevoeligheid van de LNB?

 

@commentaar heeft nogal wat satellietontvanger vergeleken i.v.m. de prestaties van zwakke signalen. Daar is hij stellig over.
De Rebox 4220 presteert duidelijk beter dan vele andere ontvangers, zie de onderstaande linken:


https://www.sat4all.com/forums/topic/359668-valt-de-ontvangst-van-joyne-mee/?page=16
en
https://www.sat4all.com/forums/topic/359668-valt-de-ontvangst-van-joyne-mee/?page=20
en
https://www.sat4all.com/forums/topic/359668-valt-de-ontvangst-van-joyne-mee/?page=21

 

Ja en waarom die duidelijk beter presteert weet ik ook niet maar blijkbaar zit er toch wel degelijk verschil in de diverse ontvangers. Deze ontvanger is dan wel niet de ontvanger die jij zoekt maar je kunt dus niet zeggen dat alle ontvangers even gevoelig zijn.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alex1970: Ik mis de "Zgemma H.2S plus" in de lijst.

 

Volgens de importeur zou die ook DVB-SX2 ondersteunen alleen ik zie het niet terug in de specs online ?

 

Aangezien ik die bijna had besteld graag even uitsluitsel erover als iemand dit type kent.

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex1970 had het over: List of receivers current or upcoming with DVB-S2X / multistream capability

 

Komt niet voor in de lijst omdat deze geen multistream zenders ontvangen kan.
DVB-S2X wil niet automatisch zeggen ook multistream.

https://www.opena.tv/air-digital-zgemma-h-2s-plus/33127-neue-zgemma-2-splus-mit-s2x-tuner-coming-soon.html

DVB-S2X  en geen multistream. Nog geen handvol DVB-S2X zenders op sat.
http://nl.kingofsat.net/find2.php?pos=&cl=&num_pays=&num_genre=&num_crypt=&num_standard=11&ordre=freq

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex heeft dat zo te zien hier vandaan:  

 

https://wiki.openpli.org/Multistream

 

En boven die lijst staat: To receive a multi stream you must have a DVB-S2x tuner.

 

Wat dus impliceert dat iedere DVB-S2x tuner multistream kan ontvangen, anders had er wel gestaan:

 

To receive a multi stream you must have a DVB-S2x tuner with multistream support.

 

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan klopt de lijst niet. Ik heb een DVB-S2X tuner (Si2169C) die geen multistream kan.
Ik heb dan nog een usb DVB-S2 tuner (TBS5925) zonder DVB-SX2, die wel multistream kan. Deze kan aangesloten worden op een E2 ontvanger.
Verder nog een Octagon SF4008, DM7080 en DM900 met DVB-S2X tuner (Si2169D) die wel multistream zenders ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Alex1970:

Wat voor mij belangrijk is, naast de ondersteuning van DVB-S2X én Multistream (ook Gold en Combo) én T2-MI én PLS is (en dan zeker de eerste twee):
- Blindscan op satelliet
En dan wel één die ook alles vindt.
- Gevoeligheid
Zijn er verschillen in tuners bij de ontvangst van zwakke signalen? Of maakt de tuner dan niet uit en zit dit puur in de grootte van de schotel en de gevoeligheid van de LNB?
- Ondersteuning hbbTV.
- Een goed werkende transcodering.
- Ondersteuning van uiteenlopende DVB USB-tuners.

 

Ik kan enkel antwoorden op jouw vragen met een vergelijk tussen mijn ontvangers met DVB-S2X tuner met multistream (DM7080/DM900/SF4008)

 

DM: tuner Si2169D
- blindscan OK (behalve multistream zenders met PLS Code niet)

- sommige zenders die zwak binnenkomen worden storingsvrij weergegeven
- HbbTV OK

- Transcoding OK
- Ontvangt zeer lage Symbolrates (SR) vb. 23.5°E, 12647, Verticaal, SR 285, FEC:7/8 (NRW Enc1 Ltg-Dssd.)

- Modulatie QPSK, 8PSK, 16-APSK en 32-APSK

 

SF4008: tuner Si2169D
- geen blindscan

- sommige zenders die zwak binnenkomen worden storingsvrij weergegeven
- HbbTV (als plugin)

- geen transcoding
- Ontvangt ook zeer lage Symbolrates

- Modulatie QPSK, 8PSK, 16-APSK en 32-APSK


SF4008 en DM:

- usb tuners werken indien de juiste drivers geïnstalleerd worden.
- T2-MI enkel het Zeonbud T2-MI MIS pakket op 4.8E werkend gekregen met het astra-sm script.

- ontvangst van zowel PLS Root als PLS Gold.

- PLS Combo is niet meer van toepassing omdat Combo omgezet kan worden naar Root en Gold.

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei satmaat:

Dan klopt de lijst niet. Ik heb een DVB-S2X tuner (Si2169C) die geen multistream kan.
Ik heb dan nog een usb DVB-S2 tuner (TBS5925) zonder DVB-SX2, die wel multistream kan. Deze kan aangesloten worden op een E2 ontvanger.
Verder nog een Octagon SF4008, DM7080 en DM900 met DVB-S2X tuner (Si2169D) die wel multistream zenders ontvangen.

En dan is daar ook de GoldenMedia 990 (Amiko Alien)(anno 2014) die geen DVB-SX2 X tuner bevat en toch perfekt Multistream kan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei satmaat:

Dan klopt de lijst niet. Ik heb een DVB-S2X tuner (Si2169C) die geen multistream kan.
Ik heb dan nog een usb DVB-S2 tuner (TBS5925) zonder DVB-SX2, die wel multistream kan. Deze kan aangesloten worden op een E2 ontvanger.
Verder nog een Octagon SF4008, DM7080 en DM900 met DVB-S2X tuner (Si2169D) die wel multistream zenders ontvangen.

 

Ok wellicht zou je dan datgene wat er in die wiki fout staat kunnen aanpassen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die info inderdaad van de wiki van OpenPLi, wat weer uit een forum bericht kwam, wat weer van het forum van OpenATV kwam...

Een wiki hoeft per definitie niet altijd helemaal juist te zijn en je kan het inderdaad aanpassen als je wel zeker weet hoe het zit.

Multistream wordt op dit moment alleen via DVB-S2 gedaan, dus heb je in mijn ogen ook geen DVB-S2X tuner nodig.

 

Bedankt voor de info over de Octagon SF4008 en de DM's. Ben nog benieuwd naar het verschil in gevoeligheid, dus welke kan de zwakste zender nog ontvangen waar de anderen het af laten weten en welke zender is dat dan?

 

Ben ook benieuwd waar ik de Abertis multistream op Hispasat mee kan ontvangen.

 

En qua T2-MI alleen Zeonbud werkt, heb je dan ook andere die je kan ontvangen maar het niet doen? En welke dan?

 

Omdat de Octagon (nog steeds) geen blindscan kan viel deze al af, Dreambox is jammer dat daar geen OpenPLi op kan.

Ben benieuwd naar de rest en met name de VU+, maar zeker welke de meest gevoelige is.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Ben ook benieuwd waar ik de Abertis multistream op Hispasat mee kan ontvangen.

 

 

Welke satelliet bedoel je Alex ? Zie op de 30°W niet direct een multistream Albertis.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah , dus deze.

ScreenShot599.jpg

ScreenShot600.jpg

ScreenShot601.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...