Ga naar inhoud


Zijn er al DVB-S2X ontvangers?


Satelliet

Aanbevolen berichten


Er staat MAX 42 W , dat is wat op de voedings adapter staat 12 v / 3,5 A (12 x 3.5 = 42 )

De stroomopname bij 12 v hier gemeten is 1,68 A  (12 x 1,68) = 19.8 Watt  (zonder hard disc)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je moet tenslotte nog in staat zijn een rotor te draaien, en de nodige switches en LNB's te voeden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Bij mijn aankondiging dien ik eerlijkheidshalve een stapje terug te zetten. De blindscanfunctie werkt momenteel maar enkel voor de DVB-C ontvangst , had dit niet opgemerkt , sorry

 

Geen blindscan , dan mogen ze de boel sowieso zelfs houden , al vroegen ze zelfs 1€ !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die blijvende veranderingen , ik word daar zo moe van !!

Mocht ik ooit toch nog een nieuwe aanschaffen , ik wacht tot ze +/- 70€ kosten !!

Ik ben al content met een enkele ontvanger met PVR aansluiting !!

Maar zolang hetgene dat ik graag zie FTA kan blijven bekijken in DVB-S(2) ,

laat ik het voorlopig zo , geen onnodige uitgave !!

 

Nou, ik vrees dat de begrippen "deftig" en "Nederlands" tegenwoordig in geen enkele norm nog samengaan :P

 

maar ik weet wat je bedoelt, in het Vlaams heeft "deftig" een andere betekenis en gevoelswaarde. :D

De Deftige Dame

Een deftig aanbod

 

Inderdaad :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik wil best wel wat betalen voor een vervanger van mijn ET10000 omdat die geen H.265, geen Multistream, geen DVB-S2X heeft maar zou ook graag blindscan willen op satelliet, ik kom eigenlijk nog een tuner tekort.
Kan hij ook zo goed overweg met streams als de Xtrend? Kan hij ook transcoderen? Hoe werkt hbbTV?

Zijn er ook al oplossingen voor 4:2:2 uitzendingen?
Hoe staat het met de gevoeligheid?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hier weinig te vinden over de Octacon SF 4008, maar misschien heeft iemand hem imiddels toch al tijdje in gebruik, en kan er wat meer over zeggen?

Voor het aankoop bedrag lijkt me het een leuke instapper voor UHD?

Iemand hem werkend met een CI module voor CD/M7?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Octagon SF4008 2xDVBSX/DVBT2 met OpenATV 6.0 werkt hier bijna perfect. Meeste beginnersfout(jes) zijn er nu toch uit.

Vooral gekocht voor de Multistream op 5°West. Dit werkt perfect.

DVBS2X kan ik (nog) niet testen, er staan voorbij 30°Oost te veel bomen en de enige zenders voorlopig  zitten op 33°Oost.

Met een oudere TVV kaart werkt de ontvanger zoals elke andere Linuxbox met OSCam. Dus geen CI module nodig.

3 Opnames en 1 kijken.

Met CI module van M7 enkel kijken of enkel opnemen. Dus wanneer de nieuwe kaart/module verplicht wordt vliegt TVV de deur uit.

Het is wel nog wachten op Kodi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Octagon heeft nog veel kinderziektes en na 6 maanden is er nog niet veel beweging in gekomen.

De bugfixes zorgen meestal voor nieuwe bugs tevens is het nogsteeds niet mogelijk om pixel vrij gebruik te maken wanneer je 3 tuners gelijktijdig gebruikt. Ook lijkt er een hardware probleem te zijn met de dual dvb-s2x tuner waar je bij tuner 1 een aantal frequencties probleem ontvangst hebt maar met de tweede tuner het probleemloos werkt.

 

Je kan dan beter de nieuwe zgemma met dvb-s2x tuner pakken of wachten op dream, vu of mutant welk de komende maanden ook met een dvb-s2x tuner oplossingen komen.

 

Een dvb-s2x tuner betekent niet dat de ontvanger ook compatibel is met dvb-s2x. Tot op heden is er geen enkel satellietontvanger welk voldoet aan de voorwaarde van dvb-s2x. Als dvb-s2x gebruik gaat maken van transponders van 180Mbit dan gaat dit niet werken.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit toch dacht ik 1 DVB-S2X op de Astra 19.2: Dolby Lab teststream?

 

Merk Zgemma zegt me niks, is het een 4K ontvanger, heb je misschien linkje?

 

Hoe dvb-s2x in markt gaat ontwikkelen is afwachten. Dat je de demo transponder kan ontvangen komt dat de gebruikte bandbreedte lager is en de huidige boxen dit nog kunnen verwerken. Als dvb-s2x blijft bij "single" transponder dan zal voor de meeste boxen geen probleem komen omdat binnen de maximaal data blijft.

 

Het mooie aan dvb-s2x is dat je 3 transponders kan bundelen naar 1datastream. Dit zou betekenen dat je heel veel kanalen in 1 datastream hebt.

Voordelen wat ik zie: Simpel verdelen van signaal naar meerdere devices in huis over 1 coax kabel (dus geen duur unicable meer nodig)

Geen dual/triple tuner meer nodig omdat alles via 1 tuner binnenkomt. Voordeel andere zenders opnemen op single tuner mocht dit nog worden toegelaten door CI en andere ontwikkelingen.

Snel zappen omdat je niet meer moet veranderen van transponder.

Minder power naar LNB nodig en gebruik van wideband LNB's.

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dan beter de nieuwe zgemma met dvb-s2x tuner pakken of wachten op dream, vu of mutant welk de komende maanden ook met een dvb-s2x tuner oplossingen komen..

De DVB-SX2 tuner is er al (Si2169C), en geschikt voor een DM7080, DM900 en DM820.

Er gaat nog wel een andere DVB-SX2 tuner komen voor de dm, die ook multistream kan.

 

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...