Ga naar inhoud


Zijn er al DVB-S2X ontvangers?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Octagon heeft nog veel kinderziektes en na 6 maanden is er nog niet veel beweging in gekomen.

De bugfixes zorgen meestal voor nieuwe bugs tevens is het nogsteeds niet mogelijk om pixel vrij gebruik te maken wanneer je 3 tuners gelijktijdig gebruikt. Ook lijkt er een hardware probleem te zijn met de dual dvb-s2x tuner waar je bij tuner 1 een aantal frequencties probleem ontvangst hebt maar met de tweede tuner het probleemloos werkt.

Klopt en ook nog steeds geen sat blindscan, terwijl de fabrikant al een tijdje geleden beloofd heeft de blindscan functie toe te voegen, zoals de vele andere beloftes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na 20 jaartjes cams ,recievers en kaartjes allerhande interesseert mij 't nieuwste niet meer . 'k Wacht gewoon op Ka band die men volop in de ruimte plaatst . En dan wachten tot de prijs zakt .

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een waarschuwing, ik ben voor iemand anders bezig om een Octagon SF 4008 klaar te maken, maar tot mijn niet geringe verbazing blijken de Franse zenders in DVB-S2X norm op 33 Oost weliswaar sterk maar ook met sterke storingen erin door te komen. Waar dat aan ligt weet ik nog niet, de ontvanger is 100% in orde. Of hij toch iets minder geschikt is voor deze norm weet ik (nog) niet.

 

Ik heb daar geen last van, zowel op de dm als op de octagon

(14.2 dB signaal op de DVB-SX2 zenders 33.0°E)

Bij mij staat Satdreamgr 5 image op de SF4008

Welke firmware/image gebruik jij ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen deze dvds2x tuners ook in een uno 4k,solo 4k en een ultimo 4k gestopt worden ?

voor de VU+ is er ook nieuws,

ZERO 4K

UNO 4K SE

en de nieuwe plugin tuners met DVB-SX2

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk die S2X tuners voor de VU+, maar ik wacht eerst maar af tot iemand het ook getest heeft. Van de Octagon SF4008 staan genoeg filmpjes op YouTube dat het werkt.

Bovendien kan de VU+ dan ook multistream ontvangen? En T2/MI?

En kan de VU+ dan wel een blind scan doen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

binnenkort ook een DVB-S2X tuner voor de AX51 / Mutant HD51

 

Tuner RT720:
•Widerange support DVB-S2x 250MHz to 2300MHz
•Integrated Ultra low noise LNA: NF = 2.5dB
•High Dynamic Range Input
•Low power consumption: 330mW
•Low-power standby mode: 3mA

 

Demod SI2166-D55:
•DVB-S/S2/S2x
•Multistream PLS
•Low power consumption: 470mW

 

Neue DVB-S2X Tuner kommen für HD51

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

dus

voor de Ultimo 4K JA

voor de oude UNO4K neen

 

voor de SOLO4K weet ik het nog niet

Tonskidutch,

 

volgens het VU+ support forum komt er GEEN DVBS-2X tuner voor de Solo 4k, omdat de de tuner gesoldeerd zit op het moederboard . 

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is ook een losse steekplaats voor een extra tuner in de Solo 4K, die hoef je niet te solderen.

Die zou men voor DVB-S2X kunnen gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...