Ga naar inhoud


Vu+ Duo 2 Netwerk test


Emekli

Aanbevolen berichten

Het kan dan wel hutsepot worden, maar in dit geval, heeft het allemaal met elkaar te maken.

Ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden houden,

wilde vt10.0.1 er op zetten en net als voorheen maagdelijk beginnen, laatste was een upgrade vt10.0.0 via de feed gedaan.

Dat ging nog goed maar, de laatste via Flash vt10.0.1, daar ging het allemaal fout.

De flas an sich, verliep goed en de Du 2 startte op en alles geconfigureerd, zoals dat met een flash moet.

Ik wide geen back up doen en helemaal nieuw beginnen.

En toen liep het mis, Hdd wél gemount volgens menu, maar kon niet opnemen en ronde knop om zaplijst te tonen werkt wel,

maar alleen om er na te kijken.

Wil ik bv van NPO 1 naar ZDF en klik daar dan op, schakelt ie niet over.

Toen opnieuw geflasht met vt 9.0.0, zelfde resultaat.

Vandaar de reset, maar die haalt veel weg, maar niet je image en zenderlijst.

Eigenlijk zou ik willen dat ie na reset echt helemaal leeg is en opstart met originele image van Vu+.

Heb ook een keer van vt 9.0.0 een upgrade naar nieuwste image gedaan, maar dat durf ik dus niet meer, straks doet mijn HDD het niet meer.

Alle flashes ooit gedaan, nooit probleem ga-ehad met de HDD, werd dus gelijk herkend.

 

"{dreamboxedit stuurt ook de satellites.xml en een init} ", gister vroeg DBE om .xml toe te voegen via FTP programma, maar hoe dat moet?

 

Toch nog een lang verhaal geworden, met excuses.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou, ik kan met dit verhaal ook geen koek van bakken.

Ik vermoed dat er tijdens de laatste flash toch echt iets is fout gegaan want normaliter kom je na een flash dergelijke problemen niet tegen.

 

Mijn voorstel zou zijn om de flash opnieuw uit te voeren want jij hebt toch niets meer te verliezen.

Het is zo gebeurt en je sluit nu verdere problemen uit.

Na de standaard uitgevoerde flash dient zowel de interne HDD bereikbaar te zijn als alle tuners beschikbaar te zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige dat nog kan zijn met de Flah;

tegen het einde van de flash, na finished volgt update press knopje boven de stick.

Dit gebeurt meerdere malen en dan start de ontvanger op en moet je gaan configureren.

Vind dit zelf ook wel vreemd omdat er normaal iets anders staat, iets zoals verwijder USB stick.

 

Diverse sticks gebruikt, van twee en acht GB, andere heb ik niet.

Normaal gebruik ik twee GB, is al groot genoeg.

Ik haal de software van het Duitse Vu+ forum, zou toch ok moeten zijn en heb dit diverse keren gedaan, want via internet zou het ook fout kunnen gaan.

 

Misschien eens kijken of ik een nieuwe twee GB kan vinden, denk het niet, want wie gebruikt die nu nog.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

na de flash moet je gewoon de box laten opstarten zonder iets te doen.Als je nogmaals op de knop drukt dan herflashed hij terug.Zo kan je bezig blijven.Aan je stick is niks mis mee vermits hij gelezen wordt .anders kreeg je de vraag voor update niet.

Begin gewoon eens met een verse flash en stel dan alles gewoon opnieuw manueel in maw ook je tunerinstellingen want bij een fresh flash staan die terug op niks.Als dat goed is zend je favorieten/kanalenlijst naar de box en start opnieuw op.Je HDD zou ook moeten bereikbaar zijn.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet dat ik de tuners opnieuw moet configureren.

 

Maar normaal komt na finished toch niet meer update,

als ik wacht zonder iets te doen, komt dit regelmatig nog een paar keer voorbij en pas dan start hij op.

Bij de eerste vermelding van update en dan niets doen, zit ge uren te wachten en er gebeurt niks.

 

Morgen ben ik weer online.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het de hele tijd over vt 10.0.0, dit moet natuurlijk 11.0.1 zijn, maar dat hadden jullie wel door neem ik aan.

 

Daarnet via feed van vt9.0.0 naar vt11.0.1 gegaan, de vraag is nu;

is zo'n upgrade het zelfde als een flash met stick, want qua zenders zoeken, ben ik er niks mee opgeschoten.

 

Met voorlaatst image had ik ook het probleem dat als ik in de zap lijst was, en een zender wilde zoeken ergens in de 300,

zeg ik sta op 1 en wil bv naar in de buurt van 366, dan schakelt hij niet over en blijft 1, ook naar boeketten lukt niet.

Het zelfde met ring toets ^ en dan naar alles met rood, kan ik alleen de lijst zien, maar een zender klikken om te zien of er beeld is en toe te voegen aan de zaplijst, lukt niet.

Dit probleem is ook niet opgelost.

 

Kon ik hier maar naar een sat winkel gaan, maar hier kennen ze zulke ontvangers niet, enige "echte" winkels zitten in Istanbul

en die vertrouw ik ook niet.

Enige oplossing zou terug naar waar ik besteld heb, garantie is nog lang niet verlopen, maar dan ben ik hem zeker acht weken kwijt.

Ben ten einde raad.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afgaand op wat je allemaal vertelt en veranderd hebt, zou ik het probleem zoeken in de satelliet/transponderlijst en zenderlijst welke corrupt is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar zou het in kunnen zitten, maar qua zenders zoeken ben ik helemaal opnieuw begonnen want via DBE alles gewist.

 

DBE vroeg wel zoiets als .xml te installeren uit een feed, weet niet hoe dit te doen.

Toen ik nog een Duo "1" had, ben ik gewoon zenders gaan zoeken middels het menu, heeft altijd goed gewerkt.

Sinds mei heb ik een Duo 2 en heb de op laptop opgeslagen lijst op de ontvanger gezet en dat werkte gelijk en goed,

tot een paar dagen geleden toen ik een nieuwe flash heb gedaan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik krijg de indruk dat je transponderlijst corrupt is.

 

Probeer er eens een nieuwe in te zetten, bijvoorbeeld afkomstig van kingofsat, leesvoer in google, kingofsat xml

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal eens bij KoS kijken, heb vanmiddag niet veel tijd, maar doe mijn best.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

precies, zo zou ik het ook doen. backups verwijderen, flashen, tuners configureren en de wizard doorlopen en dan een fastscan doen en kijken wat het resultaat is. Als dat goed gaat gewoon alle satellieten scannen en je boeketten weer maken en klaar.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals iedereen zegt en ik ook zij : een VERSE flash via usb doen.Met openvix zie ik dat ook niet meer dat je de usb stick moet verwijderen.Die start gewoon opnieuw uit zijn eigen op en komt dan zonder wat te doen in het startup config menu terecht.

Door een full flash via usb zet je er ook direct een nieuwe satelites.XML lijst in.

Wat je dan zou kunnen doen is deze naar je PC copieren en bewaren.Als je dan je oude kanalenlijst terug zet via DBE en je hebt hetzelfde probleem ,kan je die gewoon van je PC naar de box overschrijven en zien of je probleem daar mee weg is.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses voor het laat antwoorden, maar dat komt doordat de stroom gister wel heel lang weg was.

En iedereen bedankt voor de respons.  

 

Inmiddels vt11.0.1 weer op de box en tot hier toe werkt alles weer op zender zoeken na.

 

Net gekeken voor kingofsat xml, maar daar zie ik alleen lange lijsten en weet niet wat daar mee aan te vangen

Wel alleen Astra 1 en 3 gescand, beide een satelliet > netwerk zoeken op ja.

Ben nu alles aan het verwijderen van gecodeerde zenders die voor andere landen dan het CD pakket bedoeld zijn, wil in ieder geval

weer kunnen kijken/opnemen van NL/B en Duitse zenders.

 

​Ik kan dan later een fast scan doen, nadat ik mijn eigen lijst op een USB stick heb gezet.

 

Nog een vraag, bij nieuws update staan meerdere datums, laatste is van 13.01.2017.

Volstaat het om alleen laatste te downloaden, of moet ik vanaf de eerste van 29.11.2016 beginnen.

 

Ja, op computer gebied, geen verstand.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...