Ga naar inhoud


Vu+ Duo 2 Netwerk test


Emekli

Aanbevolen berichten

Oké,

 

Zoals ik het interpreteer zou alles goed moeten staan.

Snap alleen niet waarom niet goed overschreven wordt.

Had dus CD lijst er op gezet en om maar wat te noemen, Kabel 1 Austria had ik veranderd naar  Kabel eins Ö in de oude lijst, , maar ook andere.

Bij het kijken van de "alles" lijst zag ik dat deze zender er nu   2X en ook andere zoals NPO en VRT in staan en dat klopt natuurlijk niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zo ziet mijn FTP Log er uit:

 

Dreambox reactie login succesful.

**Ophalen bestandslijst uit /var/tuxbox/config/enigma/**

FTP Transfer wird gestartet

Transfer abgeschlossen

**Ophalen bestandslijst uit /var/tuxbox/config/enigma/**

FTP Transfer wird gestartet

Transfer abgeschlossen

Neither a "service" nor a "lamedb" file was found in directory "%" on the dreambox. /var/tuxbox/config/enigma/

Check the dreampath settings on the option panel to point to the correctdreambox directories and try again.

Verbindung wird getrennt.

Verbinung getrennt

 

Heb volgende gecheckt "...to point to the correctdreambox directories and try again...."  en dat is gewoon de map

die ik altijd gebruik.

 

Ik word er niet vrolijker van, vooral omdat ik in DBE nooit iets heb aangepast, het zei, de aanmaak van de map om de lijst op de laptop te krijgen.

 

In de paar zenders die ik nu heb, zo'n 300, zat een foutje in een naam die ik had aangepast.

Dus DBE geopend, daarna ophalen van de box, met bovenstaand resultaat.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lees eens goed het relaas door en trek conclusies : uit /var/tuxbox/config/enigma/**

 

Dit is de oude settings voor oude enigma en NIET versie 2.Had dit reeds vermeld maar blijkbaar lees je erover.

 

PS: dit heeft helemaal niks met naamsverandering te maken.Doe dit hier al 10 jaar met DBE en nog nooit problemen gehad.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad.

 

Heb DBE nu open staan op het kader waarin je de lijst kunt ophalen of terug zenden naar de box.

Rechts boven aan staan enigma 2 automatisch laden en verwijder ongebruikte bouquets alle twee aangevinkt.

Moet ik verder nog iets op enigma 2 zetten, kom niks tegen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is in het FTP menu.

 

De benodigde instellingen maak je zelf aan per box :

 

hulpmiddelen - opties - profiel aanmaken van je ontvanger - enigma2 instellingen kiezen en je zal de directorys zien veranderen.

 

Helpfiles lezen is soms ook wel eens handig of een youtube filmpje bekijken hoe het te doen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Iedereen heeft de neiging dat alles wel even gedaan kan worden, want simpel.

 

Ik zet al jaaaaren schotels, vast en draaibaar, spreek 5 talen en als iemand dan iets vraagt, moet ik altijd opletten

om simpel te antwoorden.

Op o.a. dit forum zie ook ook vragenstellers die graag iets zelf willen doen, maar dan krijgen ze een antwoord alsof de

vragensteller al genoeg zelfkennis heeft.

Ik ben qua computer een nitwit, maar wil wel bijleren en, dit is géén verwijt aan jou of wie dan ook,

maar zo iets als " /var/tuxbox/config/enigma/  "  is een piece of cake als je bekend bent met computer zaken,

voor mij is dit nieuw.

Het enige wat ik veranderd heb is de map waar de lijst in staat en het ip adres van de box en het werkte.

 

Maar heb wel iets gehad aan laatste antwoord en alles is weer Okay.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens in deze post staat dat een ander image flashen niets verbeterd.

 

Toch maar eens geprobeerd om PLi er op te zetten, heb ontvanger stroomloos gemaakt, CD card en LAN kabel verwijderd en de stick aan de voorkant in de box gestoken.

Box aangezet en binnen 5 sec. op het knopje boven de stick gedrukt en toen kwam update en heb gewacht zonder iets te doen,

omdat dit aangeraden werd ergens in dit te lange verhaal.

De box startte gewoon weer op met VTi.

Dus flashen werkt nu ook niet meer, gelukkig kan ik nog wel kijken en opnemen zonder problemen.

Hoe dit euvel op te lossen?.

 

Ik ben nu geneigd om de box maar op te sturen naar de leverancier in Duitsland en vragen of ik een nieuwe krijg.

Of dat gaat lukken is maar de vraag, ken het antwoord nu al, "had u maar bij het originele image moeten blijven".

 

Bovendien ben ik de box dan zeker twee maanden kwijt met hoge verzendingskosten en opnieuw inklaren bij de douane.

Nog een probleem, net nu moet ik mijn paspoort verlengen in Ankara ben dan twee dagen weg en dan naar Mersin voor de verblijfsvergunning, ook twee verloren dagen.

Tussendoor naar Antalya voor een scan en een week kwijt omdat je de uitslag pas na een week krijgt.

Ik wordt er echt niet vrolijker van.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geloof dat je helemaal in de stress bent en daarmee enkel nog fouten maakt...

 

hoe moet je de DUO2 flashen?

juist rustig de tut van Jürgen lezen, en daar staat

VU DUO2                 Knopje achter frontklep ingedrukt houden totdat de Update start

 

en niet zomaar 5 seconden

 

cheers

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, in de stress zat ik, maar weet echt wel wat ik doe, want heb al zeven jaar een Vu+.

Ik gaf 5 sec. aan, kan ook langer geweest zijn, zit er niet met een stopwatch bij.

 

Heb een ander image via een USB stick op de box gezet en het duurde even, maar werkt tot nu toe zonder corrupte zenderlijst.

 

Mochten er nog calamiteiten voordoen, dan meld ik het wel

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Om er een eind aan te breien, alles werkt nu zo als het moet en de opstart tijd uit deep sleep is nog maar 40 seconden.

Allen bedankt voor de antwoorden.

 

Dus er kan een slotje op dit ellenlange verhaal.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...