Ga naar inhoud


Oscam overzetten, bv van Pli naar ATV


Aanbevolen berichten

Helaas, werkt niet.

 

Eerst Oscam en configuratie van ATV app gesafed.

Op andere ontvanger Pli oscam gedownloaded, even ingesteld, gesafed.

Overgezet naat ATV app, namen aangepast, 755, no go.

Configuratie nog toegevoegd aan Pli plek, no go. (ook onder Pli naam)

 

Verscheelt allemaal Te veel schuinbaar, zou je dus nog ergens extra moeten rotzooien, geen idee.

 

Nog even een oude van ATV laten komen, 9450, instellen snap ik nu ook, ik ga vooruit...:-)

 

11214 die ik gesafed had er weer op, werkt ook weer.

 

Zie qua werking geen verschil.

 

Maar, jammer dat dat overzetten van dat Pli oscam niet gaat...

aangepast door Spotvogel
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb net voor de lol ook eens Cccam op dat ding gezet, via APPLICATIES, dan komt het programma in ATV ook gewoon op USR BIN terecht en dat zie je dan WEL met je keuze knop in softcam panel.

Maar een oscam dat je zelf op die plek neer zet helaas niet, ergens mist er dan dus iets.

Zet hem daar neer onder de naam van een type dat er al stond dan wordt het gezien maar werkt niet.

aangepast door Spotvogel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op de gok downloaden en ergens aan plakken kan onverwachte resultaten geven. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf daar maar liever weg: mijn virusscanner reageert nogal overspannen op die website!

 

Verder veel succes met je queeste, ik volg al je topics intussen puur om het hoge niveau van de amusementswaarde.

Soms zeer vermakelijk om te lezen :)

'Met vallen en opstaan moet je het leren', maar als je te vaak op je smoel valt.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmmmm, valt wel mee, al spelend met de hobby wordt mijn oscam bediening al heel aardig.

 

Zo te zien kan je oscam versies van verschillende ouderdom niet zo maar uitwisselen, zie je ook al aan de stevige verschillen in omvang.

Dan helpt de neiging van schrijvers van besturingssystemen om de configuratie op andere plekjes te zetten, er nog wat tussen te zetten (Pli) ook niet echt! :-)

En ATV met eigen namen.....

Maar zelfs ALS je dat allemaal keurig aanpast wil het nog niet; zo te zien moet een te veel afwijkende versie er toch echt via Applicaties er op, kan het anders dan hoor ik het graag! :-)

Ach, ik word wel handig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zeer vermakelijk om te lezen :)

'Met vallen en opstaan moet je het leren', maar als je te vaak op je smoel valt.......

 

 

Mmmmmm, valt wel mee, al spelend met de hobby wordt mijn oscam bediening al heel aardig.

 

Zo te zien kan je oscam versies van verschillende ouderdom niet zo maar uitwisselen, zie je ook al aan de stevige verschillen in omvang.

Dan helpt de neiging van schrijvers van besturingssystemen om de configuratie op andere plekjes te zetten, er nog wat tussen te zetten (Pli) ook niet echt! :-)

En ATV met eigen namen.....

Maar zelfs ALS je dat allemaal keurig aanpast wil het nog niet; zo te zien moet een te veel afwijkende versie er toch echt via Applicaties er op, kan het anders dan hoor ik het graag! :-)

Ach, ik word wel handig....

Inderdaad, zeer vermakelijk om te lezen. Eigenwijs zoals hij groot is en toch ook het lef hebben op welke ondoordachte wijze hij zijn zoektocht en experimenten hier wil openbaren.

 

Als zijnde satelliet-leverancier (heeft' ie eerder bekend gemaakt) zal je maar met hem worden opgescheept :P

Je zou bij zo'n Spotvogel leverancier een arm7 based 4K STB kopen, krijg je het kaartje in/met Oscam absoluut nooit werkend met zijn hulp. :cry:  :cry:

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik ben dan ook na ruim 30 jaar gestopt, tenslotte zou ik zo'n modern ding noooooit aan het werk krijgen, toch?

Ik hoefde ook niet meer..... :-)

Zou me nu zeker wat tijd kosten.

Ik zal dus voortaan ook  heel bescheiden niet meer op jou reageren, daar heb ik met mijn gebrekkige ruim 30 jaar ondernemerservaring en satelliettechniek kennis duidelijk geen recht op aangezien jij een arm7 based 4K STB werkend kan krijgen. Da's immers HEEL wat anders!

 

Maar, misschien dat een van de anderen hier die ontspannen naar de hobby kijken en begrijpen dat je soms wel eens wat meer wil weten over dat geliefde oscam me kunnen vertellen of zo'n ATV soms op een 3e plek nog iets neer zet over een oscam dat je via Applicaties gedownloaded en geinstalleerd hebt?

Want je zou toch denken dat je dat handmatig ook moet kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt steeds vermakelijker met jou, wel jammer dat je maar blijft schermen met die 30 jaar ondernemerservaring en satelliet-techniek kennis van je. Oh ja, er is wel een stukje veranderd inmiddels. De opstelling wordt wat bescheidener en zoals je inmiddels zelf zegt ............. gebrekkiger.

 

Maar on-topic, de oscam-binary (mipsel in jouw geval) zelf werkt in alle (mipsel) images hetzelfde en zijn ook alle config-files (oscam.conf, oscam.server, etc.) uitstekend uitwisselbaar. Dus ook van Pli naar ATV ! Wel zijn de opstart scripts en plaatsing van de benodigde Oscam-binary en zijn bijbehorende config-files verschillend van map/directory.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt steeds leuker , OpenATV gebruikt python en geen script voor start-stop.

 

@spotvogel ik ga je helpen om eruit te komen al die zg betweters hier.

 

Oscam gaar in usr/bin, dan heb je nog een bestandje nodig in etc genaamd oscam.emu, dit moet in het bestandje staan:

 

Quellcode

1. emuname = Oscam
2. binname = oscam
3. startcam = /usr/bin/oscam -c /usr/keys
4. stopcam = killall -9 oscam


 

aangepast door D_liver

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, leuk, het is idd een oscam.emu in etc, die miste ik nog!

Werken wil nog niet, heb zowel jouw Quelcode gebruikt als aangepaste, wil nog niet, werkende PLI configuratie staat op de juiste plek, zowel waar ATV 'm neer zet als waar PLI 'm neer zou zetten.

Later deze week verder.

 

Even een domme vraag: ik heb deze oscam gehaald uit een wat grotere Vu+ en test het nu in die kleine VU+, dat mag toch niet uitmaken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een domme vraag: ik heb deze oscam gehaald uit een wat grotere Vu+ en test het nu in die kleine VU+, dat mag toch niet uitmaken??

Zolang de architectuur van beide VU's hetzelfde zijn, mipsel of arm, dan moet dat zonder problemen werken.

De nieuwe 4K Vu boxen hebbe tegenwoordig een arm processor, terwijl de oudere boxen een mipsel processor hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...