Ga naar inhoud


Ziggo stopt met verspreiding SD zenders


astro iris

Aanbevolen berichten


Dit heeft niks met Canaldigitaal te maken, dit is gewoon een eerste maatregel om bandbreedte te besparen en mogelijk straks zullen de resterende SD zenders worden omgezet naar mpeg4 zoals telenet in Belgie allang het geval is.   In oud UPC gebied zijn deze zenders al tijden alleen in HD te zien.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De hoop sterft als laatste.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat beweer ik ook niet , ik hoop alleen maar.

 

Laat die hoop maar varen want een actie op ziggo's kabel netwerk heeft absoluut niks met canaldigitaal te maken en andersom ook niet.  Ik had eerder verwacht dat toen HBO wegviel ze misschien de kans namen om Film1 drama er bij te plaatsen of eindelijk alle zenders in HD er op te zetten maar ook dat is niet gebeurd.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik had eerder verwacht dat toen HBO wegviel ze misschien de kans namen om Film1 drama er bij te plaatsen of eindelijk alle zenders in HD er op te zetten maar ook dat is niet gebeurd.

 

Nee, ipv dat ze eens wat positieve veranderingen doorvoeren en daarmee interessante optie worden voor klanten gaan ze voor de zoveelste keer aan de beveiliging lopen sleutelen.

Hun keuze, maar straks zit de boel potdicht en ondertussen is het klantenbestand gehalveerd.

Maar als dat de enige manier is om het hardnekkige fabeltje te ontkrachten dat hun abonnees teruglopen doordat er dmv kaartsharing gekeken wordt dan moet dat maar.

Als die nieuwe startup uit Drachten een interessant DVB-S aanbod realiseert dan stap ik direct over. Ik ben wel toe aan wat anders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik geen liefhebber van Amerikaanse films en series dus vandaar wellicht een wat domme althans ongeïnformeerde vraag: Recentelijk zag ik bij een van mijn kinderen wat voor onmetelijke hoeveelheid van dat soort materiaal voor abonnees van Netflix allemaal te zien is, keurig gecategoriseerd en zelfs met een eigen voorkeuze-instelling per gezinslid.

 

Dat gezien hebbend en wetend hoe goedkoop en kwalitatief goed dat Netflix is komt bij mij min of meer automatisch de vraag boven waarom mensen überhaupt nog naar dure zenders als HBO, Film 1, Filmbox, Sundance, AMC, AXN, Cinemax, Canal + enzovoorts enzovoorts kijken.  Mis ik hier iets? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik veronderstel:

 

- onbekendheid

- geen geschikte snelheid internet

- geen mogelijkheid tot weergave op groot scherm (verbinding tussen internet en tv ontbreekt.

- aanbod Netflix?

- datalimiet internet

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat overweldigende aanbod van Netflix valt nog wel mee hoor.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik heb de laatste tijd wat Netflix gekeken via een chromecast, internetverbinding 110 mbits, en vond de beeldkwaliteit niet geweldig.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...