Ga naar inhoud


SID not found in pat


Quikfast
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Correctie: Laten vervangen dus. Bij mij heeft Ziggo dat kosteloos gedaan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kabelscan in Den Haag (dus Zoggo West) geeft 340 zenders aan.

 

De laagste frequentie die ze gebruiken is 122 Mhz.

 

Toevallig pas afgelopen week in ontvangst genomen en daar zitten o.a. de 4 hindi zenders op.

 

Bij klanten van ons bedrijf heeft iedereen met een fatsoenlijke kabel en aansluitpunten gewoon ontvangst van die kanalen.

Heb je echter een slechte kabel of een splitter..dan krijg je problemen..blokjes of geen ontvangst.

 

Bij mij worden alle zenders gevonden op 5 na waaronder 4 hindi kanalen. Op alle overige kanalen heb ik een signaalsterkte van +/- 40 db en zonder enige ruisvorming. Ik ga het zekere voor het onzekere nemen en mijn kabel vervangen en kijken wat ie dan geeft.

aangepast door michaelangelo

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het AOP zorgt, tot zover mij bekend ook voor een galvanische scheiding.

Ik zou die niet zo maar weg laten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Michealangelo, blij dat het weer werkt bij je.

 

Afhankelijk of je f-connectoren of andere connectoren gebruikt zijn er diverse methodes.

You tube heeft vele soorten filmpjes erover.

 

Iemand met de "eagles wings belt "verdient gewoon beeld te hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Michealangelo, blij dat het weer werkt bij je.

 

Afhankelijk of je f-connectoren of andere connectoren gebruikt zijn er diverse methodes.

You tube heeft vele soorten filmpjes erover.

 

Iemand met de "eagles wings belt "verdient gewoon beeld te hebben!

Whaaaaa thanks!!

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb te vroeg gejuicht. Heel vaag. Als ik mijn coax rechtstreeks op de AOP aansluit, dan worden alle zenders gevonden. Maar nu heb ik dezelfde kabel doorgetrokken naar de woonkamer en krijg dan geven de gevonden zenders weer een " SID not found in PAT" melding. Waar kan het nu aanliggen? Erg vervelend.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het AOP zorgt, tot zover mij bekend ook voor een galvanische scheiding.

Ik zou die niet zo maar weg laten.

In een anti-kraakwoning die ik ooit eens gehuurd had kwam alleen een groene coax uit de muur, koppelstuk erop coax verlengt en ging prima. :D

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, je wasmachine werkt ook op een stopcontact zonder randaarde, maar er zijn mensen die dat niet kunnen navertellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb te vroeg gejuicht. Heel vaag. Als ik mijn coax rechtstreeks op de AOP aansluit, dan worden alle zenders gevonden. Maar nu heb ik dezelfde kabel doorgetrokken naar de woonkamer en krijg dan geven de gevonden zenders weer een " SID not found in PAT" melding. Waar kan het nu aanliggen? Erg vervelend.

 

Heb je bij dat 'doortrekken' exact dezelfde kabel gebruikt ? Dus zonder koppelstukjes, splitters etc ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is exact dezelfde kabel en wat me zelfs meer verbaasd is het feit dat de RGB kabel die er eerder in lag en dezelfde storing gaf, rechtstreeks van AOP naar Dream ook weer blijkt te werken. Wat is hier toch aan de hand?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus even voor de duidelijkheid. Van AOP naar wandcontactdoos is een Koka 9 ts kabel aangelegd. Rechtstreeks vanuit AOPnaar dreambox heb ik beeld op de kanalen op de 122mhz. Na doortrekken kabel, dreambox aangesloten op wandcontactdoos en weer geen beeld. Groene kabel in meterkast opnieuw gestript en aangesloten zonder resultaat. Kabel tussen dreambox en wandcontactdoos is tevens een koka 9 ts. Zou het eventueel aan mijn connectoren liggen? Zie foto's.

post-31445-0-26629500-1489673114_thumb.jpg

post-31445-0-86578800-1489673142_thumb.jpg

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Vervang je wandcontactdoos in de huiskamer.

Die laat op de tv aansluiting geen 122 MHz. door.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...