Ga naar inhoud


SID not found in pat


Quikfast
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten


@Alex1970,

 

 

 

De Hindi zenders zijn neem ik aan niet wijdverbreid, dus wellicht ontgaat het iedereen (inclusief Ziggo zelf) dat er fouten in de DVB-stream zitten?

 

 

Ik heb voor dit topic werd geplaatst ook nooit gekeken naar deze zenders.

De plaatsing van het probleem van TS was voor mij de reden om eens te zoeken.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb regio den Bosch, Roosendaal en Breda al geprobeerd. Maar tot heden werkt het niet, wat zou ik nog meer kunnen uitvogelen?

 

Heb er vrij weinig verstand van.

Er is maar één regio van toepassing en dat is degene waar je het dichtste bij woont of 5555, moet gewoon werken.

 

Lukt de kabelscan nu helemaal niet of vind je dan alleen Zee TV enz. niet?

 

En kan je wel bijv. TV Drenthe of TV Oost ontvangen?

 

Beschrijf de stappen eens die je doet om een kabelscan te doen.

Het zou een aparte optie moeten zijn in het menu Instellingen, Zender zoeken.

 

Je hebt in dat menu ook een optie Signaalmeter, hoeveel signaal heb je dan op 546 MHz?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De melding "SID not found in PAT" hoeft m.i. niet te wijten te zijn aan slecht of geen signaal.

De Hindi zenders zijn neem ik aan niet wijdverbreid, dus wellicht ontgaat het iedereen (inclusief Ziggo zelf) dat er fouten in de DVB-stream zitten?

 

 

Het lijkt er ook niet op dat het met het scannen fout gaat, maar toch even alles goed op een rijtje:

 

Voor regio's die al Ziggo waren voor de overname door UPC (Den Haag en grote delen van Noord Brabant vallen hieronder) gebruik je Kabel scan met deze parameters:

Netwerk ID: 5555

Modulatie: QAM64

Symbolrate: 6875

Frequentie: 474 MHz

Probeer anders ook Netwerk ID 43191 eens (voor Breda e.o.) of 43198 (voor Den Bosch e.o.) of 43199 (voor Roosendaal e.o.) of 43200 (voor Tilburg e.o.) en voor Den Haag Netwerk ID 43186.

 

 

Enkele gedeelten van Noord Brabant (o.a. Eindhoven/Helmond e.o. dacht ik?) die UPC waren voor de overname. Dan gebruik je deze parameters:

Netwerk ID: 5555 of 43144

Modulatie: QAM64

Symbolrate: 6900

Frequentie: 164 MHz

 

Wil je een handmatige scan goed doen is een correcte cables.xml wel handig.

Hier vind je (imho) een correcte versie van die cables.xml.

 

Bij de meeste boxen cables.xml plaatsen in /etc/tuxbox daarna herstarten (anders even zoeken waar deze moet staan op jouw box, op sommige boxen moet je ze hernoemen naar satellites.xml).

 

Bij tunerconfiguratie stel je zoekmethode in op Provider en kies je als provider:

Noord Brabant: Ziggo Zuid

Den Haag: Ziggo West

Voor vm. UPC in Noord Brabant: Ziggo (vm. UPC) 43144 Brabant (HE Helmond)

Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de settings (lamedb of settings o.i.d.), als jullie mij die willen sturen?

 

Heb je met een andere ontvanger (indien beschikbaar) ook ontvangstproblemen op de bewuste zenders?

 

Bij Ziggo Zuid zitten SET Asia, STAR Plus, Zee Cinema en Zee TV samen met TV Drenthe en TV Oost op 658,75 MHz. Dus die twee regionale zenders doen het ook slecht/niet?

Daarnaast zitten STAR Gold en Zing op 674,75 MHz samen met (o.a.) Brava.

 

Ik heb zo'n beetje alle network ID"s geprobeerd en kom steeds op dezelfde zenderlijst uit zonder  SetAsia, STAR Plus, Zee tv en Zee cinema. TV Drenthe en TV Oost staan er ook niet tussen. Nooit eerder dit probleem gehad. Wat ik raar vind is het feit dat mij LCD icm CI + wel de ontbrekende zenders weet te vinden.

aangepast door michaelangelo

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken dit probleem toevallig ook, nooit last gehad maar sinds een wijziging onlangs zijn deze kanalen weggevallen.

 

Met een goede (Hirschmann 4G afgeschermde) kabel even getest direct vanaf de AOP zijn de kanalen weer terug! Lijkt toch een signaalprobleem te zijn dus...kan nu alleen gaan achterhalen waar het precies zit..."leuke" klus voor in het weekend.

 

Het lijkt alsof deze kanalen verplaatst zijn naar een frequentie die snel verstoord wordt. Maar inderdaad zal niet iedereen opvallen dat deze kanalen ineens missen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus nu wel duidelijk dat het aan de signaalsterkte van dat ene kanaal ligt.

Bij Ziggo Zuid zou dat 546 MHz moeten zijn (correct me if I'm wrong).

Heeft wellicht te maken met dat in Noord Brabant de NPO op DVB-T ook op 546 MHz (kanaal 30) zit.

Zenderlocaties: Breda, Den Bosch, Eindhoven, Helmond, Oss, Loon op Zand en Roosendaal.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vergissing gemaakt, die 546 MHz is niet de voor de Hindi zenders gebruikte frequentie bij Ziggo Zuid. Ik was even in de war met Ziggo West. Daar zitten ze wel op 546 MHz.

 

Zee TV, Zee Cinema, STAR Plus en SET Asia zitten bij Ziggo Zuid op 658,75 MHz, samen met Film1 Drama HD, RTV-7, TV Drenthe en TV Oost.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is dat (ook) onlangs gewijzigd, mijn gegevens zijn van 8 februari jl.

Ik zou het zeer op prijs stellen als je mij een recente scan kan sturen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabelscan in Den Haag (dus Zoggo West) geeft 340 zenders aan.

 

De laagste frequentie die ze gebruiken is 122 Mhz.

 

Toevallig pas afgelopen week in ontvangst genomen en daar zitten o.a. de 4 hindi zenders op.

 

Bij klanten van ons bedrijf heeft iedereen met een fatsoenlijke kabel en aansluitpunten gewoon ontvangst van die kanalen.

Heb je echter een slechte kabel of een splitter..dan krijg je problemen..blokjes of geen ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even ter aanvulling: Een oud AOP punt geeft ook geen signaal door op 122mhz (oude casema 'dozen').

Als men een oud AOP heeft en geen internet naast het tv signaal op de aansluiting heeft dan kan het oude AOP gewoon verwijdert worden. Op de groene kabel knijp je dan een A++ f-connector. Deze verbind je dan met een koppelstuk (ook A++) direct door met je coax.

Als er wel internet naast coaxsignaal op het AOP staat dan is de enige optie die er overblijft: ervoor zorgen dat het AOP voldoet aan de norm die Ziggo stelt, d.w.z. het AOP vervangen voor een nieuw exemplaar; met AOP bedoel ik dan zowel DIO alswel AOP verdeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...