Ga naar inhoud


TNTsat kaart France2 hd niet meer werkend op 19.2


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

 

Bij mij werkt de kaart weer. Ik heb het gedaan via mijn xtrend et 10000 en openpli 4. Ik heb oscam uitgezet in openpli 4. De kaart in de ci mudle zie plaatje hier onder gedaan en hem een half uur op france 3 hd gehad en daarna heb ik hem ook nog 15 minuten in de module van fransat gehad. Ik weet helaas niet welke module de rom van de kaart heeft geüpdatet, omdat ik tussen het wissen helaas niet heb getest. Ik had met deze modules geen beeld op de zenders, maar ze konden gelukkig de rom wel updaten. Beide modules zijn viaccess. Dus ik dacht misschien kunnen die de rom wel updaten en het blijkt ook nog te kunnen ook . Ik hoop dat oscam dit ooit ook nog kan en dat ik andere mensen hier kaart ook kan helpen hun kaart weer werkende te krijgen in oscam.

 

 

Wat ik verneem uit Franse hoek is dat de kaart update ook in de originele ontvanger niet onmiddellijk beeld oplevert.

Je moet de ontvanger met kaart tien minuten op een TNTsat zender zetten.  Na 10 minuten de ontvanger uit zetten.  Terug aan zetten en dan pas heb je beeld.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik al zei, die 10 minuten moet je met een korrel zout nemen. Het is minstens een halfuur, misschien wel veel langer. Ik ben er niet naast blijven zitten.

 

De ontvanger uit en weer aan zetten was bij mij niet nodig. Bij twee kaarten had ik na enige tijd gewoon vanzelf beeld.

 

MM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ergens dit gelezen , misschien dat het iemand helpt.

 

ECM LENGTH: E4, F4, EC, E0,148,1C4,14E, F4,15C
You need to use this in your Oscam to reed the card.

I have already mentionned above NO solution at the moment.TNTsat card can only 1st be updated on official receivers.
 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel de TNTSat reader wordt herstart, niet de oscam.

 

Waar de procedure beschreven wordt voor het updaten van de TNTsat kaart, betreft dit de procedure in de originele TNTsat ontvanger (en CI module).  De Franse collega's die ik contacteerden zegden dat je de ontvanger moet herstarten.  MaartenM beweert dat herstarten niet nodig is.

 

Dit is wat is wat ik vernam:

 

Or if you have any friend with an official TNTSAT STB plug the card in it and wait 10 minutes (the image won't clear and you will have an error message: Option not subscribed) this is normal, after 10 minutes restart the STB and your card is back to live. The update process is very fast, I don't even wait 10 minutes to update mine, I read the explanation after having update it.

 

Updaten in Oscam gaat niet.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een ander forum gezien dat het ook met oscam moet lukken. Je moet wel wat code aanpassen en compileren.

http://www.streamboard.tv/oscam/browser/trunk/reader-viaccess.c#L1134

De lijn

if(csystem_data->last_geo.number_ecm == curnumber_ecm && !(ecm88Data[nanoLen - 1] == 0x01))

aanpassen naar

if((csystem_data->last_geo.number_ecm & 0xFF00) == (curnumber_ecm & 0xFF00) && !(ecm88Data[nanoLen - 1] == 0x01))

 

daarna compileren.

 

Ik kan niet bevestigen of dit ook effectief werkt. 

 

Bart

1x Vu Solo2, 1x Golden Media Triplex, 1x Zgemma 2S, Sabantenne 4xlnb twin + draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande ff geprobeerd.

 

Eerste resultaat:

 

  • 2017/04/29 08:59:14 262A5796 c (ecm) lokaal (0500@030B00/1318/2329/15C:A745BDA97275DC14E2F05F5254FD83A8): found (300 ms) by smargo3 (L/1/10/10) - TF1
  • 2017/04/29 08:59:24 262A5796 c (ecm) lokaal (0500@030B00/1318/2329/15C:A0ABCA86A57FCD50B3D8567FB84BE605): found (300 ms) by smargo3 (L/1/10/10) - TF1

 

Oscam herkent terug de ECM's en stuurt ze naar de kaart.  Echter nog geen beeld.

Nog even wachten dus.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 10 minuten de TNTsat reader herstart:  Geen resultaat.

Zal hem nog 30 minuten laten staan, en dan nog eens kijken.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 30 minuten, nog steeds geen beeld.

Was wss te eenvoudig.  Spijtig.

 

Willy

 

PS: als iemand het ook wil proberen hier de gepatchte Oscam.  (openPLi toolchain)

oscam.zip

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net geprobeerd om met Scam iets te doen. 

Kaart 10 minuten laten zitten.

 

Opnieuw overgeschakeld naar Oscam:  Geen beeld.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde resultaat, twee versies Scam getest. Ben niet bekend met Scam, dus geen idee hoe je moet loggen. Zelfs als je Scam opstart in een telnetsessie start die in de achtergrond zonder output. In ieder geval is de kaart niet geupdate.

aangepast door zeeteefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...