Ga naar inhoud


Afspelen 4K media


Andrija
Ga naar oplossing Opgelost door stevie-v,

Aanbevolen berichten

IK gaf het antwoord door van de "boys" van PLI. Heb ook gevraagd waaraan het lig t>  gstream versie moest worden geupdate< . Mijn vraag was toen "zeg me waar de nieuwe versie staat "dan installeer ik deze. Toen was het stil. Ik zie dat je op de bovenste plaatje gstream 0.10 Deze staat ook bij mij in de VU 4k solo. De onderste 1.85. Een nieuwere zou dan nog komen? Dus weer voor de gek gehouden. Trouwens heb PLI 5 er ook even opgehad maar miste een heleboel functies en sommige plugin's.. Dus maar weer de vraag welke software kan het wel VTI, blackhole ATM. 

Maar bedankt voor je moeite en antwoord. Hoef ik dus niet op niks te wachten, Bram :D

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 2 weken later...

VTI maakt gebruik van nieuwere gstreamer dan PLI dat zorgt ervoor dat afspelen geen probleem is.

Ook HDR werkt probleemloos.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTI maakt gebruik van nieuwere gstreamer dan PLI dat zorgt ervoor dat afspelen geen probleem is.

Ook HDR werkt probleemloos.

 

Dat PLI niet meer is wat het ooit was weten we allemaal. Maar zeg jij nu dat bestanden met de H.265 codec, met VTI wél worden afgespeeld?

Welke Gstreamer heeft die dan aan board?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen via het PLI forum (waar mensen elkaar regelmatig tegen spreken) dat de nieuwe Gstreamer pas in PLI5 wordt ingebouwd. Nu heb ik een beta versie van PLI5 geprobeerd via VU forum UK. Maar noppes geen 4k afspelen. Dus begin ik me toch af te vragen "kun je uberhaubt 4K media afspelen". Gelukkig vond ik een testzender en dat werkte wel, mooooi. Heb ook VTI geprobeerd. Maar voor de solo 4K werkte het ook niet.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, een UHD zender is heel iets anders dan een gedownloade film met H.265 codec. Er is nog niet één image die dit soort bestanden kan afspelen. Mocht dit wel kunnen, dan graag duidelijk vermelden om welke image het gaat en ook de codec van het bestand. Ik heb hier een onderwater documentaire van IMAX, Deap sea, koraalrif, in H.265. Kijk er naar uit dat deze kan worden afgespeeld.

 

Voor de laatste maal:  De Ul4k heeft de hardware die nodig is om dit af te spelen wel aan board alleen zit het nog niet in de images ingebouwd.

Momenteel speelt er niet één box H.265 gecodeerde bestanden af.

 

Toch is die PLI5 al wel wat verder dan PLI4. Ook andere "merken" zijn verder. Kijk maar naar Kodi, IPTV player en het LCD scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke codec is dit?

 

 + Codec ID: V_MPEGH/ISO/HEVC
|  + Taal: und
|  + Video spoor
|   + Pixel breedte: 3840
|   + Pixel hoogte: 2160
|   + Scherm breedte: 3840
|   + Toon hoogte: 2160
|  + CodecPrivé, lengte 1158 (HEVC profiel: Main 10 @L5.1)
|  + Standaard duur: 41.708ms (23.976 beelden/velden per seconde voor een video spoor)

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al verschillende films gekeken in Uhd HDR op mijn Vu Solo 4k onder andere: oblivion uhd hdr, warcraft uhd hdr.

Ik heb een map van mijn PC mount die ik dus zie op mijn Vu Solo 4k en het werkt hier probleemloos.

 

Wil je genieten van HDR wat bij sommige UHD films aanwezig is moet je wel even de HDMI ingang van je SUHD tv selecteren in het menu van je tv en deze op UHD colors zetten.

Neem aan dat dit je dit al gedaan had?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de VTI image op de Ul4k geflashed en updates gedraaid.

De TV software update gedaan.

 

Geen UHD, 2160p, beeld van een gedownloade film, geen H.264 en ook geen H.265 codec

Allerlei instellingen geprobeerd. Wel de testkanalen van de satelliet, die doen het perfect in 2160p.

Puur afspelen met de media player gaat niet.

 

Ook de HDMI kabel vervangen. Las op een Duitstalig forum dat iemand daar de oplossing mee gevonden had.

Verschillende HDMI poorten van de TV getest.

 

Ik heb een gloednieuwe Samsung UE55KS8000 TV.

 

Lijkt er toch op dat ook VTI op de Ultimo 4k deze bestanden niet afspeelt, en dat ligt niet aan de specs van de box, die moet het kunnen zelfs H.265 codec.

 

Ga verder zoeken en testen, laat het weten mocht het gelukt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet even niet hoe ik je moet aanspreken. Maar zoals al door mij eerder aangegeven is dat mij ook niet gelukt. Dus is het afwachten tot men Gstream vanaf versie 1.9 gaat opnemen. Zal van VU team UK nog eens de beta PLI5  proberen. Men  probeert mij daarmee te overtuigen in dit forum. Terwijl in het PLI forum dit bedrog noemt! Vervolgens vraagt men dan aan mij waar heb je PLI5 vandaan gehaald. Nu lijkt het me niet optimaal om met een beta software aan de gang te gaan. Pli gooit om de haverklap ook maar updates over de schuting. Soms elke dag. Je moet dan ook maar weer afwachten of je box weer opstart. Dus om dan met PLI 5 te gaan werken. 

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die PLI5 heb ik als een van de eerste getest en ook op het PLI forum aangekaart. Ze worden daar dan erg boos. Voor het eerst in jaren lopen ze achter op de concurrentie en dat ligt bij hen nogal gevoelig. Zodra je op dat forum een voor hun naar topic plaatst, worden ze zonder pardon verwijderd. Eén jaar geleden waren er nog 26 mods, nu nog 6. Moet ik nog meer uitleggen??

 

Ook die PLI5 speelt jouw bestand niet af. Heb ik ook al getest. Iedereen kan roepen wat ie wil, er is nog niet 1 ontvanger die H.265 bestanden afspeelt en dat ligt aan de versie Gstreamer.

2160p hoeft geen H.265 te zijn. Maar eerlijk = eerlijk, mijn Ul4k speelt helemaal geen 2160p bestanden af zover ik weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...