Ga naar inhoud


Verliezen Telenet en Proximus de uitzendrechten van Belgisch voetbal?


astro iris

Aanbevolen berichten


Veel cafes hebben het nu al moeillijk om hun hoofd boven water te houden. Straks nog meer cafes te huur?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk , persoonlijk , voetbal , niet mijn kopje koffie , maar er zijn vele kijkers !!

Ik kijk zelfs niet eens B vs NL wereldkampioenschap of een samenvatting !!

Awel , maak het zo duur , dat NIEMAND het nog in huis of op cafe haalt ,

eens kijken hoe de aanbieders dan zullen reageren ....

Particulier:

bv: 100€ per wedstrijd voor 2de klasse :D Binnenland

bv: 150€ per wedstrijd voor 1de klasse :D Binnenland

bv: 200€ per wedstrijd voor 1de klasse :D Buitenland

bv: 250€ per wedstrijd voor Europees kampioenschap  :D

bv: 300€ per wedstrijd voor Wereldkampioenschap  :D

bv: 400€ voor de finale van het Wereldkampioenschap  :D

Voor op cafe of een marktplein , alle prijzen + 50€

Eens zien of men de prijzen dan nog wat zal moeten verhogen :P

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook dit nog, België wil UK en Nederland achterna?    http://nieuws.vtm.be/binnenland/pro-league-wil-geld-voor-match-op-cafe

 

 

Veel cafes hebben het nu al moeillijk om hun hoofd boven water te houden. Straks nog meer cafes te huur?

 

Is het dan normaal dat een café hetzelfde aan abonnementsgeld moet betalen als een particulier terwijl die café reclame maakt met z'n voetbalaanbod en daar misschien wel meer drank door verkoopt? Dat vind ik niet. Lijkt me maar normaal eigenlijk dat ze een zakelijk abonnement afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dan normaal dat een café hetzelfde aan abonnementsgeld moet betalen als een particulier terwijl die café reclame maakt met z'n voetbalaanbod en daar misschien wel meer drank door verkoopt? Dat vind ik niet. Lijkt me maar normaal eigenlijk dat ze een zakelijk abonnement afsluiten.

Klopt niet helemaal, het aanbieden van voetbal in hun café derft alleen wat van de verliezen die ze door allerhande andere maatregelen aangesmeerd kregen. Je moet de situatie van Belgische café's kennen om hier een oordeel over te kunnen vellen. In mijn vroegere dorp waren tiental jaar geleden nog zes café's, nu nog één. Moesten de zaken zo goed lopen dan zouden er café's bijkomen, dat deze mensen dan via andere kanalen proberen zaad in het bakje te krijgen, vind ik dan ook heel aanvaardbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet ook niet dat als men een tv in de zaak heeft staan men daar ook voor moet betalen aan sabam enzo.

Het kost hen dus veel geld en het abbo elke maand er nog eens bij....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet ook niet dat als men een tv in de zaak heeft staan men daar ook voor moet betalen aan sabam enzo.

Het kost hen dus veel geld en het abbo elke maand er nog eens bij....

 

 

Ik ben totaal in tranen  :laugh: 

 

Vooral de cafés aan de kust die in de zomermaanden stampvol zitten en toeristen aantrekken met hun live verslag van de Jupiler League. Ze krijgen het bier niet aangesleept en dan nog zou je willen dat ze slechts evenveel per maand zouden moeten betalen dan jij en ik ? nee toch, het is een aantrekkingspunt tov cafés en dergelijke die geen voetbal aanbieden, dus mogen ze er ook fors voor betalen.

 

Niemand verplicht een café voetbal aan te bieden, als ze het doen moeten ze de regels volgen.

 

@ astro iris

 

De terugloop van cafés in je dorp volgt dezelfde trend als die van kleine kruideniers, bakkers, krantenwinkels en ga zo maar door. Dat is een evolutie die volgt op het overaanbod van supermarkten, waar je al hetzelfde kunt kopen voor een fractie van de prijs, soms zelfs met verlies.

 

Je kunt het doortrekken naar de volledige horeca, vroeger werkte ze er allemaal in het zwart (dus geen inkomsten voor de staat), nu hebben ze een witte kassa, maar plenty compensaties daarvoor. Toch wordt er weer geklaagd, want de winstmarges zijn uiteraard wat gedaald. Als er morgen geen grote sommen voor de sociale zekerheid meer moet worden ingehouden op mijn loonbrief, verdien ik ook een pak meer. Doen dus maar misschien, waarna ons landje vroeg of laat bankroet gaat. Dus toch maar niet ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pollegazon, Dat veel landelijke gemeenten leeglopen is een feit, echter mijn dorp heeft op 1500 inwoners nog twee bakkerijen, één beenhouwerij, twee kruidenierswinkels, één apotheek, twee dokters en een heel bloeiend verenigingsleven, maar de talloze nieuwe wetgevingen zoals niet meer roken op café, de talloze stijgingen van consumpties, de tabaksprijs die ontspoort, de huurprijs die verdubbeld is de laatste jaren en ook extra kosten op de gok automaten in de zaak, al deze maatregelen zijn oorzaak van dalend klantenbestand en dan nog de witte kassa waardoor van a tot z je inkomen geregistreerd is en nu krijg ik natuurlijk de opmerking ons inkomen is ook geregistreerd van a tot z, maar "foefelen" wij ook soms niet? Wie durft hier te beweren dat hij nooit eens iets in 't zwart heeft gedaan of gekocht , steekt zijn vinger op, we zijn met zijn allen zeker niet heiliger dan de paus. Ik ben zeker geen café baas of horeca uitbater, maar begrijp hun noden en indien café uitbaten zo interessant is, dan moeten de velen die denken dat het zo leuk is er maar eens zelf mee beginnen. Dus extra betalen om naar voetbal te kijken zal voor velen de laatste druppel zijn vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ondertussen zijn we 21 april gepasseerd en is er blijkbaar nog geen akkoord. Wel een opvallende update dat Eurosport ook heeft mee geboden voor de rechten (Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2017-04-21/verrassende-bieder-heeft-zich-gemeld-voor-het-tv-contract-van-de-pro-league).

 

Dit past volledig in de vooropgezette regionalisering die Discovery voor ogen heeft voor hun sportzenders. In Noorwegen heeft men ondertussen al de rechten voor de Noorse 1ste en 2de klasse in handen en zendt men dit uit op hun Eurosport kanaal, de Eurosport player maar ook een match gratis op hun commercieel kanaal MAX. Ook in Denemarken heeft men (gedeeltelijk) de rechten van de Deense hoogste klasse in handen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan Telenet en Proximus in godsnaam deze rechten verliezen ? Dan is er gewoon geen Belgisch voetbal meer te zien op tv in België !

SLUITEN DEZE TOPIC !!!!

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet zo schreeuwen.

Waarom zou het dan volgens jou onmogelijk zijn dat Telenet en Proximus de rechten verliezen? Als Eleven Sports of Eurosport meer biedt dan hebben zij de rechten in handen, zo simpel is het. Dat je dan via Telenet en Proximus je op die kanalen kan abonneren en naar die kanalen kan kijken is een heel andere zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...