Ga naar inhoud


Aanschaf nieuwe TV Is 3D nog zinvol?


Edmund

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Uitzendingen via satelliet zijn er nagenoeg niet meer, maar op Blue-Ray is er volop keuze.

er komen nog steeds nieuwe titels uit.

 

Ik zelf kijk nog regelmatig naar 3D films, het voegt naar mijn mening een dimensie toe.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm beetje jammer hoewel ik 3D -met brilletje- niet zie als iets dat ik erg veel zou gaan kijken.

Als nieuwegheidje en als toevoeging lijkt/leek het met wel wat maat als er niks meer wordt uitgezonden heeft het voor mij geen zin.

 

Waaraan geef jij de voorkeur polariserend of een shutter systeem?

Van hetgeen ik gezien heb was een dure actieve shutter bril aanzienlijk beter dan de passive maar ik weet niet of dat in dezelfde prijsklasse zat. ( ik denk het niet )

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites

3D is mislukt. Geen belangstelling voor. Het zou me verbazen als het nog in nieuwe TV toestellen zit.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste fabrikanten zullen geen 3D toestellen meer maken.
Enkel in de bioscoop zal je nog 3D kunnen kijken.
 
Recent nog een artikel op totaaltv (lees hieronder; URL naar het artikel gaat niet)

LG en Sony stoppen met 3D-tv's
 
Zowel LG als Sony bouwen in 2017 geen televisies meer die voor 3D-weergave geschikt zijn. De reden is dat de content om op zulke schermen af te spelen eenvoudigweg ontbreekt.
 
Wie nu nog een tv-scherm zoekt van beide merken kan vooral in de koopjeshoek nog 3D-schermen aantreffen. Het zijn de laatste, want net als bij andere grote merken wordt 3D niet meer toegepast. Dit ondanks dat recent nog een online petitie werd gestart om LG toch te overtuigen 3D te behouden. De fabrikanten zetten vanaf nu alleen nog in op schermen met 4K en HDR. Wel blijven vooralsnog Blu-ray 3D DVD-spelers op de markt. 3D Blu-rays zijn ook zo'n beetje de enige beschikbare 3D-content voor consumenten. Vrijwel alle zenders die met name via satelliet in 3D uitzonden, zijn daarmee gestopt. 3D in de bioscoop blijft wel bestaan.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voldoende 3D aanbod aanwezig heel veel word gewoon nog uitgebracht ook nieuwe films.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waaraan geef jij de voorkeur polariserend of een shutter systeem?

Van hetgeen ik gezien heb was een dure actieve shutter bril aanzienlijk beter dan de passive maar ik weet niet of dat in dezelfde prijsklasse zat. ( ik denk het niet )

 

Edmund

Ik heb een Panasonic plasma met actief shutter systeem.

 

Plasma is snel genoeg om nalichten te voorkomen, en daarmee overspraak.

het shutter systeem geeft een optimale kanaal scheiding.

 

Groot grootbeeld, 65" is een voordeel bij 3D, anders lijkt het net alsof je in een schoenendoos kijkdoos zit te kijken.

 

Maar het blijft voor mij een fantastische ervaring, er zijn prachtige films waarbij 3D een absolute positieve toevoeging is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv ( en anderen )

Bedankt voor de input.

Beetje jammer dat er zo weinig cq geen 3D meer wordt uitgezonden, voor 'n enkele keer leek het me wel leuk.

DVD's en blue rays draaien doe ik eigenlijk ook nooit en veel 3D TV worden er niet aangeboden in mijn prijsklasse.

Misschien dan maar geen 3D, ik laat 't nog even inzinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig nog net op tijd de laatste oled gekocht met 3d ondersteuning. beeld is een stuk mooier geworden in 3D jammer dat ze stoppen.

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gefeliciteerd!

Veel kijkplezier!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik 3D een leuke toevoeging je hebt de keus en dat is voor mij een meerwaarde.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Moderator

Ik denk eerder dat in de toekomst er alleen nog maar tv's zijn met 3d.

De mens is met 2 ogen uitgerust, waarom die niet gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn.

 

Men zal tegen die tijd de techniek hebben om zonder visuele hulpmiddelen 3D te ervaren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je krijgt ooit eens TV's zonder 3D nu is het nog gangbaar

 

Daar zit je dan toch naast. De TV boeren zijn alweer gestopt met 3D en kromme beeldschermen. Dat bleek al tijdens de CES.

http://www.highdefdigest.com/news/show/Ultra_HD/3D/Plasma/Samsung/Panasonic/LG/Samsung/Sony/Vizio/TCL/Dolby_Vision/hdr/ces-2017-rip-3dtv/37650

 

http://www.3dtvmagazine.nl/2017/01/moeten-3d-tvs-terugkomen-teken-petitie/

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kromme beeldschermen uitgefaseerd worden is toe te juichen.

En wat 3D betreft, dat zal voor de fijnproevers naar ik verwacht leverbaar blijven in de topmodellen van bijvoorbeeld Panasonic.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...