Ga naar inhoud


Aanschaf nieuwe TV Is 3D nog zinvol?


Edmund

Aanbevolen berichten

Phychosammie,

de winkels staan nog helemaal vol en de Distributiecentra van webshops ook

allemaal MET 3D TV's

 

dat het vanaf nu in 2017 zijn wisselwerking zal hebben op de productie bij verschillende Merken is iets heel anders

betreffende een koopadvies hoef je niet na te denken of het zinvol is of niet, daar het ooit een keer zal ophouden

als je het wilt hebben, ben je nu de man

  • Like 2

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Interessante veronderstelling. Even naar de TV winkel van die 2 coureurs. Ik selecteer 4k ultra HD, de site vindt 225 Tv's.

 

Nu kan ik verder selecteren. Er zijn 29 modellen met 3D en 126 zonder 3D.

 

Dat noem ik niet meer volstaan met 3D modellen. Dat is oude voorraad.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even voor de goede orde,

 

3D dien je te bekijken op een zo groot mogelijk scherm.

Op een klein formaat beeldscherm krijg je het idee alsof je in een oude schoenendoos kijkt die we vroeger op de kleuterschool als      kijkdoos moesten maken.

 

3D dient een goede kanaalscheiding te hebben.

Een actief shutter systeem is aan te bevelen.

 

3D dien je op een snel beeldscherm te bekijken.

Alleen Plasma en Oled schermen zijn snel genoeg voor een optimale kanaalscheiding.

 

3D dien je in een bioscoop omgeving te bekijken.

Voor een betere beeldbeleving is een verduisterde kamer aan te bevelen.

 

3D dien je te bekijken met 3D materiaal.

Er zijn schitterende 3D films gedraaid die een heel natuurlijke beleving geven en een waardevolle toevoeging zijn.

 

Er zijn ook 2D films die zijn opgeleukt naar 3D, iets wat negatieve reclame is voor de echte 3D beleving.

In dezelfde categorie vallen de tv's welke pretenderen van een 2D uitzending een 3D beleving te maken.

 

Voor 3D dien je en optisch hulpmiddel op je neus te zetten, een bril.

Dit wordt door velen als nadeel gezien, iets wat ik als brildrager niet kan begrijpen.

Een gemis is het ontbreken van in sterkte gecorrigeerde 3D brillen.

 

Bij een grote dozen schuiver zijn er vandaag nog steeds 63 verschillende modellen die 3D weergave faciliteren.

Opvallend is, dat dit hoofdzakelijk de A merken zijn, en Plasma  en oled rijk vertegenwoordigd zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Plasma is nog altijd te prefereren boven LED TV's, maar ik zou nu kiezen voor een OLED.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Moderator

Ik loop er altijd met een boog omheen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie dan? Niemand wil zo'n krom ding hebben?

Ben blij met mijn 2 kromme KS9000

Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH,

PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x  , Google Nexus 7 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik curved echt afschuwelijk, 3D is voor mij een must daar kan ik echt van genieten!

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yups heerlijk genieten van 3D ik heb geen problemen met een brilletje daar doe ik niet moeilijk over.

En wat curved tv betreft echt afschuwelijk, een kennis heeft een curved tv gekocht en het heeft voor mij 0.0 meerwaarde.

Er word geschreven dat het gebogen beeld zorgt voor meer beleving ik heb het niet kunnen ontdekken.

Sterker zelfs als je niet recht voor de tv zit is het zelfs storend, ik ervaar HDR als meer beleving maar niet een curved tv.

Ik ben er zeker van dat curved tv binnen enkele jaren weer verdwijnt, een curved tv aan de muur bevestigen is naar mijn mening ook geen gezicht.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een curved scherm is afgekeken van imax schermen.

Men gaat ervan uit dat je door het gebogen scherm meer diepte gaat ervaren.#

 

Daarvoor moeten echter aan de volgende voorwaarden voldaan zijn.

 

Een groot beeldscherm, minstens 65" en liever 85"

De juiste kijkafstand, bij 65" zal die ongeveer 2,50 - 3 meter bedragen.

Precies in het midden voor het scherm plaats nemen.

 

In alle andere omstandigheden zal het curved scherm een negatieve kijk ervaring opleveren.

 

Persoonlijk vindt ik een extra nadeel, dat de reflectie in het scherm precies tegengesteld beweegt t.o.v. je hoofd beweging.

Het lachspiegel effect van de reflectie is voor mij onacceptabel.

 

Hoe 3-D eruit ziet met een curved scherm weet ik niet.

 

Bij mijn vlakke plasma scherm is goed opgenomen 3-D content een absolute meerwaarde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik van baal is de spiegeling in mijn plasma TV. Had LED TV's gezien waar dat niet bij is.

Is dat typisch voor plasma en komt dus niet voor bij LED en OLED TV's?

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hangt van het scherm af.

 

Mijn Plasma spiegelt ook wanneer die uit staat, wanneer de tv aanstaat neem ik het niet bewust waar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...