Ga naar inhoud


Geen ontvangst sommige zenders Hotbird


4sat

Aanbevolen berichten

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn eens na te kijken of de recente Chinese HD zenders op Hotbird 12582-V-27500 in principe goed te ontvangen moeten zijn.

Op Hotbird zitten de 3 Chinese zenders op 11582 V 27500 5/6 met goede ontvangst.

post-79750-0-37162100-1487438374_thumb.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor het snelle nakijken. 12582 was mijn typefout.
Dan zit het blijkbaar in uitrichting/skew. Of zou je bigsat ten opzichte van mijn Visiosat het verschil maken?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Visiosat van 80 cm zou normaal gesproken gunstiger moeten zijn.

Kreeg hier spontaan vandaag zo'n Chinees probleemloos in beeld via de bigbisat toen ik de zaak herstartte nadat een kat op de stekkerdoos-schakelaar was gevallen bij een uiterst slimme manoeuvre.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het snelle nakijken. 12582 was mijn typefout.

Dan zit het blijkbaar in uitrichting/skew. Of zou je bigsat ten opzichte van mijn Visiosat het verschil maken?

Een Visiosat van 80cm moet zeker niet onderdoen voor een Bigsat.

Ik denk dat je de uitrichting/skew mag wat zal moeten bijregelen.

Ook kun je de bekabeling eens nakijken of alles goed is aangesloten.

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook kun je de bekabeling eens nakijken of alles goed is aangesloten.

 

Bedank weer voor het snelle meedenken.

Natuurlijk is het altijd "better safe than sorrry" maar lijkt je dat ook nodig als sinds jaar en dag alles verder goed functioneert?

Zo eenvoudig lom ik namelijk niet op het dak bij de mast waar die schotel op is gemonteerd.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn eens na te kijken of de recente Chinese HD zenders op Hotbird 12582-V-27500 in principe goed te ontvangen moeten zijn. Die komen namelijk binnen met een grote bitfoutrate, nog groter dan Arte op 11681-H-27500

 

Ik ga eens even voor je kijken, ben zo terug.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik weer, ik had al vernomen in #16 van Satfeeds-DX dat hij m ontvangt via 11582V.

 

Welnu, bij mij komt ie binnen op 11585V/27500/DVB-S2 (FEC kan ik niet uitlezen op mijn ontvanger).

 

Signaalsterkte is 89% en de Quality is ook 89%.

 

Gemeten met NanoXX 9800HD,

Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB,

Alles draaiende dmv USALS met  Stab Italia HH100.

 

Groetjes,

D-box

 

EDIT: Vergeten de zenders te noemen: CCTV4E, CGTN en CGTN Doc.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

D-box, heel fijn dat je er de mooite voor doet, MAAR

 

die waarde van jouw; Signaalsterkte is 89% en de Quality is ook 89%, zegt niets op een andere schotel en of receiver...

het is geen geijkte meting en geen vergelijkbare waarde

dit is niet overdraagbaar op een andere Receiver en een andere schotel

 

(de T55 van frontier of wavefield heeft de vraagsteller)

4sat,

Ik heb de zelfde T55 met VU+ in Amsterdam gehad op 11 hoog en met 50 meter coax en de chinees ontving ik.

Ik kan er echter niets over zeggen of dat altijd het geval was daar ik er niet regelmatig naar gekeken heb. (eerder de uitzondering)

Arte echter wel en die viel enkel bij ONweer uit. (p.s onweer of onweerwolken in de lucht)

 

bij 19,2 midden of -0- staat de hotbird klem op die linker schroef van de mount.

de 4 LNB klemmen schuiven als NL zenders belangrijk zijn is niet aan te raden.

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 


die waarde van jouw; Signaalsterkte is 89% en de Quality is ook 89%, zegt niets op een andere schotel en of receiver...

het is geen geijkte meting en geen vergelijkbare waarde

dit is niet overdraagbaar op een andere Receiver en een andere schotel

 

Helemaal met je eens @Tonskidutch, daarom heb ik ook vermeld met welke ontvanger, schotel, plus de gegevens van mijn quad LNBF genoteerd; tevens heb ik vermeld hoe ik die zenders heb ontvangen: nl dmv USALS met een Stab Italia HH100 Rotor.

 

Ik heb dus die S&Q gegeven die ik ontvang.

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle gegevens.

Conclusie kan denk ik geen andere zijn dan dat er aan de afstelling van de schotel wel wat te verbeteren valt (ofwel, die is niet helemaal goed gedaan maar dat viel tot nu toe niet op).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Prawo

 

Hou er wel rekening mee dat mijn 80cm schotel dmv USALS naar de satelliet toe draait, echt precies!

Dus hij draait PRECIES naar die sat; ik heb dus geen verlies.

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel voor Hotbird is de vaste opstelling(heb dat er nu in mijn onderschrift even bij gezet) en zou door de monteur goed uitgericht hebben kunnen zijn.
Wel had hij aangegeven dat ik met de Zwitserse zenders een probleem zou kunnen hebben gezien de grootte van de schotel (maar dat heb ik helemaal niet).

Op de draaibare is er geen uitval, maar die is dan ook 1 m.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Prawo,

 

Dan zou ik in jouw geval gewoon naar die Chinezen kijken via je Channel Master 100 met je Inverto Black Ultra Lnbf.

 

Maar ik snap je wel hoor, je wilt weten of je Visiosat 80 goed staat afgesteld.

 

Volgens je onderschrift staat ook dat je woont op de Utrechtse Heuvelrug, ik woon 15km oostelijk van Amsterdam, dus -volgens mij- zou het verschil in de Q&S niets moeten uitmaken en ik gebruik ook een 80cm offset schotel.

 

Dan zit ik nog te denken aan het ruisgetal van de Lnbf die je hebt aangesloten op die Visiosat 80, en aan de bekabeling; ikzelf gebruik Pope en ik heb laatst alle F-connectors  buiten vervangen door koperen F-connectors met zo'n rubber ringetje erin.

 

Die Pope bekabeling hangt er al ongeveer 25 jaar en die F-connectors heb ik alleen maar (buiten) vervangen omdat die bij die Scorpion Universal Quad Lnbf werden meegeleverd.

 

Succes en groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...