Ga naar inhoud


Extra auteursrechten voor muziek bouwwerven?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Omroep verenigingen hebben hun eigen leden, het kijk en luistergeld is een vergoeding die men kreeg voor het maken van programa's.

Die worden nu door de belastingdienst geïnd in je eerste schijf, en daarna tegenwoordig slechts gedeeltelijk aan de omroepen ter beschikking gesteld.

 

Maar deze gelden zijn voor de programmakosten en techniek, niet voor de verenigingen.

 

Door het betalen van omroep belasting betaalt iedere Nederlander dus ook voor de Auteursrechten van het uitgezonden materiaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan heb jij de site niet goed gelezen:

 

 

Commercial use

 

The Jamendo Music radio channels are for private use. You are not allowed to broadcast them in any public place with a commercial purpose (shop, restaurant, bar, public event, etc.). If you intend to broadcast music for commercial use, take a look at our dedicated Jamendo Licensing radio channels for public places and businesses, and obtain an official commercial license

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je uitgangspunten zijn toch niet helemaal correct. De omroepbijdrage was bedoeld voor het instant houden van de omroepen.

Dit klopt dus niet.

Het kijk en luistergeld is/was primair een belasting op alleen maar het in bezit hebben van een radio en/of TV en daarmee dus te kunnen luisteren of kijken.

Dat daarmee de omroepen werden/worden gefinancierd is een gevolg daarvan, maar voor zover ik weet is/was het kijk en luistergeld dus gewoon een ordinaire belasting en niets anders.

Daarnaast ook een oneerlijke belasting want verdien ik 100 euro per maand en betaal ik daar belasting over dan betaal ik slechts 55 cent voor het mogen kijken en luisteren, verdien ik zo'n 1700 euro per maand dan betaal ik grofweg 25 euro per maand om te mogen kijken en luisteren.

 

Dus met het kijk en luister geld worden niet rechtstreeks de artiesten betaald maar ontvangt de overheid de nodige miljarden aan belasting en daarvan vloeit een deel terug richting de omroepen zodat ze na het draaien van een plaatje de artiest een bepaald bedrag kunnen betalen.

 

Dus die artiest wordt al betaald door de organisatie die de muziek verspreid, waarom die dan nog een keer betaald moet worden omdat ik toevallig een radio aan heb waar een aantal mensen naar kunnen luisteren is mij dus een raadsel.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb jij de site niet goed gelezen:

 

 

Commercial use

 

The Jamendo Music radio channels are for private use. You are not allowed to broadcast them in any public place with a commercial purpose (shop, restaurant, bar, public event, etc.). If you intend to broadcast music for commercial use, take a look at our dedicated Jamendo Licensing radio channels for public places and businesses, and obtain an official commercial license

 

Inderdaad, ik was op een dwaalspoor gebracht door de vele podcasters die het gebruiken. Hoe dat dan legaal zit, zou ik ook niet meteen kunnen zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb jij de site niet goed gelezen:

 

 

Commercial use

 

The Jamendo Music radio channels are for private use. You are not allowed to broadcast them in any public place with a commercial purpose (shop, restaurant, bar, public event, etc.). If you intend to broadcast music for commercial use, take a look at our dedicated Jamendo Licensing radio channels for public places and businesses, and obtain an official commercial license

Hoewel ik er helemaal niets vanaf weet lijkt het mij wél dat je dergelijke sites niet ten gehore mag brengen.

Maar dat staat volgens mij los van Buma Stemra gezeik, dat is weer een ander verhaal. De muziek die je

van dergelijke sites draait daar kan Buma Stemra niets over zeggen.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Vor fast genau einem Jahr berichteten wir hier, dass die niederländische Verwertungsgesellschaft BUMA/STEMRA ankündigte zumindest von kommerziellen Webseiten eine Vergütung für das Einbetten von YouTube-Videos zu fordern – und zwar zusätzlich zu der dort zwischen Google und der Verwertungsgesellschaft vereinbarten Vergütung.

Buma me onderbroek...

HA :grin:

 

nog effe en je zult moeten betalen voor het lezen van mijn berichten

overigens die van sat4iedereen die zijn goud waard, dat wordt nog internet humor over 100 jaar

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je brengt mij op een idee! :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je uitgangspunten zijn toch niet helemaal correct. De omroepbijdrage was bedoeld voor het instant houden van de omroepen. Dit omdat niet iedereen lid wilde worden van een omroep. Daar is later een bedrag bovenop gekomen voor lokale omroepen.

 

Deze omroepbijdrage is afgeschaft en daar betaal je inderdaad wat belasting voor.

 

De grote vraag is echter of uit die omroepbijdrage en nu dus de belasting ook de artiest wordt betaald?

 

De omroep draagt al geld af om de artiest te betalen. Dat geld is in principe een betaling namens alle burgers binnen de Nederlandse grenzen die ernaar luisteren. Ongeacht waar die burger luistert, in de huiskamer, op de wc, op de camping of in de auto. De gedachte dat iemand die daar tijdens het werken naar luistert daar dus dubbel voor zou moeten betalen vind ik ten ene male absurd. Dat is net zoiets als een brood bij de bakker kopen, maar als je dan gasten hebt dat de bakker kan aankloppen om nog eens voor dat brood betaald te krijgen. Als er al rechten zijn betaald voor alle burgers dan zou het niet moeten uitmaken waar die burgers zich bevinden. Er is immers namens hen allen door de omroepen reeds geld betaald voor het kunnen beluisteren van die muziek.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...