Ga naar inhoud

Sat4all gebruikt cookies om content en advertenties te gebruiken, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren.
We delen ook informatie over gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse.
Lees meer over het gebruik van cookies op sat4all in onze Privacy Policy

Ik accepteer alle cookies

Welkom op Sat4all

Welkom op Sat4all! Om optimaal gebruik te kunnen maken van deze website, kan je gratis registreren. Geregistreerde leden kunnen o.a. gebruik maken van de volgende extra functies:
  • Reageren op berichten/Plaatsen van nieuwe berichten
  • Abonneren op bericht-updates
  • Je eigen profiel aanmaken, vrienden zoeken
  • Downloaden van bijlagen
  • Uitgebreide zoekfunctie
Dus... registreer nu geheel gratis op Sat4all!


Wij respecteren je privacy!


Foto

Ziggo aantal zenders freezen

Ziggo

  • Login om te beantwoorden
29 reacties in dit onderwerp

#16 Online Codx - Geplaatst: 18 februari 2017 - 11:38

Codx

    Sat4all Core Member

  • Leden
  • 2527 berichten
  • LocatieIn the middle of everywhere

ok dan is dit inderdaad een coderingsprobleem of mogelijk een netwerk probleem tussen de boxen.  

 

tja of log van de softcam of laten zien hoe eea staat ingesteld.


SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / RTL-SDR 24-1700 Mhz
RECEIVERS: Dreambox DM8000/800SE Sat & Kabel / Rpi2 ADS-B (MLAT) FlightFeeder
US IPTV:  300 HD channels / KODI / 60 TB SAN / Internet: 500/500 Mbit




#17 Offline Wageningen1911 - Geplaatst: 19 februari 2017 - 10:33

Wageningen1911

    Sat4all Lid

  • Leden
  • 63 berichten

ok dan is dit inderdaad een coderingsprobleem of mogelijk een netwerk probleem tussen de boxen.  

 

tja of log van de softcam of laten zien hoe eea staat ingesteld.

Waar kan ik de log van de softcam vinden



#18 Offline intruder - Geplaatst: 20 februari 2017 - 15:50

intruder

    Sat4all regular

  • Leden
  • 391 berichten

Kan dit ook niet de oorzaak zijn:

 

Wat is 4G storing bij kabeltelevisie

4G Storing bij kabeltelevisie is het samenkomen van het 4G signaal en televisie signaal op de coaxkabel. Dit komt, omdat de afscherming van de coaxkabels, connectoren, splitters of antenneversterker onvoldoende is. De antenne draad van de coaxkabel moet goed afgeschermd zijn. Dit voorkomt dat signaal wat door de lucht gaat ook ontvangen wordt op de coaxkabel.

Het gevolg van ontvangen van signaal uit de lucht door de coaxkabel is dat de televisie of digitale ontvanger het gemengde signaal ontvangt. Deze moet dit gemengde signaal omzetten naar beeld en geluid, omdat niet alleen het televisie signaal maar ook het 4G signaal bij het ontvanger aankomt kan het apparaat hier niet goed mee overweg. Bij analoge televisie is dit te zien als gestoord beeld (Strepen in beeld) bij digitaal signaal zijn blokjes te zien of ontstaat er de melding E48, E52 of signaal verlies.


VU+Duo² VTI 11.0.1 ; Ziggo ; Panasonic TX-P50VT50E ; Sonos; Playbar, Sub, 2x New Play:5


#19 Offline Dimmie - Geplaatst: 4 maart 2017 - 04:29

Dimmie

    Proef lidmaatschap

  • Leden
  • 83 berichten

@Wageningen1911:

 

Op 'lux sat' geef je bij deze vraag:

 

Gebruik je een eigen kaartje of andere methode  29vraagteken.gif
 

het volgende antwoord:

 

Gebruik je een eigen kaartje of andere methode  Andere methode

 

 

 

Op 'open sat 4all' zeg je het volgende:

 

Ziggo is al geweest om de kabel door te meten (Box wel weggezet)

 

 

 

 

Als je zelf geen kaart hebt en ook je box wegzet als er iemand van ziggo langs komt (waarom zou je dat doen als je legaal bezig bent) dan kan dat volgens mij alleen betekenen dat je je bezig houd met illegaal wansharen.

 

 

Verder blijk je het probleem dus te hebben bij 2 verschillende types dreamboxen en blijken dat ook nog plagiaat boxen te zijn (clones).


Dit bericht is bewerkt door Dimmie: 4 maart 2017 - 04:30


#20 Offline T90user - Geplaatst: 4 maart 2017 - 14:33

T90user

    Sat4all Fan

  • Leden
  • 422 berichten

@Wageningen1911:

 

Op 'lux sat' geef je bij deze vraag:

 

Gebruik je een eigen kaartje of andere methode  29vraagteken.gif
 

het volgende antwoord:

 

Gebruik je een eigen kaartje of andere methode  Andere methode

 

 

 

Op 'open sat 4all' zeg je het volgende:

 

Ziggo is al geweest om de kabel door te meten (Box wel weggezet)

 

 

 

 

Als je zelf geen kaart hebt en ook je box wegzet als er iemand van ziggo langs komt (waarom zou je dat doen als je legaal bezig bent) dan kan dat volgens mij alleen betekenen dat je je bezig houd met illegaal wansharen.

 

 

Verder blijk je het probleem dus te hebben bij 2 verschillende types dreamboxen en blijken dat ook nog plagiaat boxen te zijn (clones).

 

Oei, betrapt?  Taalkundig vind ik die uitdrukking wel grappig: "illegaal wansharen", Nog afgezien van het idiote van het Nederlandse "wan"  aan het engelse "sharen" te plakken komt bij mij dan ook de vraag op of je dan ook "legaal kunt wansharen" om van andere woordcombinaties nog maar niet te spreken.

 

Enne.... om heel eerlijk te zijn, ik heb zelf nooit een werkende Dreambox bezeten (wel een kapotte) maar hoe groot is de kans dat iemand die een Dreambox koopt er veel later of zelfs helemaal nooit achter komt dat het niet een origineeltje maar een clone was? Ik zou ook niet zomaar het verschil kunnen zien tussen het een of het ander. Daar moet je doorgaans over een lijstje van kleine details beschikken om dat na te kunnen zien. Zoiets kun je de bezitter van zo'n ding niet per definitie kwalijk nemen?


Dit bericht is bewerkt door T90user: 4 maart 2017 - 14:34


#21 Online ceesv - Geplaatst: 4 maart 2017 - 16:12

ceesv

    Moderator

  • Moderators
  • 19183 berichten

@Wageningen1911:

 


Op 'open sat 4all' zeg je het volgende:


Als je zelf geen kaart hebt en ook je box wegzet als er iemand van ziggo langs komt (waarom zou je dat doen als je legaal bezig bent)

Dat doe je alleen wanneer je zelf weet dat je de wet overtreedt.


Gaat niet bestaat niet!               Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800,HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.


#22 Offline Eduard07 - Geplaatst: 4 maart 2017 - 16:28

Eduard07

    Sat4all verslaafd

  • Leden
  • 9228 berichten
  • LocatieOosterkwartier

 

Enne.... om heel eerlijk te zijn, ik heb zelf nooit een werkende Dreambox bezeten (wel een kapotte) maar hoe groot is de kans dat iemand die een Dreambox koopt er veel later of zelfs helemaal nooit achter komt dat het niet een origineeltje maar een clone was? Ik zou ook niet zomaar het verschil kunnen zien tussen het een of het ander. Daar moet je doorgaans over een lijstje van kleine details beschikken om dat na te kunnen zien. Zoiets kun je de bezitter van zo'n ding niet per definitie kwalijk nemen?

Beetje kort door de bocht.

In het verleden zijn - zeker op dit forum - verschillen tussen een genuine DM en een clone uitgebreid besproken. Met foto's erbij.

En op de DM site kun je ook een check doen.

 

Maar als je een DM "abonnement" neemt tegen een aantrekkelijk tarief en zonder noodzaak van een officiële smartcard, denk ik toch dat dat een bewuste keus moet zijn geweest.

En al helemaal als je hem verstopt als Ziggo langskomt voor een technische kabelcheck.   


Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0


#23 Offline Cobus R - Geplaatst: 4 maart 2017 - 21:15

Cobus R

    Sat4all Core Member

  • Leden
  • 2472 berichten

Mijn Et10000 heb ik lekker laten staan (heb ook alleen maar FTA van ziggo) en de monteur vroeg zelfs nog welke box het was omdat het zappen volgens hem eigenlijk niet zo snel kon gaan, dat had hij nog nooit gezien.

(inwendig moest ik eigenlijk wel lachen natuurlijk)


De Groeten Van Cobus R
Xtrend ET-9000 / Xtrend ET-10000 1X DVB C/T2 3x DVB C
Ziggo kabel(FTA)


#24 Offline Wageningen1911 - Geplaatst: 5 maart 2017 - 12:18

Wageningen1911

    Sat4all Lid

  • Leden
  • 63 berichten

Eerst het bericht lezen voordat je iemand ergens van beschuldigd.

 

Het gaat ten eerste niet over Dreamboxen.

Die heb ik laten vervangen door Zgemma H2H boxen.

Een kennis van mij heeft het geheel voor mij aangesloten.

Hoe hij dat heeft gedaan snap ik niet.

Hij heeft iets van een kastje ertussen gedaan waar de kaart van ziggo inzit.

Ik heb gewoon een volledig pakket van ziggo genomen, omdat CS niet goed bij mij werkte.

 

De topics die Dimmie aanhaalt is helemaal niet van toepassing

En Ziggo mag nu gewoon komen.



#25 Online ceesv - Geplaatst: 5 maart 2017 - 13:03

ceesv

    Moderator

  • Moderators
  • 19183 berichten

Eerst het bericht lezen voordat je iemand ergens van beschuldigd.


Ik heb gewoon een volledig pakket van ziggo genomen, omdat CS niet goed bij mij werkte.

 

De topics die Dimmie aanhaalt is helemaal niet van toepassing

En Ziggo mag nu gewoon komen.

Dus als ik het goed begrijp gingen die over de situatie waar je wel cardsharing zonder abonnement gebruikte.

 

Wel, stop je kaart eens rechtstreeks in je ontvanger, en kijk of je de problemen dan nog hebt.

Dan weet je of je het moet zoeken in de ontvangst of in de installatie van je kennis.

Je weet maar nooit wie er nog meer meekijken op je kaart.


Gaat niet bestaat niet!               Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800,HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.


#26 Offline Wageningen1911 - Geplaatst: 5 maart 2017 - 13:43

Wageningen1911

    Sat4all Lid

  • Leden
  • 63 berichten

Dus als ik het goed begrijp gingen die over de situatie waar je wel cardsharing zonder abonnement gebruikte.

 

Wel, stop je kaart eens rechtstreeks in je ontvanger, en kijk of je de problemen dan nog hebt.

Dan weet je of je het moet zoeken in de ontvangst of in de installatie van je kennis.

Je weet maar nooit wie er nog meer meekijken op je kaart.

Het gaat hier dus om interne cardsharing

Ga ik van de week even de kaart rechtstreeks in de box te doen



#27 Offline Dimmie - Geplaatst: 5 maart 2017 - 18:07

Dimmie

    Proef lidmaatschap

  • Leden
  • 83 berichten

Als je een abonnement bij Ziggo bent aangegaan na 15 augustus 2014 dan ben je akkoord gegaan met algemene voorwaarden waarin het volgende staat:


Artikel 11, lid 3:
De Klant mag via het Netwerk verspreide signalen niet aan derden (laten) doorgeven. Ook mag de Klant zichzelf of derden, actief of passief, geen onbevoegde toegang geven tot het Netwerk of een Dienst, of (technische) voorzieningen (laten) treffen waardoor deze toegang kan worden gerealiseerd.

Artikel 11, lid 5:
De Klant is verantwoordelijk en aansprakelijk voor de gevolgen en de kosten van elk bevoegd of onbevoegd gebruik van zijn Aansluiting en de Diensten door hemzelf en door derden, dit in de ruimste zin van het woord.

Artikel 11, lid 10:
De Klant is ermee bekend dat de op grond van een Abonnement ontvangen programma’s, (informatie)diensten en andere content bijna altijd intellectuele eigendomsrechten rusten. Elke ongeoorloofde verveelvoudiging en openbaarmaking kan leiden tot aansprakelijkheid van de Klant tegenover Ziggo en derden.

Mocht je vinden dat deze voorwaarden toch niet op jou van toepassing zijn, m.a.w. dat je gewoon zonder dat je daar expliciet toestemming van Ziggo voor hebt gekregen, intern moet kunnen cardsharen dan staat daar ook iets over in diezelfde algemene voorwaarden, namelijk de Geschillencommissie ECD:

Artikel 24, lid 2:
Een geschil dat voortvloeit uit een Aanvraag, een Abonnement of de levering van een Dienst kan zowel door de Klant die niet beroeps- of bedrijfsmatig handelt, als door
Ziggo worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten (ECD), Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Informatie over het behandelen van geschillen door de Geschillencommissie ECD is te vinden op www.degeschillencommissie.nl.

 

 

 

Overigens kunnen zakelijke klanten wel toestemming krijgen om te mogen sharen (intern/extern). Dit geld niet alleen bij Ziggo maar bijvoorbeeld ook bij Canal Digitaal. Zo kan bijvoorbeeld een vakantiepark de huisjes voor de klanten op die manier voorzien van tv of een sportclub overal schermen ophangen waarop de diverse sportkanalen te zien zijn. Je kunt voor zoiets als zakelijke klant bij je provider een offerte aanvragen. Dus het verhaal is niet zo zwart/wit dat je kunt stellen dat extern cardsharen per definitie illegaal is en intern cardsharen per definitie legaal. Het ligt maar net onder welke voorwaarden de rechtspersoon zijn abonnement is aangegaan. Als de provider later zijn algemene voorwaarden heeft aangepast dan gelden die nieuwe voorwaarden alleen als de bestaande klant daar schriftelijk van op de hoogte is gesteld. Veel 'oud-klanten' van Ziggo zeggen nooit iets schriftelijk te hebben vernomen van Ziggo omtrend nieuwe voorwaarden en die beroepen zich daar dus op en sharen nog intern. Aangezien in dit geval sprake is van een abonnement wat vrij recent is afgesloten kan er geen sprake zijn van oude voorwaarden; kortom verveelvuldigen is dan dus nadrukkelijk verboden (intern/extern), daar valt dus ook streamen onder (remotestreamconvert). Waar het op neer komt is dat je je kaart in een ontvanger mag steken (wel of niet met een module) en dan tv mag kijken op de tv die aangesloten is op die betreffende decoder waar je die kaart hebt ingeprikt.


Dit bericht is bewerkt door Dimmie: 5 maart 2017 - 18:35


#28 Offline Moost - Geplaatst: 15 maart 2017 - 16:16

Moost

    Sat4all regular

  • Leden
  • 173 berichten
  • LocatieEindhoven

Kijk  eens wat de BER is op de betreffende zender. Die moet 0 zijn. hoe hoger de BER hoe meer storing (ruis) op de kabel zit op die frequentie.

 

 

Hoe hoger de BER hoe meer storing, zeg je, maar hier staat de BER op -1, bij 38% db. (kabel)

Is dat dan ook een probleem ??



#29 Offline stevie-v - Geplaatst: 15 maart 2017 - 16:53

stevie-v

    Sat4all regular

  • Leden
  • 3002 berichten
  • Locatieergens op deze aardbol
Hier staat de ber ook op -1 dat is geen enkel probleem dat is een fout van de drivers van Vu.
VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 11.0.1..6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's

#30 Online ceesv - Geplaatst: 15 maart 2017 - 21:13

ceesv

    Moderator

  • Moderators
  • 19183 berichten

Een ber van 10x10-5 wordt als voldoende beschouwd, alleen kan een ontvanger dat niet weergeven, die kijkt achter de 2e foutcorrectie.


Gaat niet bestaat niet!               Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800,HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.






Mogelijke gelijksoortige onderwerpen Collapse

  Onderwerp Forum Gestart door Statistieken Laatste bericht