Ga naar inhoud


Consternatie rond voetbalclub


Psychosammie

Aanbevolen berichten

@Ceesv

Wat bekijk je dat toch raar? Je moet niet zo hameren op dat moeten. Je doet het voor je vereniging.

 

Onze vereniging doet ook jaarlijks een loterij in het dorp. We verkopen er met gemak 4.500. Dat versterkt juist enorm het "wij" gevoel en de binding met het dorp.

 

Btw: Dat is pakweg 200-300 loten de man. Geheel vrijwillig omdat we allemaal snappen dat het noodzakelijk is.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Met alle respect voor alle verenigingen die het moeten hebben van een paar vrijwilligers,

 

Bij de betreffende voetbal vereniging moet je als lid voor 25 euro loten kopen, anders, zo blijt uit de geschiedenis, wordt je geroyeerd.

 

Men kan het wel mooier verkopen, maar niet mooier maken, noem het beestje dan gewoon bij de naam en zeg dat de contributie is verhoogd met € 25, of wel 18% voor de jongste leden en 10% voor de senioren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die loten leuren en verkopen is niet verplicht. Je mag ze ook alle 25 zelf kopen.

Heb je ook nog kans op een mooie prijs ;)

 

Echter het is geen optie om de oude contributie prijs te blijven voldoen en te stellen dat je helaas slechts voor 10 euro loten verkocht hebt. Dan is er een gat van 15 euro en die moet je dan zelf invullen. En dat laatste is op de spits gedreven. En men was het niet eens met de contributie verhoging én men wenste niet verplicht loten te verkopen.

 

De probleem ouders die snapten het niet dat de contributie zonder hun instemming met 25 euro per jaar verhoogt was geworden en dat de vereniging daar diverse regelingen voor had bedacht zodat die verhoging niet volledig door de leden gedragen hoeven te worden zoals bepaalde taken in de vereniging invullen of met loten gaan leuren.

Met sommige veranderingen kun je het dan wel niet eens zijn maar dan moet je niet raar opkijken dat je voortaan langs de zijlijn mag meekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceesv

Ik geloof niet dat we qua standpunt dichter bij elkaar komen. Het verhogen van contributie is niet de oplossing. We hebben nog veel meer activiteiten die met een gezamenlijke aanpak opgelost moet worden.

  • De boel moet met enig regelmaat schoongemaakt worden;
  • Er zijn mensen achter de bar nodig;
  • Er zijn mensen nodig die voor het materiaal zorgen;
  • Er zijn mensen nodig die zo af en toe een evenement willen organiseren
  • Bij dat evenement zijn extra handjes nodig
  • Je hebt ook nog een paar sukkels nodig die hun vrij tijd opofferen om in het bestuur te gaan zitten

 

Moet ik dan alles gaan omreken in geld? Dat wordt toch een onwerkbare situatie?

 

Wij kennen ook een regeling dat als iemand altijd zijn snor drukt dat er een royement kan volgen. Maar geloof me, zo iemand ben je ook liever kwijt dan rijk.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De club is door de KNVB in het ongelijk gesteld en nu wil de club ineens niet meer reageren op de media en is teleur gesteld in de KNVB.

 

Tja als je beleid niet goed is krijg je dit soort dingen, als je gewoon duidelijk bent en de contributie verhoogt is er niets aan de hand en ligt het vrijwilligers werk ernaast en niet midden in en is het ook echt vrijwillig en niet een moet.

 

Als je duidelijk bent snappen de mensen het ook direct en krijg je niet allemaal toestanden naderhand.

 

Ik had mijn kind in dit geval direct op een andere voetbal club geplaatst waar wel een beter beleid aanwezig is. Vooral ook omdat dit voorval altijd zal blijven hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is de vereniging niet in het ongelijk gesteld door de bond. Daar heeft de bond helemaal niets over te zeggen. Verder blijkt nergens dat de vereniging onduidelijk is geweest.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik meerdere keren ander nieuws gelezen. Ik heb ook de nodige veelal legio aan opmerkingen eronder ook gelezen aangezien ik graag wil weten of meer mensen er zo over denken zoals ik dat doet en gelukkig is dit behoorlijk het geval.

 

Faal beleid komt steeds vaker voor en blijft helaas groeien. Vooral op financieel gebied wordt er geklooid of soms zelfs nog erger gefraudeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij begrijpt werkelijk helemaal niets van het begrip "vereniging". Onze vereniging is ruim 120 jaar oud. Alleen dat al toont aan dat je verenigingen niet van faalbeleid kunt beschuldigen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

120 jaar terug golden er andere regels dus dat zegt niets over voortbestaan anno nu.

De KNSB heeft wel degelijk de club onder druk gezet alleen weten de direct betrokkenen wat er besproken is.

En zo hoort het ook. De club is al genoeg beschadigd.

 

Vermoedelijk zien we de contributie volgend jaar verhoogd worden en worden er een aantal lootjes aangekoppeld voor vrije verkoop..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel toevallig heb ik net het Reglement der Vereeniging uit 1912 teruggevonden. Ik kan je verzekeren dat de regels toen niet zo veel anders waren als nu. En als je erover nadenkt is dat ook vrij logisch.

 

Overigens denk ik niet dat de voetbalclub beschadigd is gezien de steunbetuigingen oa op hun site.

 

De Knvb vond er wel iets van maar dat is niet hetzelfde als in het ongelijk gesteld worden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Psychosammie.

Ik weet hoe een vereniging werkt.

Ook een vereniging die 120 jaar bestaat kan ophouden te bestaan.

En natuurlijk  vind je steunbetuigingen op de site van de vereniging.

Het bestuur komt met voorstellen en vraagt toestemming aan de leden.

Diezelfde leden vind je terug met positieve berichten

Daarbij, het gaat om HUN cluppie en dat steun je naar buiten door dik en dun, daar ben je supporter(tje) voor.

 

Kijk ook eens naar reacties waar onafhankelijke reaguurders commentaar leveren.

Dan lees je een ander verhaal.

 

 

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...