Ga naar inhoud


goede manier om een switch te beschermen


FtoA

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wanneer er daar ook geen klachten binnenkomen, moet het wel een switch zijn zonder veel uitval.

Ik heb er hier al een paar jaar 9 stuks in gebruik en de eerste moet nog sneuvelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb net maar even met een schijnwerper en een spiegel onderin een paar van de Spauns gekeken na de eerdere enge berichten.

Kurkdroog daarbinnen, zien eruit als nieuw, nergens een spoortje van roest te zien, alleen een eiercocon van een spin. Die vindt het daar blijkbaar ook lekker droog ondanks dat de regen daar bij harde wind vaak bijna horizontaal tegen de switches en de muur er omheen striemt.

 

Als er bij iemand roest in zit is er iets raars aan de hand. Kwaadwillende buren met tuinslangen of zo.

Even voor alle duidelijkheid: Je moet de opening natuurlijk wel naar onderen doen..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien Spaun look-alikes?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier al diverse merken en soorten gebruikt en mijn ervaring is dat ze alemaal goed blijven in weer en wind met een open onderkant.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt niet eens een schijnwerper en een spiegel nodig om de conditie van de switches te bekijken. Je trekt ze zonder moeite uit de behuizing en ook mijn Spaun 411 WSG switches zien er uit alsof ze nieuw uit de doos komen terwijl ze al vele jaren in de mast hangen.

 

Het regende toen ik keek en never change a winning team, dus even met een ledzaklamp en een uittrekspiegeltje van de Acti*n kijken kostte een minuutje. :)

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Kijk ook eens hier hoe drik044 het heeft opgelost in bericht 23:

https://www.sat4all.com/forums/topic/351925-water-in-switch-gekomen-nog-bruikbaar/page-2?hl=+diseqc%20+switch%20+behuizing

Hier hebben de diseqc-switches nog een mooier uitzicht dan de groenten van Hak in een glazen pot.

Dank je wel Sprietje, dat je verwijst naar mijn oplossing in bericht 23.

(Jammer dat Martine Bijl dit niet leest over Hak.)

In het deksel aan de onderkant zit een rond gat voor de kabeldoorvoer.

De witte bies in dit gat is een stukje buitenmantel op maat van satellietkabel

om de scherpe rand in het deksel weg te werken.

Helemaal open is de onderkant dus ook weer niet.

aangepast door dirk044

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 3 switches hangen nu al ruim 11 jaar achter mijn schotel met de open kant naar beneden. Het werkt nog steeds prima en roestvorming is er totaal niet. Ik heb ook niet de indruk dat er water in de behuizing komt. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn schotel aan de noord- en westzijde beschut wordt door mijn huis.

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vocht komt er niet in, dat zit er al in.

 

En bij een dalende temperatuur zal dat vocht condenseren omdat de relatieve vochtigheid omhoog gaat.

gewoon de onderkant open laten!

 

Dit feit kan niet genoeg worden benadrukt. Het wordt regelmatig over het hoofd gezien.

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...