Ga naar inhoud


Schotel setup.....


VenimK
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Momenteel met verbouwingen bezig.

 

En wil nu men schotel setup graag van de eerste keer goed doen.

 

De bedoeling is, 4 kamers te voorzien van schotel aansluiting.

Vaste schotel wordt geplaatst achteraan in de tuin.

 

Coax kabels gaan dan naar garage toe (+-40mtr)  en zou daar de verdeel punten toe laten komen, en verder lopen naar elke kamer toe.
 

Dit moeten dan zowiezo QUAD LNB worden, of wordt dit met de switches opgelost ....
Wat is hier de beste setup ??

 

Triax 88cm 4x Twin LNB

XpEnology 4*4TB

Denon X1500 5.1

Mac mini M1

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt 4 quad-lnb's nemen met vier 4/1 diseqc-switches of je kunt een 16/4 multiswitch nemen met vier quattro-lnb's.
In prijs zal het allemaal niet veel uit maken. Quattro-lnb's zijn goedkoper dan quad-lnb's en vier goede 4/1-diseqc-switches kosten ook geld.
Voorwaarde voor een multiswitch is wel dat je 230V in je garage hebt maar dat mag ik aannemen.
Het voordeel van een multiswitch is dat je dan ook heel makkelijk kunt kiezen voor bijv. 6 of 8 aansluitingen. Nadeel is dat je altijd een stroomverbruiker hebt van 4 Watt.
Bijvoorbeeld deze: http://www.emp-centauri.cz/inc/pdfcreate.php?lang=en&id=248

In beide gevallen lopen er 4 coaxkabels van je garage naar huis
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje , als hij een multiswith neemt worden het 16 kabels en geen 4 of je moest de multiswith bij de schotel hangen ipv in de garage

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje , als hij een multiswith neemt worden het 16 kabels en geen 4 of je moest de multiswith bij de schotel hangen ipv in de garage

Met schotel in tuin, bedoel ik eigenlijk tuinhuis, Daar zou de schotel uiteindelijk io het tuinhuisdak moeten komen, ga er tuurlijk ook electriciteit voorzien, en zijn het dus 'maar' 4 coax 'n naar de garage weer toe . (of naar de kamer waar ik de satontvangers wil plaatsen

 

Er zou wel al 1 DUAL ontvanger bij zijn.

Veranderd er dan nog iets aan de setup ??

aangepast door VenimK

Triax 88cm 4x Twin LNB

XpEnology 4*4TB

Denon X1500 5.1

Mac mini M1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha , elektra vlakbij dat is luxe , dan zou ik zeker voor een multiswith gaan en trek dan 1 extra kabel voor je duo zodat je kunt opnemen en kijken naar verschillende posten (vermoedelijk in de living) dus 5 kabels in totaal , off topic op de meeste multiswiths kun je ook een dvbt antenne plaatsen en dat signaal over dezelfde kabels zetten kan van pas komen (kan je later nog doen)

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Dan zou je deze kunnen nemen, die heeft 8 uitgangen: EMP Multiswitch MS17/8PIU-6 V10. Die koop je in Duitsland voor €144,- en versturen ook naar Nederland.
Dan zou ik voor de zekerheid maar 6 coaxkabels naar je huis leggen voor het geval je misschien later nog een extra aansluiting wilt hebben.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Met men huidige opstelling gaat het goed dankzij je vorige brichten :)
Heb nu ook een Digibit R1 ontvangen..

Dat werkt ook, maar heb niet echt het maximale ervan.

 

Dus 1 Schotel
4 X Twin LNB 13.19.23.28°
2 Disecq switch 4/1

2 coax kabels binnenshuis.

Deze gaan nu beide naar de digibit.

 

EN op de Formuler F1 Satbox gebruik ik SATIPClient voor.

Met de Digbit gebruik TVHeadend voor opnames e.d.

 

ZOu het veel uitmaken voor deze Twin LNB's om te ruilen naar QUAD lnb.

Heb ik dan de mogeljikheid om meer opnames te doen ?
Heb ik Xtra hardware nodig ...

 

Heb ook posting gezienover Unicable II enzo, maar deze zouden dan weer te breed zijn, en programmeerbaar e.d.

Wat is volgens jou de beste' oplossing om men Xtra tuners te gebruiken van de digbit ...

 

Beste Groeten

Triax 88cm 4x Twin LNB

XpEnology 4*4TB

Denon X1500 5.1

Mac mini M1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste VenimK

 

Het goedkoopste ben je uit door de 4 twin-lnb's te vervangen door quad-lnb's maar je schrijft dat je van je schuur naar je woning maar 2 coaxkabels hebt liggen en dan gaat het niet of kun je er nog 2 bijtrekken?

Op een Triax 88 kun je lnb's gebruiken met koppen van 60mm. Alleen de afstand tussen de lnb van de Astra 19,2 en 23,5 zou 55mm moeten zijn. De lnb van de Astra 19,2 komt er dan 5mm naast te staan maar dat levert geen probleem op omdat de Astra 19,2 toch heel sterk is.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sprietje:

Beste VenimK

 

Het goedkoopste ben je uit door de 4 twin-lnb's te vervangen door quad-lnb's maar je schrijft dat je van je schuur naar je woning maar 2 coaxkabels hebt liggen en dan gaat het niet of kun je er nog 2 bijtrekken?

 

 

2 bijtrekken is niet direct mogelijk.

dacht daj je met enige hardware dit mogelijk was
Als 'k men digibit buiten plaats, en zo via UTP ga  ?

Triax 88cm 4x Twin LNB

XpEnology 4*4TB

Denon X1500 5.1

Mac mini M1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...